• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Świetnie to wygląda. Warto by jeszcze zwaloryzowac wnętrza. Co do kabiny to jak kto chce i potrafi. Natomiast to co się rzuca w oczy to jasny szary plastik w oknach przedziału maszynowego. Dobrze by było gdyby tam się pojawił mrok. Nie powinien to jednak być kolor czarny. Ja z powodzeniem używam bardzo ciemno szaro oliwkowego koloru jaki ma farba Humbrol nr 66.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Czy można coś zrobić z wagonem, na którym podczas waloryzacji nastąpiło uszkodzenie powłoki lakierniczej? Ależ oczywiście można.
Wezwano grupę nastolatków z puszkami i po godzinie taki oto efekt ... (Bdnu-x / Roco 64819).
DSC_1552.JPG

DSC_1555.JPG

DSC_1553.JPG
DSC_1554.JPG
DSC_1556.JPG
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Wezwano grupę nastolatków z puszkami i po godzinie taki oto efekt ... (Bdnu-x / Roco 64819).
Graffiti rasowe :D ! Jedynie ta "buźka" taka... z przedszkola ;) - ja bym ją osobiście zastąpił innym "rasowym" graffiti. Pozostałe są super :) - ręcznie malowane czy kalki?
Graffiti super, ale dach do mnie nie przemawia.
Nie chciałbym krytykować, bo sam pewnie lepiej bym nie zrobił :cenzura: , ale też uważam, że dach jest do poprawki :ostrozny: . Moim zdaniem dwie kwestie - pierwsza - krawędź łącząca dach ze ścianą - tam nie ma żadnej rynienki, aby ten czarny gęsty brud nieniesiony na model mógł się w rzeczywistości osadzić w tym miejscu. Wagony pasażerskie najczęściej w tym miejscu są czyste - prawdopodobnie mycie w myjni powoduje, że owa krawędź i fragment dachu są myte i dlaczego jest taki cienki czysty pasek - czasem jest szerszy, czasem węższy, ale widać, że "patyna" nie dochodzi do końca dachu tylko się "urywa" - czasem ma "poszarpaną" krawędź. Poniżej zdjęcie:

DSC_0683.2.JPG

Druga kwestia to ogólnie patynowanie dachu, ale z uwzględnieniem odkładania się brudu na połaciach blachy pomiędzy konstrukcją wsporczą dachu. W zaprezentowanym przez Ciebie modelu zrobiłeś "równe" ("ostro" zakończone - z wyraźnymi krawędziami) pionowe paski, a tym czasem w Y-kach niemieckiej budowy (z resztą pewnie i w innych wagonach) pod blachą jest kratownica co dobrze widać na zdjęciu właśnie wagonu standardu Y niemieckiej budowy (a więc takie samego jak model Roco):

DSC_0691.2.JPG

Darku, być może miałeś inne zdjęcie, na którym się wzorowałeś przy wykonywaniu patyny, bo przecież wszystkie wagony nie brudzą się tak samo, ale faktycznie tak jak stwierdził @Astro, obecna patyna dachu również i do mnie nie przemawia. Mam nadzieję, że zdjęcia się przydadzą i posłużą jako materiał poglądowy do dalszych prac przy patynowaniu wagonów pasażerskich :) .
 
Swojego czasu był to dosyć powszechny widok w realu.
Osobiście pokusiłbym się o "mgiełke" z areografu jako tło pod nie... Mogłoby to wyglądać w moim odczuciu jeszcze bardziej realnie.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Panowie @Remaj12 , @Astro - macie rację. Ten dach też do mnie nie przemawiał :LOL:
Wagon zapewne i tak trafi na jakąś bocznicę, dlatego traktuję go jako poligon doświadczalny dla nowych, chemicznych specyfików.
Dach został umyty i poddany waloryzacji nieco inną metodą z użyciem AK heavy chipping. Ten sposób jest pokazany np.: tutaj.
Oczywiście góra zabezpieczona lakierem matowym vallejo (polyurethane matt varnisch).
:) - ręcznie malowane czy kalki?
Graffiti to kalki własnej roboty.

DSC_1557.JPG
DSC_1559.JPG
DSC_1563.JPG
DSC_1564.JPG
 

Podobne wątki