• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Klonownica

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#1
Witajcie:)
Podążając śladem kolegów postanowiłem założyć własny wątek dotyczący moich prac nad taborem których trochę się odbywa. Modele nie są perfekcyjne, wiem, ale z każdym modelem jest lepiej(y)
Tak więc standardowo, zdjęcia złe:)
Ale niedługo sytuacja się poprawi
Tak więc na sam początek pokażę pracę nad TP1-32 który przyjechał do Klonownicy gdzieś z zachodu Polski.
W między czasie załoga pracuje nad Tkh4 oraz Tkh1,a także nad Ty5 który przyjechał w częściach z włoch.
Pracujemy również nad wagonami;)
Na hali stoi u nas służbowy wagon pomocniczy oraz chłodnia Slmsh
A ostatnimi czasy została do nas ściągnięta WM15 w której montujemy nową kabinę.
DSC00858.JPG
DSC00857.JPG
DSC00859.JPG
DSC00860.JPG
DSC00861.JPG
DSC00862.JPG
DSC00863.JPG
DSC00864.JPG
DSC00865.JPG
DSC00866.JPG
DSC00867.JPG
DSC00868.JPG
DSC00869.JPG
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#3
Zawsze fajnie jest popatrzec jak ktoś coś robi w temacie PKP, ale daj ciut większe zdjęcia. Te co zamieściłeś są wielkości znaczka pocztowego:(.
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#4
Żeby nie było że nic w Klonownicy się nie dzieje dołączam dowód zdjęciowy( w znacznie lepszej rozdzielczości)
Załoga aktualnie pracuje nad Tp1. Parowóz jest malowany i wykonywane drobne naprawy. Powiem szczerze że od paru zimowych dni próbuję skończyć to dzieło. Idzie gładko jak na razie, Niedługo przedstawię efekt końcowy;)

Na zdjęciach przedstawiam pomalowany kocioł, kabinę, biżuterię, tender, podwozie etc.

Cenie sobie ten model za bardzo dobry silnik, nie wiem czy jest tak tylko u mnie czy ogólnie, ale mój egzemplarz jest bardzo cichutki i elegancko rusza od najmniejszych napięć.

Intryguje mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie, jak były łączone ze sobą deski na tendrze? Jakąś spinką? zbijane?
Zdjęcie0140.jpg
Zdjęcie0141.jpg
Zdjęcie0142.jpg
Zdjęcie0143.jpg
Zdjęcie0144.jpg
Zdjęcie0145.jpg
Zdjęcie0146.jpg
Zdjęcie0147.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.913 111 7
#5
Czesc Panie Piotrze, do tendra byly przyspawane stalowe plaskowniki i deski przykrecone do nich. Mam zdjecia TKt48 w Jeleniej Gorze z takim ustroistwem co zreszta ma pewien urok:) Jesli wroce do domu moge przeskanowac i wrzucic na strone, chyba mozna tez zdjecia tego parowozu znalesc na necie.
Żeby nie było że nic w Klonownicy się nie dzieje dołączam dowód zdjęciowy( w znacznie lepszej rozdzielczości)
Załoga aktualnie pracuje nad Tp1. Parowóz jest malowany i wykonywane drobne naprawy. Powiem szczerze że od paru zimowych dni próbuję skończyć to dzieło. Idzie gładko jak na razie, Niedługo przedstawię efekt końcowy;)

Na zdjęciach przedstawiam pomalowany kocioł, kabinę, biżuterię, tender, podwozie etc.

Cenie sobie ten model za bardzo dobry silnik, nie wiem czy jest tak tylko u mnie czy ogólnie, ale mój egzemplarz jest bardzo cichutki i elegancko rusza od najmniejszych napięć.

Intryguje mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie, jak były łączone ze sobą deski na tendrze? Jakąś spinką? zbijane? Zobacz załącznik 102397 Zobacz załącznik 102398 Zobacz załącznik 102399 Zobacz załącznik 102400 Zobacz załącznik 102401 Zobacz załącznik 102403 Zobacz załącznik 102404 Zobacz załącznik 102405
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#6
Tak jak tu, no nie?

zdjęcie zagarnięte z fotogalerie.pl


To mój błąd że nie dopisałem, ale chodziło mi o łączenie tych drewnianych ścianek kiedy dwie ścianki ustawione pod kątem x stykają się pod kątem 90st.I co się stosuje w takiej sytuacji? wygięty kątownik?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.913 111 7
#7
Tak jak tu, no nie?

