• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK "Kwachy"

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#1
Wygrzebałem z szafy plastikowy model Revella BR41 i kombinuję sobie małą dioramkę. Chciałbym zrobić z niego Ot1 a jako lokalny patriota chcę dać mu łódzkie oznaczenia. Czy ktoś zna losy i szczegóły dotyczące Ot1-8 oraz Ot1-10 w okresie kiedy były w Łodzi. Zwłaszcza zależy mi na odpowiedzi czy:
a) Posiadały już w tym okresie oznaczenie Ot1 czy tez jeździły nadal jako BR41-124 i BR41-149
b) Czy reflektory zostały przerobione na "pekapowskie" po transferze ich do Wrocławia czy wcześniej
c) Jakie były oznaczenia tendra w tym czasie
d) o detale malowania nie śmiem zapytać... :LOL:
 

Rutek

Aktywny użytkownik
#3
Reflektory PKPowskie czyli lustrzanki sa wymysłem lat 70tych więc jeżeli chodzi o łodzkie wykonanie to bym odradzał. W latach 50tych parowozy poniemieckie nie różniły sie zbytnio wyglądem od tego z czasów DRG
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#4
Dawno nie odświeżany temat ale sporo różnych modelarskich projektów ciągnę jednocześnie i nie na wszystko starcza czasu. Tym razem fotki dwóch ostatnich zabawek, ST43 na bazie Geconuuma oraz ET21 na podstawie "zestawu do montażu" od JanKola.
 

Załączniki

pepej

Znany użytkownik
#5
Acid Rain 1973 napisał(a):
Dawno nie odświeżany temat ale sporo różnych modelarskich projektów ciągnę jednocześnie i nie na wszystko starcza czasu. Tym razem fotki dwóch ostatnich zabawek, ST43 na bazie Geconuuma oraz ET21 na podstawie "zestawu do montażu" od JanKola.
Ładne maszynki - gratuluje :)
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#9
Z bardzo prostej przyczyny. W zestawie JanKola są odlane razem z pudłem (co w/g mnie jest dużym błędem) i malowane razem z nim wyglądają beznadziejnie. Będą naniesione nowe trawione. Przy okazji lokomotywa otrzyma inny indywidualny numer, w tym przypadku będzie to wałbrzyska 350. Podobny mankament jest tez w przypadku żaluzji oraz listew ozdobnych, też są odlane razem ale tu bałem się tak mocno ingerować w szlifowanie pudła. Należy pamiętać, że to jednak żywica, jeden fałszywy ruch i parę złotych do kosza. To jest z resztą największa wada tego modelu, bo pierwsze co należałoby z tym pudłem zrobić to zeszlifować je dokładnie na płasko i w miejscach "pływania" ścian poszpachlować. Ale ze względu na to że jest to tak kolosalna ingerencja w model oraz dość ryzykowana odpuściłem.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#11
Tak, masz niestety 100% racji. Całe pudło pływa, taki już "urok" odlewów. Na szczęście w rzeczywistości pudła lokomotyw to nie 300mm pancerz i też mają delikatną tendencję do falowania a zdjęcia wyciągają jeszcze ten kontrast. Pewnie w niezbyt odległej przyszłości pokuszę się o wykonanie następnego sputnika i powalczę z nim nad poprawą geometrii (usuniecie pofalowań a przede wszystkim poprawne zaokrąglenie dachu) oraz wzbogacenie go o elementy fototrawione (żaluzje, listwy etc.). Niezależnie od tych mankamentów duże słowa uznania dla Marcina za opracowanie tego modelu a zwłaszcza maskownic wózków które są perfekcyjnie zrobione.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#12
Dawno tu nic nie pisałem, ale nie znaczy to że w "Kwachach" nic sie nie dzieje. ET21 otrzymało oznaczenia i jako skończone poszło na półkę. Udało się też dokończyć 4-członowy zestaw Bhp. Zacząłem więc dłubać przy następnym, tym razem z prostym dachem. Zestaw czeka na pewne dodatki i by nie marnować czasu zmontowałem moje beczki oraz naniosłem odrobinę śladów eksploatacji. To samo zrobiłem z weglareczką Wddo. Podstawą patyny tym razem było wielokrotne nanoszenie gwaszu oraz wcieranie suchych pasteli, utrwalane matowym akrylem. Następnie czas było się wziąć za jakąś lokomotywę. Wybór nie mógł paść na nic innego jak na kolejnego "fiata". Tym razem będzie to wrocławska SP45-048 w IV epoce. Wykorzystam w modelu różne materiały, płytki polistyrenowe, karton impregnowany cyanoakrylem, blaszki aluminiowe i fototrawione etc. Kompletny, sprawny napęd już jest, teraz trwają prace nad budą. Jako baza do napędu posłużyły elementy pochodzące z SD35 a silnik to 5-biegunowy Athearn. Cały czas trwają poszukiwania lepszych ale tanich dawców napędu i jestem już na tropie, czekam na kalkulację. Prawdopodobnie następne SU45 (które niebawem) będzie już na całkowicie nowym i naprawdę profesjonalnym napędzie. Wkrótce fotki budy.
 

