• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK "Glendale"

RS11

Znany użytkownik
#1
Po krótkiej prezentacji brazylijskiej lokomotywy w wątku Mój Tabor, przyszedł czas na relację z budowy. W tym wątku będę zamieszczał waloryzację modeli USA, ale też PKP czy CTL.

Oryginał General Motors EMD SD40-2 został wyprodukowany na podstawie licencji przez Macosa w Hiszpanii dla Brazylijskiej kompanii MRS. Postanowiłem odtworzyć model z pierwszej transzy z "uszami słonia".

Dawcą organów stał się model Athearn BlueBox. Którego należało umyć w płynie hamulcowym.
SD40.jpg MRS 13_1.jpg
następnie wyciąłem stojany wiatraków. W czasie oglądania zdjęć oryginału postanowiłem odtworzyć pełną instalację elektryczną prowadzącą do silników trakcyjnych umieszczonych w wózkach. Takie założenie spowodowało prace szlifierskie na ramie. Pod budą wkleiłem dwa c-owniki-evergeenu pomiędzy, które wchodzi rama.
rama 2.jpg MRS 13_3.jpg
Przyszedł czas na walkę z przewodami. Użyłem miękkiego drutu 0,4 i rozpocząłem zawody w pleceniu warkoczyków.
MRS 13 IMG_6157 .jpg MRS 13_100_2443.jpg
MRS 13_5.jpg MRS 13_7.jpg
Potem już było tylko łatwiej zacząłem uzbrajać model w kolejne elementy. Zrobiłem mocowanie ramy do budy za pomocą puszek sprzęgowych. Zbudowałem skrajne silniki trakcyjne w wózku. Uszka zbudowałem z plastyku 0,3mm.
MRS 13_6.jpg MRS 13_11.jpg
W kolejnej odsłonie malowanie i kalki.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#2
Malowanie i kalki. Farby to mieszanki Tamiya. Kalki pochodzą z brazylijskiej manufaktury- szkoda że ich kolor nie pokrywa się z oryginałem :( .
MRS13_13_100_0410.jpg MRS13_12_100_0415.jpg MRS13_14_100_0411.jpg
Ostatecznie model prezentuje się tak:
MRS_13_22_IMG_5057.jpg MRS_13_24_IMG_5067.jpg MRS_13_19_IMG_5054.jpg MRS_13_25_IMG_5069.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#3
Dziś kolejna relacja z waloryzacji lokomotyw. Baldwin S12 w malowaniu Southern Pacific. SP zakupiło w latach 1951-53 - 56sztuk na potrzeby własne i 3 dla spółki córki Texas and New Orlean. Dostarczenie odbywało się w 3 transzach i modele różniły się w każdej. Używając modelu Athearn możemy wykonać modele z pierwszej transzy SP 1442 - 1463 przenumerowane na (2100 - 2120). Wszystkie lokomotywy pracowały do 1965r w południowej Kalifornii, skupione w Los Angeles.
Postanowiłem zrobić lokomotywę o numerze 1458 w malowaniu tygrysie pasy "tiger strips".

S12 1458 SP 001.jpg S12 1458 SP 003.jpg S12 1458 SP 002.jpg S12 1458 SP 006.jpg S12 1458 SP 009.jpg S12 1458 SP 011.jpg S12 1458 SP 013.jpg S12 1458 SP 015.jpg

Na pierwszych zdjęciach uchwyty są nie przyklejone, i lokomotywa stoi na wózkach od GP9.[DOUBLEPOST=1407742559][/DOUBLEPOST] S12 1458 SP 021.jpg S12 1458 SP 023.jpg S12 1458 SP 019.jpg S12 1458 SP 018.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#5
Możesz zaprezentować jakiś skład z tak pięknie "dopracowanymi" przez Ciebie lokomotywami? Drugie pytanie, to jaka to jest epoka mniej więcej?
Dzięki Filip.
SD40-2 to czasy obecne.
Baldwin S12 powstał na podstawie slajdu z 1953r i w takim malowaniu dojechał do 1965r- kiedy lokomotywę przenumerowano i przemalowano na szaro-czerwony.
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#6
Ukończyłem mały tunnig wiekowego wagonu ROCO/AHM (forma z 1978r). Wagon na hel, 42 stopowy, konstrukcja GATC z 1942/43r z modyfikacjami. Ciekawostką jest że wiele wagonów dotrwało do dziś,dzięki temu że obrót helem do 1996r w USA podlegał pod rząd federalny. Zmodernizowany wagon ostatni raz w ruchu widziano w listopadzie 2013.
Hel pozyskiwano głównie z odwiertów w Amarillo w Texasie. Trzy kompanie obsługiwały terminale helu: SP, Santa Fe i Rock Island. Southern Pacific woził hel do bazy wojskowej w Tustin i do ośrodka NASA w Moffett Field.

