• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Mini

OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
No mam w tym zestawie 2 dwójki, jedynkę, tego już zrobionego mixta, restaurację - te wagony były w Polsce. Jest też poczta, której nie jestem pewien.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No w Zetce czasem trzeba iść na kompromisy wynikające z tego jacy dawcy są dostępni...
No ale ten argument w tym wypadku to akurat nie bardzo pasuje. Co innego, z braku dokładnie odpowiadającego modelu, przemalować wagon podobny do jeżdżącego w Polsce na wersję PKP, a co innego tworzyć fikcję, która nie istniała w żadnym malowaniu.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
No ale ten argument w tym wypadku to akurat nie bardzo pasuje. Co innego, z braku dokładnie odpowiadającego modelu, przemalować wagon podobny do jeżdżącego w Polsce na wersję PKP, a co innego tworzyć fikcję, która nie istniała w żadnym malowaniu.
Rozumiem argument. Wcześniej niedokładnie obejrzałem te Donery... wychodzą braki w wykształceniu podstawowym (kolejowym). Staram się w miarę możliwości modelować a nie fantazjować, a jeśli są kompromisy to wolę by były świadome - jak widać nie zawsze się udaje.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Po długim czasie wziąłem się za kolejny parowóz - BR86 przerobiony na Tkt3.

Jeśli chodzi o przerabianie parowozów w Zetce to różni się tym od większości modeli w większych skalach, że korpusy są odlewami metalowymi, czasem z pewnymi dodanymi detalami z plastiku, więc prace nad likwidacją pewnych elementów są trochę trudniejsze niż w przypadku plastikowych skorup. W przypadku TKt3 polegały na:
- usunięciu przedniej górnej lampy z dymnicy
- usunięciu tabliczki na numer inwentarzowy z dymnicy - w efekcie parowóz ma płaską klapę
- usunięciu tylnej górnej lampy ze skrzyni węglowej
- podniesieniu skrzyni węglowej
- ponownym pomalowaniu parowozu
- namalowaniu białych bandaży na kołach
- dodaniu ładunku z prawdziwego węgla
- dodaniu polskich kalkomanii (jeszcze ze starych zapasów od śp. Andrzeja Brylskiego)
- naniesieniu śladów eksploatacyjnych

Tak to wyglądało w trakcie pracy:

IMG_3798.jpg



Tak prezentuje się po robocie:

IMG_3802.jpg


A tak z pociągiem złożonym z ostatnio skończonych wagonów:

IMG_3799.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Chyba mnie naszło na pracę przy parowozach. Od jakiegoś czasu czeka też BR78 - lokomotywa bardzo wielkopolska i poznańska, która ma stać się Oko1. Chyba zrobię trochę dokładniejszą relację z pracy nad tym projektem.

IMG_8829.JPG
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Przede wszystkim, to ona szczecińska, bo z naszego Vulcana :D
;)

Polska Zachodnia: produkcja i wykorzystanie .... ;)

No to jedziemy z tematem - trudny moment w którym trzeba zacząć "niszczyć" model za kilkaset złotych. Na początek tył parowozu - wszystkie światła do wymiany. Górne do likwidacji a dolne muszą być przeniesione wyżej - na połowę wysokości skrzyni. Jak można zauważyć na dolnej fotce w odróżnieniu od większych skal praca nie polega na dłubaniu w plastiku tylko walce z metalem. Korpusy parowozów w Zetce w celu zapewnienia masy pociągowej są odlewami metalowymi.

IMG_3805.jpg


IMG_3806.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
kolejne kroki to usunięcie dzwonu i kominka - sprawa prosta bo są zamontowane "na wcisk"



IMG_3807.jpg


Z dymnicy trzeba usunąć górny reflektor oraz tabliczkę z numerem lokomotywy

IMG_3809.jpg


Nadmiarowe otwory trzeba zaślepić. Na górze kotła z przodu są dwa otwory bo trzeba było też usunąć prądnicę która na polskich parowozach była nie po lewej a po prawej stronie. Prądnica jest plastikowa i była wklejona na klej CA ale odpowiedni specyfik Wamoda załatwił sprawę.

IMG_3811.jpg


IMG_3812.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Po dozbrojeniu modelu czas na malowanie. Najpierw podkład:

IMG_3830.jpg


Z nowymi reflektorami z tyłu:

IMG_3832.jpg


Prądnica po prawej stronie komina. Drzwi na kotle może nie są idealne - widać resztkę po reflektorze wystającą poza obrys dekla ale i tak udalo się zachować wypukłe drzwi i okucia na ich obwodzie:

IMG_3833.jpg


W pierwszej kolejności skrzynia wodna na zielono:

IMG_3835.jpg


Po zamaskowaniu cała reszta na czarno:

IMG_3836.jpg


I kalki z oznaczeniami - po raz pierwszy na parowozie własny projekt:

IMG_3838.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Ostatnio jako podkładu używam sprayów Citadel. W tym wypadku to Mechanicus Standard Grey ale jest kilka różnych odcieni (mam także The Fang - niebieskoszary, Grey Seer - jasny szary i Corax White - biały)
Zaleta tych farb jest taka, że nawet jak się trochę grubo psiknie to farba ładnie i równo się rozpływa i nie robi zacieków. Jakby co perfekcyjnie zmywa się Wamodem do akryli. Trochę śmierdzą - psikam na dworze. Szybko schną.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor Z 50
Tabor Z 19

Podobne wątki