zdjęcie zagarnięte z fotogalerie.pl


To mój błąd że nie dopisałem, ale chodziło mi o łączenie tych drewnianych ścianek kiedy dwie ścianki ustawione pod kątem x stykają się pod kątem 90st.I co się stosuje w takiej sytuacji? wygięty kątownik?
Wygiety plaskownik +-90 stopni, fajne zdjecie, mozna liczyc nity, oops wspolczynnik H/G przekroczony:) Dla mnie takie deski pod katem na tendrzakach dodaja uroku.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.913 111 7
#12
Zdjecie chyba komorka robione i za blisko, Panie Piotrze moze by tak odsunac model od obiektow z tylu i wtedy aparat by sie mie mylil ze zlapaniem ostrosci. Jednak nie ma to jak zwykle aparaty z kliszami. :) Panie Hugwo, skad Pan wzial ten avatar, chcialbym taki obrazek koledze wyslac:)
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#14
Faktem jest że zdjęć robić nie umiem, jutro wyjdę z modelem w zimowe plenery to przynajmniej tło będzie ładniejsze, na razie wrzucam aby chociaż zarysy było widać
 

Załączniki

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#16
przede wszystkim rób zdjęcia za dnia w dobrym naturalnym oświetleniu. przy sztucznym jest trudno osiągnąć dobre fotki
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#17
Żeby nie było że nic nie robię, byłem w Lublinie :)
Model BR50 Italeri plus dużo własnych dodatków i przeróbek oraz reflektory od pana Kluby.
DSCN0167.JPG
DSCN0168.JPG
DSCN0169.JPG
DSCN0216.JPG
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#18
Witam
Udało mi się ostatnimi czasy dokonać kilku zakupów, którymi chciałbym się pochwalić. A mianowicie za nieduże pieniądze kupiłem niemiecki autobus szynowy produkcji Roco. Model bardzo ładny, oba człony niezależnie oświetlone, sporo części do dodatkowego montażu, oświetlenie zmienne przód/tył. Model ładnie jeździ jednak ma kilka istotnych dla mnie wad, i tak zastanawiam się nad rozstaniem się z nim(jak ktoś chętny proszę pisać). Z moich obserwacji wynika że pobiera prąd tylko z jednej osi członu napędowego, a przynajmniej tak się zachowuje,mimo że na drugiej osi jest odbierak, staje na rozjazdach( mam rozjazdy piko, pewnie chodzi o nie polaryzowaną krzyżownicę) myślę że dałoby się to rozwiązać ciągnąc zasilanie do silnika z odbieraków z drugiego członu za pośrednictwem sprzęgów przewodzących. Z racji tego że ma detale podwozia jest dość niski i wrażliwy na nierówności torów w płaszczyźnie pionowej. Poza tym naprawdę fajny model.
DSCN0316.JPG

Nabyłem również Dutrę D4K z przyczepą produkcji Espewemodelle.Model dość wiekowy jednak ciągnik jest naprawdę ładnie wykonany. Elegancko zrobione reflektory, tłumik, filtr powietrza, detale silnika. Jedyny ból w ciągniku to brak napisów DUTRA na masce silnika po bokach i D4K na żaluzji z przodu. Przyczepa jest produkcji Permotu, również wiekowy model jednak bardzo ładnie prezentuje się na makiecie. W zestawie do niej są jeszcze zastawki drabiniaste do np. przewozu siana.
DSCN0317.JPG

Skoda Permotu w wersji Wuko. Ładny wiekowy model. Myślę że nie trzeba się rozpisywać bo każdy model ten zna. Osobiście w moim odczuciu za nieduże pieniądze możemy mieć fajny model z epoki.
DSCN0318.JPG

Miłego oglądania.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#19
W modelu szynobusu sprawdziłbym dokładnie odbiór prądu z tego drugiego zestawu kołowego. Najprawdopodobniej gdzieś coś nie kontaktuje albo w ogóle jest przerwa. Nie wyobrażam sobie, żeby miał odbiór tylko z jednej osi, zwłaszcza, że na drugiej też ma odbierak. Oczywiście dodatkowe zasilanie z doczepy zapewniłoby jeszcze większą niezawodność.

Modele drogowe fajne, choć trudno je porównywać ze współczesnymi. Ale jak na wyroby sprzed 40 lat to prezentują się świetnie, sam mam takich kilkanaście. Ale mnie najbardziej interesuje ten jelcz "ogórek" za drzewami. Co to za model?
 
OP
OP
Piotr M.

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#20
A to jest model z kolekcji aut PRL, kupiony jakiś czas temu i nie mam za bardzo czym go zastąpić. Skala 1:72 ale na upartego można za drzewami go upchnąć. Model sam w sobie bardzo ładny. Metalowy, gumowe opony z Warszawy, linia Mariensztat-Dickensa. Cena około 30zł jak go kupowałem. W porównaniu z cenami ogórków w skali 1:87 przerost mojej cukinii jest do zniesienia. Tak apropos mam jeszcze z tej kolekcji model Jelcza 003 pożarniczy i wcale nie jest taki zły.
DSCN0319.JPG
DSCN0320.JPG
DSCN0321.JPG

Porównanie z Nysą Lokojacko
DSCN0323.JPG

Porównanie z SP42-118
DSCN0324.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki