• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK Mini

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.078 129 15
Teraz coś nowszego. Sam wagon to niestety spolszczona fikcja - baza słabo pasuje do jakiegokolwiek wagonu używanego w Polsce jeśli przeanalizować wymiary i konstrukcję. Zaletą jest duża dostępność tych wagonów w przystępnej cenie - można je znaleźć już od ok. 10-12 Euro. Mimo tych mankamentów jednak oko moje trochę cieszy

Zobacz załącznik 691224

Zobacz załącznik 691225
Pawle, mógłbyś podać nr katalogowy tych cystern ?
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Pawle, mógłbyś podać nr katalogowy tych cystern ?
Szczerze mówiąc to pewnie numerów jest wiele bo i malowań było wiele. Proponuję wrzucić na niemieckim e-bayu w sekcji skali Z hasło Kesselwagen (wagon-cysterna) i wyskoczy ich bardzo dużo w różnych malowaniach. Pierwszy z brzegu przykład:
https://www.ebay.de/itm/Marklin-Z-8...462436?hash=item5942a904e4:g:CzsAAOSwDnleHb0J

Jak zobaczysz - drabinka jest przerabiana - trochę bardziej na nasze - czyli po bokach wagonu - wykorzystane zostały schody z dwóch wagonów, bo miałem nadmiarowo po przeróbkach tych wagonów na cysterny do gazu.

Wchodzisz w Zetkę ?
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Czas wrócić do produkcji kolejowej - po uzupełnieniu kalek pojawił się kolejny wagon pasażerski - ten po lewej bo ten po prawej to już jakiś czas temu był gotowy:

IMG_3645.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Od długiego już czasu namawiałem kolegę @pado żeby zaprojektował małe uzupełnienie w 3D pozwalające na przebudowę firmowych wagonów typu Dennerbusche Marklina na wersję z zamkniętym pomostem. Niedawno taki projekt się pojawił i dotarł też do mnie wraz z wagonami do przeróbki. Praca zaczęła się od rozbebeszenia wagonu - tu konstrukcja na szczęście jest prosta i nie wymaga działań destrukcyjnych. Pudło musi być umyte z niemieckich oznaczeń a większa część pomostów wejściowych jest do usunięcia - pozostają tylko stopnie wejściowe a klapa-pomost przejścia międzywagonowego musi zostać odcięty i po zeszlifowaniu aby nie był zbyt gruby trafi ponownie na wagon - przyklejony do ściany czołowej:

IMG_3688.jpg


Po wklejeniu nowych elementów i malowaniu:

IMG_3713.jpg


Teraz trzeba będzie poczekac z kolejnym krokiem na kalki do wagonu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Projekt ciekawy ale jest jeden istotny problem. Wagony Donnerbuchsen z zamkniętymi pomostami to wagony wyższej klasy dawnej drugiej z czasów gdy były trzy klasy a u nas bodajże przemianowane na pierwszą. A co za tym idzie były większe okna i w mniejszej liczbie przypadających na jedną ścianę.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Projekt ciekawy ale jest jeden istotny problem. Wagony Donnerbuchsen z zamkniętymi pomostami to wagony wyższej klasy dawnej drugiej z czasów gdy były trzy klasy a u nas bodajże przemianowane na pierwszą. A co za tym idzie były większe okna i w mniejszej liczbie przypadających na jedną ścianę.
No w Zetce czasem trzeba iść na kompromisy wynikające z tego jacy dawcy są dostępni...

A tymczasem może nie najbardziej popularny w Polsce ale jednak występujący wagon:

IMG_3747.jpg


IMG_3750.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor Z 50
Tabor Z 19

Podobne wątki