• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Gdynia

OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Doceniam wykonaną pracę i do tego szybkie tempo. Ale, że w życiu nic nie jest idealne, to do tej "łyżki miodu";) pozwolę sobie dorzucić łyżeczkę … konstruktywnych uwag. (...)
Zgadza się, w życiu nic nie jest idealne, ten upgrade modelu również ...
Jeżeli chodzi o wentylator, to na końcowym zdjęciu z wentylatorem i zamontowaną siatką, widać jakby wentylator był dość wyraźnie nie na środku. Wiem, że zdjęcie nie jest centralnie z góry, jednak wydaje się, że to nie jest jedyny powód tak dużego przesunięcia. Być może jest to wynikiem obniżenia wiatraka względem siatki ale chyba nie tylko.
Co do położenia wentylatora, gdyby był nie na środku, nie byłoby możliwości jego obrotu. Tak jak wcześniej napisałem, musiał być obniżony, inaczej łopaty ocierałyby o obudowę.
Druga sprawa to uchwyty dla manewrowego - są one zbyt długie (wysokie) oraz za szeroko rozmieszczone, tzn. zbyt blisko krawędzi a za daleko od obudów reflektorów (wiader).
To że są za wysokie zgodzę, się, ale o ile: 0,5 - 1 mm? To, że za szeroko rozstawione wynika z konstrukcji tego niebieskiego elementu - tylko tam była możliwość wykonania otworu 1 mm, gdyby miały być bliżej rząd wielkości otworu musiałby być pomiędzy 0,3-0,5 mm. Proszę zwrócić uwagę, że uchwyty sygnałów końca też są przeskalowane.
2020-07-07 215709.jpg

Co do zderzaków, to są one za płytko osadzone, tak jakby nie zostały do końca dopchnięte do płaszczyzny gniazd i wyraźnie widać część trzpienia, który powinien być całkowicie schowany.
Zderzaki montowałem, kiedy buda była oddzielona od ramy, po nałożeniu na ramę okazało się, że lekko odstają (rząd wielkości < 1 mm) bo metalowa rama nie pozwala na ich całkowite dociśnięcie - też mnie się to nie podoba - może kiedyś to poprawię. Wskazówka dla majsterkowiczów - zeszlifować 1 mm materiału przed montażem.
Natomiast jeszcze co do uchwytów manewrowego to zwróciłem uwagę, że ładnie pionowo udało Ci się je ustawić, co widać na zdjęciu czoła. Ciekawe czy przy pomocy czegoś je ustawiałeś czy raczej tylko "na oko" a następnie, jak się domyślam, wkleiłeś.
Jeśli otwór jest wywiercony poprawnie (wiertło prowadzone wolno i prostopadle do powierzchni wierconego elementu) to musi wyjść dobrze. Ustawiane na oko.
Skoro już konstruktywnie znajdujemy nieścisłości w modelu to mogę dodać, że:
1. Wycieraczki są błędnie osadzone,
2. Poręcz między oknami - za duża,
3. Kurki węży powietrznych umieszczone nie po tej stronie,
4. Uchwyty pod zderzakami nie są przestrzenne,

Tak by można wymieniać i wymieniać ...
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Węglarka Es (Exact-train EX 20345) przed i po waloryzacji.
Model z niebywałą ilości detali, z otwieranymi drzwiami (niestety, trzeba operację otwierania i zamykania drzwiczek wykonywać bardzo ostrożnie).
Ładunek węgla wyjmowalny, wykonany na "dodatkowej" podłodze z desek.

Model przed waloryzacją...
Atn_DSC_2429.jpg

Model po waloryzacji...
Atn_DSC_2430.jpg
Atn_DSC_2433.jpg
 

Załączniki

OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Waloryzacja bohunów. Inspiracja z rzeczywistości, przy czym oryginały w trochę innym malowaniu (np. drzwi) ... (Piko: 97043, 97044)
Atn_DSC_2452.jpg
Atn_DSC_2453.jpg

Atn_DSC_2456.jpg

50_51_26_-_08_027-2_Bmnopux.jpg


... no i taki łaciaty. Jedna strona z jednego oryginału, druga strona z drugiego.
Atn_DSC_2460.jpg

50_51_26_-_08_129-6_Bdhpumn_st._mac._Chojnice.jpg

Atn_DSC_2461.jpg

50_51_26-08_072-8_27062014_1.jpg

Atn_DSC_2462.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.647 33 4
Waloryzacja bardzo ładna. Czym jednak pokierowany jest kolor drzwi jeśli w oryginałach jest żółty?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"

Ups! Przepraszam, dopiero doczytałem to o drzwiach, niemniej żółte, oryginalne jednak osobiście mi się bardziej podobają.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Tak nawiasem mówiąc, oryginalne (fabryczne) malowanie drzwi było niebieskie. Żółte drzwi wprowadzono w trakcie napraw.
Konkretnie to PESA Bydgoszcz w 2004 roku wprowadziła nowy schemat malowania - jasnoniebieski/błękitne pudło, jasnożółty pas międzyokienny i drzwi wejściowe, czerwone drzwi przejść międzywagonowych oraz tak jak wcześniej jasnoszary dach ponad oknami górnego pokładu. Część wagonów zachowywała stare barwy lub bardzo do nich zbliżone, ale otrzymywała drzwi w kolorze żółtym przez co powstawały tzw. "łaciaki" - wagony w ciemniejszych odcieniach z żółtymi drzwiami wejściowymi. W 2004 roku można było spotkać takie kolorowe składy:

- źródło: http://www.ogk.cal24.pl/details.php?image_id=6220&sessionid=mne62fc47u88ocbdv8v872p6v3
- autor: Mateusz Moc
- opis: "07.2004 | Jeszcze coś z mojego, niestety nowszego, archiwum. Skasowana już EU07-086 z osobówką Katowice - Zwardoń rusza z po. Rycerka."

2004.07. - EU07-086 z poc. os. rel. Katowice - Zwardoń, rusza z p.o. Rycerka.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,4238,0,PaFaWag_201E_ET22_925.html
- autor: Leszek Matula
- opis: "13 lipca 2004 - Wąbrzeźno, pociąg osobowy 30033 Toruń Gł. - Olsztyn Gł. Każdy z trzech Bdhpumn jest inaczej pomalowany :)"

2004.07.13. - Wąbrzeźno - ET22-925 z poc. os. nr 30033 rel. Toruń Gł. - Olsztyn Gł., każ...jpg

- źródło: rail.phototrans.eu/14,1817,0,PaFaWag_4E_EP07_183.html
- autor: Sebastian Maćkiewicz
- opis: "22 lipca 2004 - Toruń Miasto. Pociąg osobowy 30032 rel. Olsztyn Główny - Toruń Główny."

2004.07.22. - Toruń Miasto - EP07-183 z poc. os. nr 30032 rel. Olsztyn Gł. - Toruń Gł..jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,16723,0,PaFaWag_201E_ET22_493.html
- autor: Sebastian Maćkiewicz
- opis: "23 lipca 2004 - Toruń - Elana, szlak Jabłonowo Pom. - Toruń Wschodni. ET22-493 z pociągiem osobowym 30032 rel. Olsztyn Główny - Toruń Główny. Pierwszy wagon za lokomotywą pomalowany jest wg. nowego wzoru (między innymi żółte drzwi)."

2004.07.23. - Toruń - Elana, szlak Jabłonowo Pom. - Toruń Wsch. - ET22-493 [CM Łazy] z poc...jpg

Na poniższej fotografii dobrze widać różnice między odcieniami starego i nowego malowania. Ciemniejszy wagon to właśnie tzw. "łaciak" - odcienie kolorów zbliżone do fabrycznych, ale drzwi pomalowane na żółto, tak jak w nowym schemacie malowania wprowadzonym przez PESĘ, jednak drzwi przejścia międzywagonowego pozostawione w pierwotnym kolorze (nie pomalowane na czerwono zgodnie z nowym schematem). Zastanawiam się co mogło być przyczyną takiego postępowania? Dobry stan powłoki lakierniczej od czasu ostatniej naprawy (?) w związku z czym nie malowano wagonu na nowo, a jedynie w celu "jako-takiego" ujednolicenia schematu malowania z aktualnie obowiązującym przemalowano jedynie drzwi?

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,2877,0,PaFaWag_201E_ET22_1155.html
- autor: Przemysław Strzyżewski
- opis: "3 czerwca 2006 - Toruń Główny. Pociąg osobowy do Kutna opuszcza stację."

2006.06.03. - Toruń Gł. - ET22-1155 z poc. os. rel. Toruń Gł. - Kutno, opuszcza stację.jpg
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Mówią: "Kuj żelazo, póki gorące".
Nie przemawiał do mnie ten fabryczny drut, więc zastąpiłem go takim miedzianym, chyba trochę teraz będzie przypominał przewód jezdny. Doszły też "dropsy". Obciążniki sieci trakcyjnej w rzeczywistości mają wymiary: średnica 306 mm, wysokość 80 mm, co daje w skali 1:87 odpowiednio średnicę 3,5 mm oraz wysokość prawie 1 mm.
tn_IMG_20200830_205710.jpg
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Gags 401Ka (Piko 58376A)
ADSC_2613.jpg
ADSC_2614.jpg
ADSC_2615.jpg
ADSC_2627.jpg


Gags 401Ka (Piko 58376B)
ADSC_2616.jpg
ADSC_2617.jpg
ADSC_2618.jpg
ADSC_2628.jpg


Mała uwaga:
Sprawdźcie przed jazdą makietową wózki w waszych modelach. Na dwie waloryzowane sztuki, w każdym był uszkodzony jeden wózek. Modele fabrycznie zapakowane, nie otwierane.
IMG_20210213_203212.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Na dwie waloryzowane sztuki, w każdym był uszkodzony jeden wózek.
Sprawdziłem swoje 5 Gagsów i jeden wagon ma jeden wózek pęknięty w ten sam sposób. Mój pochodzi z drugiej serii, 58376-2, ze zmienionymi numerami. W pierwszym zestawie 58376 wszystko wydaje się w porządku. choć wózków nie wyjmowałem, sprawdziłem tylko pod lupą, czy nie widać rys na ramie wózka w miejscu potencjalnego pęknięcia. W ten sposób właśnie znalazłem jedne uszkodzony wózek. Piąty model to niedawny wypust z epoki V, nr 58470-2 i też wydaje się OK.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
Ja wczoraj też sprawdziłem moje wagony z setu 58376 pierwsza edycja i u mnie ramy wózków są w porządku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki