• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.967 6 0

- Kolego Acidzie Rainie to jednak prawda -potwierdził się powrót do czynnej słuzby państwówki maszyny ex ET23-01* - jako ciekawostkę zmieszczam z archiwum fotkę tych maszyn z produkcji u góry to "jedynka "własnie)- ech niezły numer !- niestety widać pomimo przebytej restauracji ślady styrania cięzką pracą trakcyjną - ale znakomicie ,ze ten były dillinger ( nie wiem dlaczego na WW tak potocznie mówili na te maszyny ) póżniej zakupiony przez PKP ( nadany numer serii kolei państwowych ET22i taki sam numer inwentarzowy po skasowanym innym Byku) -a niedawno odbudowany w łódzkich warsztatach naprawczych znów powrócił ... - fajna historia ..szkoda że nie odbudowano dawnego wyposażenia - no ale to by była trudna i droga inwestycja - szczególnie rzuca sie inny charakter ściany bocznej - no ale nie ma co grymasić ,,,- np za to pozostawili oryginalne wiadra z ET23 i to cieszy ..
* ET23 -001 /020 PaFaLok 1973 WW- dzis wszystkie wycofane z e służby trakcji Wielkiej Wyspy , skasowane i złomowane , kilka egzemplarzy zakupiło w pocz .lat 80-tych PKP lecz wszystkie (sześć sztuk )odstawiono na grzejki w łódzkim wężle - głownym powodem wycofania był zbyt duży nacisk osiowy ,- a ten pekapowski egzemplarz bedąc grzejką poligonu wojskowego cudem sie zachował i dzieki kolejomodelarzoentuzjaście jest odbudowanym dziś - jedynym czynnym zabytkowym elektrowozem o tak barwnej przeszłości - a co najwazniejsze ,że to jedyny zachowany dillinger - jestem ciekaw jakież to jeszcze w "Kwachach" rarytasy się znajdują ?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Rarytasów trudno szukać, choć z drugiej strony każda maszyna to kawałek historii, dla jednych mniej, dla drugich bardziej porywającej. Mam kilka priorytetów, jakimi kieruję się przy wyborze danego egzemplarza a czy maszyna będzie dla kogoś interesująca jest sprawą mocno indywidualną. Staram się dobierać maszyny z lokalnego podwórka, lub mających choćby nieznaczny epizod w węźle łódzkim. Najchętniej wybieram takie, z którymi miałem styczność w rzeczywistości (SP45-089 mimo że już jako SU, ST43-108, ST44-1223, ST44-1025, SU46-013, itd...). Potem patrzę właśnie na ich historię, na jakiś szczegół konstrukcyjny lub wydarzenie indywidualizujące dany sprzęt. Nie bez znaczenia też jest dostępność zdjęć i informacji o konkretnym numerze.

P.S. Baaaardzo fajny pomysł i realizacja sesji tych byków mocno przypominający to co działo się u nas na szopie :)

foto10.jpg foto24.jpg
Foto: Piotr Chorąży
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Rivarossi nadal tnie w gumy opóźniając wydanie swoich wagonów a mój M62M-009 nie ma co ciągać po makiecie. Nie pozostaje więc nic innego jak samemu sobie coś wystrugać. Taka mała wariacja na bazie Roco

001.jpg


002.jpg


003.jpg


004.jpg


A żeby składowi PTK Holding nie było przykro do niego też doszły kolejne zabawki:

Coś zrobione z Kleina
005.jpg


Wersja absolutny low-budget czyli Mehano za 5 dych. W sam raz do robienia tłoku w składzie :)
006.jpg


oraz drobna waloryzacja roculca:
008.jpg


009.jpg


A wieczorkiem zdjęcia jubileuszowej zabawki....
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
W ZNTK "Kwachy" mały jubileusz a mianowicie stuknęła trzydziestka!. Oczywiście nie chodzi o wiek a o 30-sty model lokomotywy zrobiony "na półkę".
Po rozbebeszeniu EU07 Cargo od PIKO i chwilowej porażce z przeróbką świateł postanowiłem spokojnie poczekać na zamówione modele w SM. Podoba mi się malowanie PIC, skład wagonów czeka a tu SK-Model kusi zdjęciami. Byłem twardy w postanowieniu i decyzji o nie kupowaniu do momentu wizyty w Drimie.... Model jest po prostu śliczny i nie mogłem się oprzeć! Na żywca wygląda o niebo lepiej niż na sesji zdjęciowej. Po wstępnej analizie pomyślałem sobie, ze taki ładny model zasługuje na coś więcej niż tylko wymiana reflektorów. Do tego lubię mieć coś innego niż wszyscy i tak z EP07-198 zrobiło się EP07-229, stan po rewizji w 2012 roku :).

001.jpg

002.jpg

003.jpg


004.jpg


005.jpg

006.jpg

008.jpg


012.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Nie przyszło mi nic innego jak w sumie dosłownie to wyrzeźbić. Trawione elementy, zalane cyną i opiłowywane do mniej więcej pożądanego kształtu. Najpierw próbowałem to zrobić z samego polistyrenu, sklejanego z kawałków ale efekt był daleki od oczekiwań. Tu też, to tylko z grubsza przypomina KLIL07 ale na razie nie umiem wymyślić nic lepszego. Owszem mam już koncepcję jak poprawić blaszki ale kto wie czy nie prościej to będzie po prostu wydrukować i zrobić formy do żywicy.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Wspaniały skład kontenerowy, co go będzie ciągnąć? Na Rheintalbahn'ie (najbardziej obciążona trasa kolejowa w Europie-fragment linii z Rotterdamu do Genui) co 3,5 min jedzie pociąg, co 8min jedzie kontenerowy w tym składy Ewals, a ciągną go głównie BR185 CrossRail lub inne leasingowane do CR, lub BR152 DB Cargo, BR189 DB Cargo, sporadycznie zdarza się class66.