Załączniki

pepej

Znany użytkownik
#13
Acid Rain 1973 napisał(a):
Prawdopodobnie następne SU45 (które niebawem) będzie już na całkowicie nowym i naprawdę profesjonalnym napędzie. Wkrótce fotki budy.
możesz coś więcej powiedzieć n/t napędu ?

buduje akurat SU45-202 z mosiądzu i dobrze by było dać mu lepszy napęd - to hałaśliwe Mehano mnie dobija

oczywiście Twoje modele jak zawsze prezentują sie super :D
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#14
Na temat nowego, do momentu sprawdzenia wolałbym się nie wypowiadać, natomiast Jarek może coś powiedzieć na temat hałaśliwości mojego z SD35, które widać na fotce. Popracuj nad samymi wózkami, osadź dobrze silnik, wywal kardany plus dobry teflon i Mehano przestaje terkotać. Oczywiście nie jest to Roco ale i tak da się z tego coś tam wycisnąć.
 

pepej

Znany użytkownik
#17
Acid Rain 1973 napisał(a):
Mecz meczem ale modele same się nie skleją. Pogoniłem więc wydział lakierniczy i trochę mi fiata na kolorowo pobazgrali.
no no no :) co model to ładniejszy , gratuluje i mam kilka pytań :D

co znaczy dobry teflon ? to jakiś wężyk ? jak to sie mocuje do silnika / wózka i gdzie można to kupić ?

reflektory Kluba ? możesz podać nr katalogowy ?

nie podjąłbyś sie pomalowania mojej budy ?

dziękuje za uwagę :)
 
A

Anonymous

Gość
#18
Widzę, że osie silnika i wózków nie są za bardzo w osi poziomej. Nie powoduje to za bardzo oporów w czasie jazdy? Pytam bo sam miałem taką koncepcją na temat "PEWNEGO" loka.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#19
Dzięki, robię co mogę choć to dopiero 3-ci mój fiat a po pierwszym stwierdziłem że tak mniej więcej z piątego będę dopiero zadowolony :). W tym też jest sporo błędów i baboli ale jakiś tam progres jest. Teflon to smar silikonowo-teflonowy do nabycia w sklepach elektronicznych lub marketach typu Castodramat, kosztuje kilkanaście złotych. Reflektory to Kluba KLU-3638-H0 czyli górny do SM42 ale od razu zaznaczam, wymaga nawiercania bo nie posiada otworka na żarówkę oraz w przypadku dolnych reflektorów trzeba wiercić dwa razy (drugi otwór pod światłowód). Co do malowania to raczej odpada z prostej przyczyny braku czasu a z drugiej strony walcz sam, to najlepsza droga do rozwoju. Co do przeniesienia napędu zaś to na fotce silnik nie jest przymocowany i po prostu leży, stąd widoczne niespasowanie. Po ostatecznym montażu w stanie spoczynkowym osie leżą w jednej płaszczyźnie, choć oczywiście poruszają się w każdej osi.
 

pepej

Znany użytkownik
#20
Acid Rain 1973 napisał(a):
Teflon to smar silikonowo-teflonowy do nabycia w sklepach elektronicznych lub marketach typu Castodramat, kosztuje kilkanaście złotych.
hmm czyli teflon to smar do wózków, a co w takim razie zastępuje kardany ?
ta rurka jest na tyle elastyczna że przy skręcie nie blokuje wózka ?
 

Podobne wątki