Postanowiłem odwzorować wagon z roku 1955 i w górę, kiedy to US Navy przekazała obrót helu do Bureau of Mines i the US Atomic Energy Commission.
Wagonik nosi oznaczenie MHAX czyli Bureau of Mines. Dorobiłem przestrzenne uchwyty, zmodyfikowałem czołownicę, wymieniłem wózki i koła. Górny pomost powstał z forniru. Pozostało założyć tablice ostrzegawcze i wagon wycieniować.

Helium car.jpg Helium car 2.jpg Helium car 3.jpg Helium car 4.jpg Helium car 5.jpg

Mam jeszcze pomysł na wagon 45 stopowy do przewozu helu. Zbiorniki na gaz zrobię z rurek ale zastanawiam się jak wykonać ich zwężające zakończenia?
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#8
Niedawno ukończyłem kolejną lokomotywę z parku Southern Pacific - GP7 zbudowaną przez General Motors. Pomalowałem jako Black Widow czyli czarną wdowę z 1958roku.
Na lokomotywie widnieje napis Cotton Belt, dlatego że SP kupując tą kompanię nie mogła zmienić nazwy, gdyż prawo stanowe Texas'u zabrania zmian nazwy jeśli spółka matka jest zarejstrowana w innym stanie.
SP kupiło tylko jedną sztukę GP7 w ramach testów i skierowało ją do obsługi podmiejskich pociągów w południowo-wschodnich stanach. W niedziele lokomotywa ciągała pociągi towarowe.
GP7 304 Coton BeltI 1.jpg GP7 304 Coton BeltI 2.jpg GP7 304 Coton BeltI 3.jpg GP7 304 Cotton Belt 5.jpg GP7 304 Cotton Belt 8.jpg GP7 304 Cotton Belt 9.jpg GP7 304 Cotton Belt 10.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#11
Przyszedł czas na chłodnie. Do lokomotyw SP z lat 50tych postanowiłem zbudować/zwaloryzować 8-10 chłodni PFE (Pacific Fruit Express). PFE to wspólny biznes SP i Union Pacific, w latach świetności posiadał około 15.000 wagonów, a w sezonie dopożyczał jeszcze od 3000 do 5000.
Pierwsza na warsztat trafiła chłodnia typ R40-14 model produkowany przez Maerklin/Trix. Wagonik ma swoje wady, ale samo pudło jest dobrze odwzorowane, tylko klapy
na dachu są zbyt małe i ustawione bliżej środka niż w oryginale. Podwozie to czysta abstrakcja, rama jest nieprawidłowa, wózki i koła przeskalowane przez co wagon jest za wysoki o 2,5mm. W taki przypadku podłogę zrobiłem z forniru naklejonego na prostokąt z plastyku 0,5mm. Natrasowałem deski, wkleiłem wzmocnienia, przerobiłem starą ramę Athearna, uzupełniłem detalami DW, wózki i koła to kadee.
W pudle zminiłem tylko dolne stopnie bo były przeskalowane, po pomalowaniu, nałożyłem kalki Microscale.

R40-14_01.jpg R40-14_02.jpg R40-14_03.jpg R40-14_05.jpg R40-14_06.jpg R40-14_07.jpg R40-14_08.jpg R40-14_04.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#12
W wątku "Mój Tabor" pojawiło się zdjęcie "śnieżnego wojownika" czyli GM GP38-2 zmodyfikowane na potrzeby walki ze śniegiem na Przełęczy Donner'a. Model powstał 3 lata temu, ale sesję zdjęciową w terenie wykonałem dopiero teraz ze względu na to, że brakowało śniegu w 2014r. Do budowy użyłem gotowych elementów, jak i wiele wykonałem sam, jedną znich jest soplołamacz na dachu kabiny, który jest rozkładany jak w oryginalnej lokomotywie.
ice breaker set.jpg Dynamic break GP38 4840.jpg GP38-2 4840 SP 100_7843.jpg GP38 4840 SP 100_7436.jpg GP38 4840 SP IMG_1673.jpg GP38 4840 SP 100_7489.jpg GP38 4840 SP IMG_1968k.jpg GP38 4840 GP IMG_2049.jpg GP38 4840 SP IMG_2036.jpg GP38 4840 SP IMG_2050.jpg GP38 4840 IMG_5797.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#13
Warsztat pracuje pełną parą:
-waloryzacja SD40-T2 dobiega końca, mechanik sprawdza boczki wózków przed pomalowaniem
trucks 100_0991.jpg

Boxcab General Electric 25ton, czeka na montaż dekodera i szyb:
BoxCab 24t 1.jpg

Ge25ton 8 IMG_5746.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#15
Lokomotywa General Motors SD40-T2 8353 - zwaloryzowany Athearn RTR. Model z pudełka miał pomieszane detale dla wersji z 1974r i późniejsze zmiany w latach 80-tych,
Wybrałem wersję z 1974r ze wzgledu na system Locotrol. Southern Pacific zamówił 14 sztuk SD40-T2 w wersji Locotrol - w skrócie takie DCC w skali 1:1, system pozwalał sterować lokomotywami w środku i na końcu składu z pierwszej lokomotywy - chodziło o zmniejszenie liczby maszynistów i zgranie wszystkich lokomotyw w składzie. Lokomotywy o numerach #8300-#8306 były Master, a #8350-#8356 Reciver, na modelu na kabinie znajduje się literka "R".

Lista zmian w modelu:
-anteny
-pługi typ SP -odlew z białego metalu
-przewody sprężonego powietrza
-winda do rozprzęgania
-barierki
-piasecznice
-podparcie pudła
-kable do silników trakcyjnych
-linka prędkościomierza
-linki hamulcowe
-napinacz hamulca ręcznego
-zawory pod ramą
-uszka klap na dachu...itd itd

model z pudełka:
SD40-T2 8353 IMG_6761.jpg

waloryzacja:
L1 100_1040.jpg L2 100_1044.jpg R1 100_1049.jpg R2 100_1052.jpg SD40-T2 8353 100_1230.jpg
wersja finalna:
SD40-T2 8353 IMG_6010.jpg SD40-T2 8353 IMG_6021.jpg SD40-T2 8353 IMG_6023.jpg SD40-T2 8353 IMG_6024.jpg SD40-T2 8353 IMG_6033.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#16
Coś dla ucha, subwoofer zieje w dół, zamocowany jest nad ażurowymi wlotami w tylnej części przedziału maszynowego.
SD40-T2 8353 100_1233.jpg
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#17
RS11 kawał dobrej roboty :) powiedz mi, z jakiej firmy są przewody sprężonego powietrza? Ja obecnie kończę kompletowanie C44 CNW z Kato i brakuje mi właśnie do szczęścia takich drobiazgów ;)
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#18
RS11 kawał dobrej roboty :) powiedz mi, z jakiej firmy są przewody sprężonego powietrza? Ja obecnie kończę kompletowanie C44 CNW z Kato i brakuje mi właśnie do szczęścia takich drobiazgów ;)
Te poczwórne MU Cables są z Detail West nr 235-265 (potrójne to 235-266) oba zestawy to odlew z białego metalu, główny przewód to gumowa rurka z wplecionym drucikiem 0,3mm a na końcu została przyklejona plastykowa końcówka (chyba z Detail Associates) . Przewody sprężonego powietrza mosiężne ma w ofercie Precison Scale Co w katalogu internetowym są pod Break Hoses. I chyba najciekawszy produkt to gumowe przewody firmy Hi Tech Details nr 331-6034, ale mają wadę nie chcą się na pługu ładnie układać.

Dla inspiracji wrzucam zdjęcie zwaloryzowanego GE Dash 9-44 CW 8105 jest to produkt Kato z końca lat 90-tych, nie posiadał świateł na pomoście (wszystkie sztuki dostarczone do SP je miały) i jeszcze paru innych charakterystycznych dla SP dodatków.
GE dash 9-44 CW 8105 3.jpg
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#19
Dziękuję za informację :) jest inspiracja i motywacja, aby przyłożyć się do pracy :) u mnie w kolejce do montażu też czeka Southern Pacific C44-9W #8116 z Kato. Powiedz mi proszę przy okazji, jak widzę na zdjęciach niektóre maszyny mają założony z przodu kabel sterowania wielokrotnego? Inne zaś nie - widzimy same gniazda. Od czego to zależy?

detail_c44_8717.jpg
detail_c44_CNW-8646.jpg
 
OP
OP
RS11

RS11

Znany użytkownik
#20
Kabel może być schowany na wewnętrznej stronie drzwi do przedziału maszynowego. Są zdjęcia w sieci tej samej lokomotywy z i bez kabla. W modelu te kable robi Detail West. DW robi także cały set części do przeróbki Kato na lokomotywę CNW nr 235-231.
 

Podobne wątki