Beczki Bertschi AG wozi głównie 482ki z SBB Cargo, a ostanio często czarne Siemnsy ES64 z logo SBB Cargo.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Wspaniały skład kontenerowy, co go będzie ciągnąć?
Coś się wybierze.... :gwizd:

2.jpg


A tak na poważnie, to patrząc na to co ostatnio dzieje się na "węglówce" i co dociera do nas na Olechów lub do Strykowa to planowałem zatrudniać do tego składu ES64 F4-455 Lotosu lub też E186 276-2 również LK (nad tą maszyną właśnie pracuję).
 

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
W związku z okazanym materiałem dowodowym w postaci zdjęcia, muszę zadać pytanie dotyczące loka nr 18 licząc od prawej. Jeśli mnie wzrok nie myli jest to "Batman" LHS-u. A więc jeśli to oczywiście nie tajne/poufne, to kto jest zacnym autorem tego modelu. Pytam nie z ludzkiej ciekawości, lecz z lokalnego sentymentu do tych lokomotyw oraz firmy. Prosząc uprzejmie o informację w w/w zakresie, jednocześnie wyrażam nadzieję, iż przedmiotowe pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi. Pozdrawiam.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
kto jest autorem tego modelu?
- Moi! - pisnęła mała mysz.
Gratuluję sokolego wzroku :). Tak, rzeczywiście to ST40s-06, zbudowany z polistyrenu i blaszek fototrawionych własnego autorstwa w oparciu o wycinankę GPM-u. To stara sprawa i model zawiera dużo błędów, wtedy to był szczyt moich możliwości. Napęd oczywiście od gagarina roco, niestety coś poszło nie tak i model przestał jeździć podczas którejś z imprez (napęd dostał totalnej czkawki) i aktualnie jest odstawiony. Zabrałem się nawet za jego naprawę ale nie umiałem na szybko zlokalizować przyczyny i dałem sobie spokój. Jesień powoli się zbliża a więc i więcej czasu na dłubanie i na pewno wróci do ZNTKu (mam ambitny plan ponaprawiać i popoprawiać wszystkie modele, kórym coś tam dolega). Co więcej, batman prawdopodobnie zostanie zbudowany niemalże od początku, w całości z blaszek. Mam nawet go w jakichś 75% narysowanego w wektorze :) ale chwilowo są inne priorytety.

34.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.967 6 0
- kolekcja jak to na Olechowie bajeczna - malo tego -po przeczytaniu ostatniego Twojego postu o prawdziwej historii tego ST40s zwlaszcza ostatniej czesci - czyli oczekiwanie na naprawe glowna - przyszlo mi na mysl miejsce takiego oczekiwania na ta naprawe tej Twojej maszyny -a wiec tor odstawczy pod zetentekiem na malej dioramce Kolegi Adama Okunia pt "Zlomek"- czujesZ ? dioramka KolegI Adama idealnie pasuje - widze tego Twojego prawdziwie zepsutego loka w tych chaszczach i drzewach pod plotem na tej bocznicy "Kwachow"- o czywiscie bez tych zlomkow - wreszcie znalazlem dla siebie sens tej makiety w zestawieniu z prawdziwa historia tego ST40s- ktorego na Twoim zdjeciu wpierw zanim przeczytalem tekst -odebralem jak by to bylo z ekspozycji w muzeum przyszlosci polskich kolei- wszedzie czysto, jasno - biel , specjalnie dla , ze tak to ujme - dramaturgii eksopzycji osobne postumenty z torami a na nich eksponowane poszczegolne egzemplarze lokomotyw - i tak dalej i tak dalej ..
m - a z innej bajki - Kolego ACIDzie - nie drażnia Ciebie te dziwnnie wygladajace pantografy na tym Twoim EU07 ?-
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
- a z innej bajki - Kolego ACIDzie - nie drażnia Ciebie te dziwnnie wygladajace pantografy na tym Twoim EU07 ?-
Hmmm czy ja wiem czy dziwnie? Moim skromnym zdaniem wyglądają i tak o wiele lepiej niż te fabrycznie montowane choć oczywiście mam świadomość różnic w stosunku do pierwowzoru. W moim przypadku to jednak zawsze będzie jakiś tam kompromis między wyglądem i wiernością a trwałością i działaniem podczas zabawy na makiecie. Gdyby robić modele tylko do gabloty wyglądałyby zupełnie inaczej, zrobione z innych materiałów, kasa przeznaczona na napęd i elektronikę mogłaby być władowana w wypieszczenie detali itd..

Natomiast pomysł z dioramą jest pyszny. W sumie mój powrót po 15 latach do modelarstwa wziął się właśnie z chęci zbudowania dioramy.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.967 6 0
- dopiero teraz zalapalem ,ze ten nieczynny ST40s to jest szerokotorowy LHS-u a - to ciekawe poniewaz ta maszyna stoi albo w oddziale zamiejscowym warsztatow naprawczych szerokotorowych lokomotyw popularnie tam zwanych "szerkwachow"- od szerokotorowych w miejscowosci Zlomek gdzies na Roztoczu albo jest w normalnotorowych "Kwachach" lecz lok ma "wypozyczone " na czas transportu wozki normalno torowe do jazdy po normalnym torze , a jego oryginalne szeroko torowe spoczywaja na dwoch platformach , warsztaty Glowne w centrum Kraju potocznie nazywane z kolei "norKwachy" - od normalnotorowych - te zaklady posiadaja odcinek szerokiego toru dla prob - tez by sie zgadzalo -hmm..- czyli ktora wersja historii tego ST-eka oczekujacego naprawy jest wlasciwA?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki