Podziwiam samozaparcie Kolegi do prac w tej skali. Parę drobnych uwag modelarza-teoretyka do listy przeróbek:
C - zderzaki - do dodania - nie rozumiem, przecież model ma zderzaki (zwane też po staremu buforami).
D- Koła przednie w półwózku - powinny być szprychowe - faktycznie akurat ten Ty2-911 ma na zdjęciach koła szprychowe, ale większość maszyn tej serii miała koła pełne.
F - "wywietrznik" na budce maszynisty - do spłaszczenia... Zeszlifowany zostaje wywietrznik na dachu, który zyskuje też inny kształt - górna krawędź równoległa do dachu budy - może lepiej byłoby go całkiem zeszlifować i zamarkować płaską klapę, jak w oryginale?
G - detal do dodania - taka jakby płaska skrzyneczka na pomoście - to tzw. smarotłocznia, są dwie, po obu stronach parowozu.
J - dodatkowa aparatura na pomoście to jest wg mojej wiedzy prądnica - także wydruk 3D - tak, to prądnica (turbogenerator), która w modelu już jest na kotle przed budką - do usunięcia i jeśli się da ją powtórnie wykorzystać, można ją założyć na pomoście.
C - zderzaki - do dodania - nie rozumiem, przecież model ma zderzaki (zwane też po staremu buforami).
D- Koła przednie w półwózku - powinny być szprychowe - faktycznie akurat ten Ty2-911 ma na zdjęciach koła szprychowe, ale większość maszyn tej serii miała koła pełne.
F - "wywietrznik" na budce maszynisty - do spłaszczenia... Zeszlifowany zostaje wywietrznik na dachu, który zyskuje też inny kształt - górna krawędź równoległa do dachu budy - może lepiej byłoby go całkiem zeszlifować i zamarkować płaską klapę, jak w oryginale?
G - detal do dodania - taka jakby płaska skrzyneczka na pomoście - to tzw. smarotłocznia, są dwie, po obu stronach parowozu.
J - dodatkowa aparatura na pomoście to jest wg mojej wiedzy prądnica - także wydruk 3D - tak, to prądnica (turbogenerator), która w modelu już jest na kotle przed budką - do usunięcia i jeśli się da ją powtórnie wykorzystać, można ją założyć na pomoście.
C - głowa myślała co innego a klawiatura napisała co innego - chodziło oczywiście o zgarniacze. Bufory zostają jak były.
D - pełne koła pozostaną
F - Może faktycznie warto tak to zrobić - dziękuję za uwagę
G - no to się nauczyłem co to jest ! Przejrzałem jeszcze raz zdjęcia i tej smarotłoczni na żadnym zdjęciu na prawym pomoście Ty2-911 jednak nie znalazłem.
J - dziękuję za uwagę - nie zwróciłem uwagi na to że już jest i trzeba "amputować" z kotła. Czy uda się ją odciąć tak by wykorzystać raz jeszcze - nie wiem - elementy są metalowe i trudno nawet ocenić czy to element odlewu z całą "górą" parowozy czy drobiazg wklejony ... Niestety nie da się odciąć skalpelem a działanie tarczą tnącą na Dremelu skończy się raczej zniszczeniem. Na szczęście jest gotowy już wydruk 3D.