• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Daniel

Aktywny użytkownik
#21
Kolega "psob" mam prośbę do ciebie jeśli nie jest to dla ciebie jakąś tam trudnością :) Proszę cię o wklejenie kilku prac, które ty wykonałeś choć by nawet do wątku kolegi "dgajus".Ja bym z chęcią pooglądał i wielu z nas pewnie też :)
 
P

ps

Gość
#22
Ok, przyznaję się - w tym temacie lekcji nie odrobiłem
I to doceniam. Materiał, który zalinkowałem, przyda się Tobie pewnie na przyszłość.

uważam, że to sam producent zbyt często wagarował nie podając tak istotnej informacji na burcie wagonu.
Oczywiście, że tak! Ale też i ... nie - bo dobrze wiedział ale celowo (koszty?) pewne znaki pomijał. Czasem pewne znaki na wagonach są tylko w wyniku dość "twardych negocjacji". Zwracam, uwagę na fakt, że jak to nie od nas wychodzi opis dla znakowania modeli PKP to zazwyczaj producenci to robią go w najlepszym razie w okrojonej wersji. Często też nie rozumieją pewnych opisów charakterystycznych dla polskich wagonów - to jak to że "hamulec ręczny" na jednej bucie będzie po lewej, a na drugiej po prawej stronie wagonu....
Nieznajomość tematu pt "hamulec postojowy wagonu" u producentów jest też widoczna "z drugiej strony" - z wielu modeli wagonów odzyskałem ładne koła hamulca ręcznego tylko dlatego, że producent niepotrzebnie je do modelu dodał :).
Nawet chyba całe trzy pomosty z korbą też mam :)

większym błędem jest brak tego oznaczenia przez producenta, niż zamontowanie przeze mnie tego pokrętła
A skąd wiesz, że to jest błędem? Oznaczenie z czegoś się wzięło, takie a nie inne, błędem jest opis "hamulec ręczny", który jest zapewne wynikiem "bezdusznego" umieszczenia go w projekcie ("bo te inne PKP go miały to pewnie on też mieć powinien").
W tym - fikcyjnym - wagonie trzeba było jedynie usunąć ten napis.
 

Elvis

Znany użytkownik
SMK Katowice
#23
Po usunięciu napisu, wagon dalej będzie fikcyjny...
Trzeba przyznać, że wiedzę masz. Czasem tylko sposób wypowiedzi trzeba zmienić, by świat był piękniejszy, a ludzie nie skakali sobie do gardeł.
 
P

ps

Gość
#24
Po usunięciu napisu, wagon dalej będzie fikcyjny...
Oczywiście - ale sam opis już ma sens. I nie ma potrzeby "wydatkowania się" na parę kół hamulca ręcznego, która na pewno przyda się w innym modelu.

Jest wiele modeli z większą lub mniejszą .... fikcją. Taki poziom fikcji jak ten CTL to już jest poza moim kręgiem zainteresowań, niestety.
Mniejsze "fikcje" sam akceptuję - bo to już jest .... kompromis (oj nadużywam tego słowa....).
Bo wolę już to mieć, szczególnie wtedy, gdy mogę coś z tym zrobić sam. I też czekać, że może ktoś go wyprodukuje w wersji bardziej zgodnej z oryginałem (a tak już w kilku przypadkach się stało).
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
#26
Witam
Mam pytanko jakie oświetlenie zastosowałeś w swoich przerobionych Gagarinach Piko? Czy buda się zdejmuje czy przewody zlutowane na stałe?
Pozdrawiam
Oświetlenie to malutkie diody Led Baron, buda oczywiście się się zdejmuje.
[DOUBLEPOST=1423404035][/DOUBLEPOST]Tymczasem dziś zagrałem w ... Simms'y.
DSC_5643.JPG

DSC_5641.JPG
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#31
Bardzo podoba mi się waloryzacja tej SP. Wygląda delikatnie i faktycznie sprawia że model wygląda na cały czas użytkowany, a nie model przeznaczony do kasacji ....
 

Darkman

Aktywny użytkownik
#38
Witam, a mógłby kolega napisać jakiej techniki używa do patynowania? W szczególności interesuje mnie SP42 i Bhp.
 

Podobne wątki