• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK "Glendale"

krakowiak

Aktywny użytkownik
#21
Dziękuję za informację :) chciałem zapytać o "snow plow" w Twoim C44 Southern Pacific z Kato. Czy wycinałeś otwory w oryginalnym pługu, pod przewody sprężonego powietrza? Czy też oddzielnie kupowałeś pług z wyciętymi już otworami?
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#26
Ja założyłem 235-368 takie miało SP na dash 9-44, jakie stosowało CNW to musisz skonsultować ze zdjęciem oryginalnej lokomotywy, w google.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#28
Szopa pracuje na pełnych obrotach, kilka dni temu ukończyła (prawie) waloryzację GP60 Proto 2000. Brakuje trawionych osłon przeciwsłonecznych i ruchomych owiewek.
Lokomotywa waży ponad 500gram co daje bardzo dobre własności trakcyjne, ale żeby wcisnąć DCC i dźwięk,trzeba szlifować obciążenie i około 75g do 100g usunąć.
Trzeba przyznać że lokomotywa z pudełka odpowiada na 99procent oryginałowi z lat 90-94. Jedynie pług dołączony do zestawu jest typu Santa Fe, co jest błędem w tym przypadku.

Lokomotywa po tunningu to lata 95-96.
-"ditchie" czyli światła na pomoście, zgodnie z regulacją z 1994r,SP rozpoczęło montaż od stycznia 95.
- pług typu SP
- przewody sterowania
- nowa elektronika z diodami, tylko żarówka 12v podświetla deski numerowe, "ditchie" migają naprzemiennie przy wciśnięciu F2.

GP60_9663 SP IMG_6081.jpg
GP60_9663 SSW IMG_6082.jpg
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#31
I znów pomęczę pytaniem ;) muszę wymienić wózki, wraz z kołami, w ATHG 4102 - to 60 stopowy Box car. Wg. załączonej do modelu instrukcji część zamienna, czyli wózki z kołami, ma numer G40099. Prawdę mówiąc nie mogę znaleźć części o takim numerze. Są za to dostępne wózki ATHG o numerach i specyfikacji: G4595 100 Ton Roller Bearing Truck .110`` Tread oraz G4599 100 Ton Roller Bearing Truck .088`` Tread. Które będą właściwe do ww. modelu wagonu? :niepewny:
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#32
.110 czy 0.88 to nie średnica, a grubość koła z kryzą - te 88 to tzw semi-scale i jest węższe niż standard 110.
Tu taj jest pokazane na stronie kadee: http://www.kadee.com/htmbord/truck.htm
Osobiście kupuje 0.88 bo ładniej wygladają.

A propo wózków to może zobacz ten sam typ u ExactRail.com też mają obydwie grubości kół do wyboru
 
#33
Te koła 0.88 nie bardzo nadają się do takiej powszechnej zabawy, duża podatność na wykolejenia. Wiem z własnego doświadczenia. Chyba ,że ktoś chce modele do gabloty to ok;)
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#34
Trudny wybór Panowie, ale dziękuję Wam za podpowiedź i pomoc :) o różnej szerokości "kapcia" kół wspomina też na YT jeden z moich ulubionych autorów :) nie wiem tylko, czy to są owe .088? ;)

szerokość_kapcia_kół.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#35
Problem z kołami 0.88 pojawia się przy niskich codach szyn np już 75 albo przy zestawach do samodzielnego montażu rozjazdów. Minimalna różnica wysokości szyn np. pomiędzy modułami też może wykoleić wózek z kołami 0.88. Lokomotywy o takich kołach wykolejają się na łukach mniejszych niż 22.
W zamyśle koła mniejsze niż 110 ( w handlu są jeszcze 0.64) powstały dla skali Proto87, szybko się okazało że do tej skali kompletnie się nie nadają,
bo powstały po za normą NMRA S-3.2 która odnosi się do szyn po które są kompatybilne do kół 110. NMRA określa 0.88 jako "FINE HO"
tabela do kół standard
http://nmra.com/sites/default/files/standards/sandrp/pdf/S-4.2 2015.01.19.pdf
tabela do kół fine
http://nmra.com/sites/default/files/standards/sandrp/pdf/s-4.1_2006.01.pdf
inne przydatne linki
http://proto87.org/d/

Z doświadczenia wiem że 0.88 jeżdżą na PECO code 75 i po rozjazdach zmodyfikowanych (PECO code 75 czy Central Valley) tzn, prowadnica na wysokości krzyżownicy musi być 0,5mm do 1mm przesunięta do środka toru, bo tam następuje klinowanie kół 0.88. Waga wagonu powinna wynosić co najmniej 250g i wózki są prawidłowo przykręcone do podwozia- (wagon nie buja się na boki) i chyba najważniejsze luz na styku oś - wózek jest minimalny,w tych Genesisach oś dla kół 110 i 0.88 jest tej samej długości.
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#36
Dziękuję RS11 :) kupię zatem sto dziesiątki, będzie pewniej i prościej. Ale muszę przyznać, że fotki z trzeciego linku, wyglądają bardzo sugestywnie :)
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#37
Prawie ukończony kit Tichy Train jako chłodnia PFE R30-9 z 1951r. Zestaw TTC 4024 pozwala zbudować chłodnie R40-2, R40-4 i wszystkie modyfikacje tych poprzednich włącznie z R30-9 lub R30-16. Dodatkowo zestaw można stosunkowo łatwo przekształcić na chłodnie sprowadzone do Francji w 1917r , po I wojnie wagony te jeździły w kompanii Paris-Orlean (PO).
R30-9 IMG_5823.jpg R30-9 IMG_5824.jpg R30-9 IMG_5825.jpg R30-9 100_1353.jpg R30-9 100_1356.jpg R30-9 100_1358.jpg
Wagon jeszcze będzie patynowany i zostaną wymienione koła.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#38
Warsztat testuje ramy do chłodni które sam zbudował w oparciu o plany,nie są przyklejone. Jeszcze daleka droga do ukończenie 3 kolejnych wagonów: malowanie, dokończenie kalek, detale, wózki i koła zostaną wymienione na właściwe, w tym typ dwie chłodnie otrzymają typ wózków produkowany przez firmę Chrysler.

100_1451a.jpg 100_1453a.jpg R30-24 TLC IMG_5821.jpg 100_1458a.jpg 100_1464a.jpg R30-24 Plywood.jpg R30-24 IMG_5829.jpg 100_1448a.jpg
 

Podobne wątki