• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#81
Bardzo rzadko wyrzucam coś dosłownie do kosza bo uwielbiam modelarstwo "śmieciowe" czyli wykorzystywanie elementów od czegoś co pierwotnie było zupełnie czymś innym (np. kawałek piasecznicy od jakiegoś "amerykańca" robiący aktualnie za wlew w dystrybutorze paliwa) . To fajnie rozwija wyobraźnię i sprawia dużo radochy podczas dłubaniny.
I ja mam bardzo podobnie, często kupuje się kupę złomu bo wśród niej jest np. wózek do bipy, no i reszta oczywiście ląduje w piwnicy a potem z nich robi się pseudo ganza czy projekt kibel...
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
#82
Wózki zaiwaniłem od gagarina a przednie osie są przesunięte i zrobione jako toczne. Mimo napędu tylko na 4 osie model ze względu na swoją dużą masę daje radę nawet z 40-wagonowym składem.
Dzięki za dokładne wyjaśnienia. Jeszcze dwa pytania: te 40 wagonów to z gumkami na osiach czy bez? I czy osiom tocznym dajesz więcej swobody w pionie i dociskasz je sprężynką, czy są zamocowane na sztywno w pionie i tylko przesuwne na boki?
Mam zamiar być na Hobby, więc chętnie się jej przyjrzę w akcji.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#83
Gumki na osiach pozostawiłem a osie toczne są wstawione w podfrezowane gniazda bez dodatkowego docisku. Blaszki zbierające prąd je utrzymują w jakim takim porządku. Wiem, że nie jest to idealne rozwiązanie ale na razie nic lepszego mi nie przyszło do głowy. O ile z ogólnym wykonaniem modeli jakoś sobie radzę, mam kłopot ze stroną mechaniczną. Nie mam dobrych, precyzyjnych narzędzi a zawracanie dupy komuś w dobrym warsztacie jest też kłopotliwe. Salon Hobby będzie swego rodzaju poligonem a tak czy siak mam w planach rozebranie modelu celem poprawy elektroniki więc i będzie okazja do ewentualnych poprawek napędu. Mam backup w postaci dobrze rozjeżdżonej SU46-013 więc jak będzie ból z fiatem zastąpi go suczka.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#84
S200 w nowej odsłonie .... po głębokim lifcie
Zazdrość to straszna rzecz..... ale czasami bywa motywująca :D. Jeszcze będzie kilka drobnych korekt, błędy wylazły na zdjęciach ale ogólnie S200 zgodna z założeniami.
 

Załączniki

OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#85
Siódemka u okulisty :D. Efekt końcowy niebawem. Na szczęście klej nie jest z gatunku ruski beton. Delikatna operacja końcówką pędzelka plus bardzo ostra pęseta i reflektory dają się demontować bez uszkodzenia pudła.

okulista.jpg

i przymiarka odbłyśników:

20141129_201030.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#87
To jest wojna i straty muszą być !! Uszkodzona jest głównie czołowa powierzchnia niewidoczna pod nową obręczą ale dobrze dla aptekarzy:
"Delikatna operacja końcówką pędzelka plus bardzo ostra pęseta i reflektory dają się demontować niemal bez uszkodzenia pudła. Drobne ubytki mogą wystąpić w miejscach gdzie klej podczas montażu wyciekł na zewnątrz budy lub przyłożymy za dużo siły wciskając pęsetę miedzy uzyskaną szparę a krawędź dachu. Podobne ubytki mogą się również pojawić podczas rozwiercania otworu pod nowy odbłyśnik".
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#88
Uszkodzeniami pudła tak bym się nie martwił bo jest niestety gorszy problem. Otóż mam dość głębokie odbłyśniki (wyglądają zajefajnie ale...) i po włożeniu w pudło wystają z niego około 1 mm w środku budy. Diody zaś na płytce są wlutowane w jednej poziomej linii (idealne rozwiązanie pod halogeny) na środku reflektora. To powoduje, że za żadną cholerę nie mogę na tak krótkim odcinku wygiąć światłowodu od czerwonego oświetlenia by trafiał we właściwe miejsce a do tego był odseparowany od białego. Mam plan B i nawet plan C ale każdy z nich wymaga dłuższej dłubaniny i dorabiania dodatkowych części a to już nie tak hop-siup. Plan D też jest w postaci wywalenia oryginalnej płytki, przyklejenia nowych diod do odbłyśnika i rozwiązaniem problemu przewodów. Ehhh.....
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#89
Niestety niebieskie brzydactwo musi zostać odstawione bo chwilowo jednak poległem na tych reflektorach. Niklowane odbłyśniki pokazane na zdjęciu powyżej jednak nie nadają się w takiej postaci do niczego. Znalazłem co prawda cudem ocalałe w czeluściach szufladki chromy ale to też nie jest to co bym chciał osiągnąć. Owszem świecą tak jak te reflektory w modelu czyli czerwone zamiast białego ale nie o to chodzi. Mają wyglądać i świecić tak jak należy. Co prawda z drugiej strony moje modele 99,9% czasu stoją na półce i może nie ma się co tak wysilać bo zgaszone chromy wyglądają fantastycznie a jak dojdą ramki to będzie cud miód i orzeszki ale kruca bomba pozostaje ten ułamek co jak ziarnko piasku w prezerwatywie potrafi dołożyć....

