• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK "Glendale"

OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#41
Pacific Fruit Express woził w 98 % owoce i warzywa. Te 2% to inne produkty wino, mięso i nabiał które głównie wożono w 50 tonowych chłodniach na wózkach pasażerskich. Tą R30-9 zrobiłem tak dla ciekawostki i trochę z przypadku. Miałem slajd z chłodnią o numerze 85210 (model powyżej tylko z jednym logiem), typ wydawał mi się znajomy ale za nic nie pasował do oryginalnej tabeli typów i numerów PFE. Odpowiedź przyszła dopiero od autora książki o chłodniach PFE, że po modyfikacji do przewozu mięsa, zmieniano numer wagonu.

Do pociągu włączyłem też chłodnię ART ponieważ w szczycie sezonu owocowego od czerwca do października (Kalifornia), PFE wypożyczał chłodnie innych przewoźników.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#42
Na warsztat trafiło 6 krytych, stosunkowo nowoczesnych zbudowanych po 1963r, według nowych zasad, wiele z nich po modyfikacjach jeździ do dziś w USA i Kanadzie.
Na początek dwa w czasie prac:
- American Car & Foundry 5077cu.ft. z 1970r - w H0 modele robią Athearn (wczesny) i Atlas (późny) - widoczna różnica wczesny/późny to tzw. "pockets" na boku pudła w okolicy wózka.
ACF ATSF1.jpg ACF ATSF2.jpg
galwanizowany dach szybko rdzewieje...

-Pacific Car & Foundry z 1966 40'-6" hi-cube,5001 ft3 capacity, oznaczony typem B-70-36 przez Southern Pacific. Model w H0 to dawny BlueBox Athearn, firma już parę razy zapowiadała model w serii Genesis, na zapowiedziach się skończyło. Wagon jest o tyle ciekawy że w realu powstał ze skrócenia 50 stopowej ramy, a samo SP używało go do wożenia miedzi.
a100_2517.jpg b100_2519.jpg c100_2520.jpg d100_2525.jpg e100_2527.jpg f100_2530.jpg
po pomalowaniu dojdą pomosty ze stali nierdzewnej nad sprzęgami.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#43
Małe przymiarki "dworca". Model otrzymałem już złożony więc jest parę rzeczy do poprawy i malowania. Jest to laserowo wycinany zestaw AMB.

a100_2644.jpg
b100_2641.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#47
Dźwięk jest bardzo dobry, porównywalny do głośników o które pytałeś w innym wątku. Nie ma tego efektu "popiskiwania" jak w tanich głośnikach za 5zł.
 

yahya

Znany użytkownik
#48
Dzięki! Nie znamy niestety oznaczeń tego głośnika. Dla porównania, ESU robi podobne, ale nieco mniejsze, które łatwiej zamontować.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#49
General Motors EMD SW1500 po tunnigu. Lokomotywa z numerem 2467 pochodzi z pierwszej dostawy z 1967r i posiada trapezowe osłony na ramie/schodach.
W późniejszych dostawach zrezygnowano z osłon,a w czasie napraw rewizyjnych zdejmowano z I serii. Southern Pacific posiadało 204 sztuki SW1500 w tym 36sztuk dla kompanii-córki Cotton Belt (SSW).

aIMG_7537.jpg
bIMG_7543.jpg
cIMG_7544.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#51
Parę zdjęć z warsztatu (słabych jakościowych) ale pokazujących jakie cuda można robić płynami do kalek.

Powstaje kolejna czarna wdowa tym razem GM EMD F7A i F7B dostarczone do Cotton Belt w 1950r. Te F7y wyglądały jak zmodyfikowana ostatnia wersja F3.
Wersja towarowa bez kotła ogrzewania, zmodyfikowane klapy na dachu, deski numerowe, drzwi czołowe bez światłą "Mars" itd itd.


Przygotowania
a100_2702.jpg

przygotowanie materiałów i dokumentacji

b100_2704.jpg

kalka położona na płyn "pod" i posmarowana płynem "po" zmiękczającym samą kalkę i ją napinają.

c100_2706.jpg

Parę razy smarowana płynem "po" i po kilku godzinach gładka kalka. Teraz czeka mnie zrobienie wzoru srebrnego pasa,zdjęcie srebrnego paska, wyklejenie i malowanie nosa na srebrno. Na pierwszym zdjęciu widać w tle książkę ze zdjęciem oryginału.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#52
Kolejna chłodnia doszła do kolekcji, Kit Red Caboose/Intermountain mimo to było jeszcze pole do popisu. Zmieniłem drabinki, uchwyty na metalowe oraz zrobiłem całe podwozie od podstaw. Sprzęgi Kadee, koła też w standardzie code 88'. Chłodnia typ R-30-13 która była własnością Western Pacific, ale wchodziła w skład PFE UP i SP.

R30-13 IMG_7731.jpg
R30-13 IMG_7732.jpg
R30-13 IMG_7734.jpg


Powstaje też chłodnia nr8 typ R-40-25
Kit Accurail (nowy 2013 już z przestrzennymi elementami w podwoziu) boczne ściany zostały obniżone, podwozie od podstaw zwaloryzowane, kalki Microscale.
R40-25 IMG_7737.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#53
Hi-Cube gotowy:
IMG_8357a.jpg


Zdjęcia z budowy tutaj:
-Pacific Car & Foundry z 1966 40'-6" hi-cube,5001 ft3 capacity, oznaczony typem B-70-36 przez Southern Pacific. Model w H0 to dawny BlueBox Athearn, firma już parę razy zapowiadała model w serii Genesis, na zapowiedziach się skończyło. Wagon jest o tyle ciekawy że w realu powstał ze skrócenia 50 stopowej ramy, a samo SP używało go do wożenia miedzi.
Zobacz załącznik 347596 Zobacz załącznik 347597 Zobacz załącznik 347598 Zobacz załącznik 347599 Zobacz załącznik 347600 Zobacz załącznik 347601
po pomalowaniu dojdą pomosty ze stali nierdzewnej nad sprzęgami.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#56
Na warsztat wziąłem parowóz SP Mogul M-4 tzw. butelkowaty kocioł. Parowóz opalany ropą, wybrałem dla niego malowanie po 1946r.
Tender Vanderbuilt'a powstał od podstaw, wykorzystałem tylko górną obudowę MDC. Część detali jest tylko położona/przyczepiona do zdjęć. Na zdjęciach brakuje bocznych pomostów na tendrze, i osprzętu pod budką, ale to będę zakładał sukcesywnie w czasie malowania.

cIMG_9051.jpg dIMG_9060.jpg eIMG_9053.jpg fIMG_9062.jpg aIMG_9039.jpg bIMG_9044.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#57
Swietna robota, tylko te diesle troche za czyste:podstepny:, z tego co pamietam Espee bardzo czesto byly pozadnie umorusane (znaczy w latach 90-tych). Ale rozumiem ze klienci moga preferowac czyste lokomotywy. Dziwne ze nie Pokusiles sie o eksperymentalne Krauss Maffei. Rivarossi kiedys mialo w ofercie, dosc czesto je widuje na gieldach.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#59
To będzie ten wzorowany na tym z Santa Clarita?
Ten z Santa Clarita ma trochę inny tender bo zaokrąglony bunkier na ropę. Postanowiłem taki tender zrobić kompletnie od podstaw z rurki. Sam parowóz ma tylko inne detale.
Więc pewnie będą dwa Mogule a może i nawet trzy, bo podwozie jest na tyle rozwojowe że można na nim zabudować wersję M-6 z wysokim kotłem.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#60
aIMG_9157.jpg

Czarna wdowa już zewnętrznie uzbrojona w detale. W środku trwa walka z "kabelkolgią" . Dioda jest tylko wrzucona w reflektor do nocnych zdjęć. Dekoder będzie w członie A, a głośniki
po jednym na człon. Przewiduje delikatną patynę, gdyż lokomotywa w takim wyposażeniu jeździła tylko 4 lata pomiędzy 1950-54.
 

Podobne wątki