IMG_6745.jpg

Świeci prawie cała powierzchnia reflektora (mowa o górnym bo w dolnych nie ma światłowodów więc się nie czepiamy że padaczka - włożone na potrzeby zdjęcia). Górny też świeci słabo bo jednak to dwa światłowody jeden za drugim i część światła się rozprasza.

IMG_6748.jpg

Muszę na spokojnie coś wykombinować ale na razie front robót szeroki a czasu mało .....
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#91
Jeż Jerzy do spółki z Miśkiem w Piotrkowie wyśmiali mój skład DB Schenkera a do tego Rivarossi zacięło w gumy i wstrzymało na razie wydanie Eaosów więc se muszę sam je zrobić bo T448p i S200 stoją bezrobotne (no dobra 12 talbotów już mam gotowe....).

IMG_6751.jpg

Do tego 060DA 1389 (czekam na blaszki i nowy pomysł na waloryzację) w starym malowaniu PTK. Następnie dwa polskie kultowe elektrowozy...
Czeka też jakieś 20 wagonów na patynę, oooops zapomniałem o 14 platformach z kontenerami (Marcin po coś Ty mi je sprzedawał.....), więc jest tego do zrobienia ciut więcej.
A to tylko prywata taborowa. Walczę cały czas z elektryką (i swoją niewiedzą) by klubowa makieta działała jak należy. No i w międzyczasie dłubię przy pierdołach na Szadek i resztę klubowej makiety.
Itd... :D:D:D
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#96
Wagony PTK Holding / DB Schenker są właściwie ukończone a ja od dwóch miesięcy siedzę nad jednym, nowym modelem lokomotywy. Została do zrobienia elektronika ale jeden taki wziął zasłużony urlop i robota stanęła ;-). Do tego niejako wywołany tematem napędu do ST43 postanowiłem wykorzystać przerwę w dłubaniu nad głównym projektem i zrobić szybką relaksującą konwersyjkę a do tego sprawdzić ostatecznie jak nadaje się do tego ND2 Bachamnna.

Jakiś czas temu kupiłem od Karola budę do 060DA w malowaniu PTKiGK. Dla mnie jest to jeden z najładniejszych schematów malowania ze wszystkich jakie pojawiają się na naszych torach.

La orżinal....
060DA-1389_2006_02_22.jpg


Malowanie na modelu zrobione jest w miarę poprawnie a do tego nie chce mi się robić nowych masek ani nowych kalek więc buda podczas konwersji musi pozostać nienaruszona i to znacznie podnosi poprzeczkę zabawy. Niestety Karol pojechał ją matem co w sumie jest mało szczęśliwe w przypadku tego numeru bo w oryginale zanim zdążył zmatowieć najpierw zrobili mu krzywdę nowymi światłami a potem upstrzyli go RAL-em 3020 i nabazgrali jakieś faszystowskie napisy. Tak czy siak będzie jazda na koniec i kto wie czy z szybkiej konwersyjki nie zrobi się masakrująca rzeźba z maskowaniem maskowaniem wzoru.
Tillig nie wiedzieć czemu pomalował dach na srebrno (no chyba że ta maszyna miała jakiś epizod z takim malowaniem o czym nie wiem i w co wątpię) ale na szczęście tam jest najwięcej do poprawienia więc idzie do malowania w całości po dodaniu wszelkich pierdółek (nowe chodniki, trąbki, komin wentylatora, haki i uchwyty).

Zamaskowany rumun:

1.jpg


Tak jak pisałem w temacie napędu do ST43, wykorzystam napęd od ND2 Bachamnna. Tu z pomocą przyszedł, niezawodny w takich chwilach Kpt. Nemo i sfrezował zbyt szeroką ostoję, mnie pozostało jedynie dopasowanie jej na długość i docięcie do kształtu czoła w 060DA. Niestety im dalej w las tym więcej drzew. Bachmann ma ładniej odwzorowany zbiornik paliwa ale szerszy. Co prawda w Tilligu jest z kolei za wąski i by umieścić napęd od ND2 trzeba się go pozbyć. Kolejna przeszkoda to dopasowanie głębokości chowania się napędu w budzie a co za tym idzie poruszania się wózków na boki. Przy okazji też wyłazi coś co było największym rozczarowaniem a mianowicie różne rozstawy czopów skrętu. W modelu ND2 jest ciut większy co powoduje nie trafianie w punkty podparcia pudła, ma natomiast zdecydowanie lepiej odwzorowane resory jak również, w przeciwieństwie do Tillliga umieszczone na poprawnej wysokości. Coś za coś i trzeba iść na jakiś kompromis.
Model ma wycięta już starą kinematykę i dolną część pudła skleję na stałe z budą. Dorobiłem nową czołownicę i kilka pierdółek. Wszystkie miejsca gdzie idą szyby zeszlifowałem od wewnątrz gdyż najbardziej razi mnie, w modelach seryjnych, oszklenie i widocznie koszmarnie grube ścianki. Być może wykorzystam przednie szyby z ND2 ale to sprawdzę później. Więcej zdjęć z budowy dam niebawem jak wyschnie lakier i znajdę chwilę za dnia by zrobić je aparatem a nie deską do krojenia.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Fakt, że miałem pewne wątpliwości bo próbowałem zmyć delikatnie wierzchnią warstwę izopropylem i od razu ruszało kolor, teraz się wyjaśniło wszystko. Spoko, dam radę, od czego jest Clar 598 :D. Zabawa będzie z malowaniem uszczelek......
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki