• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Flotoma

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.261 103 84
#41
Pieknie. Wlasnie tego sie spodziewalem (rurka w skrzynce & inne rozwiazania). Super porzadek z kabelkami. Nic dodac tylko brac przyklad.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#46
Pokazana na tegorocznym Salonie Hobby w Poznaniu wspólna makieta prezentacyjna Romka i moja została pokazana również na 6 Międzynarodowej wystawie modeli kolejowych w Berlinie. Relację fotograficzną z wystawy można zobaczyć tutaj:
http://pmmh0.pl/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=162&Itemid=373

Tu kilka minut filmu o makiecie (początek filmu). Na końcu filmu znalazł się również materiał o makiecie naszego klubowego kolegi Franza Rittiga:
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#48
Tomku a ten śpiew ptaków na filmie to efekt dźwiękowy z Waszej makiety,czy dołożony przez twórców filmu ?
Efekt fajny:)
Tło dźwiękowe było generowane bezpośrednio z makiety. Oprócz ptaków, czasami odezwał się dzwon z wieży kościelnej, zaszczekał pies itp. Drugi głośnik generował odgłosy strumienia, który znajdował się na kolejnych segmentach (na filmie nie słychać). Zainteresowanych takim tłem mogę skierować do jego twórcy: http://boguslawoczos.pl/
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#54
W celu uatrakcyjnienia obsługi bocznicy szlakowej na makiecie Karnina Gorzowskiego, do parku wagonowego trafił specjalnie przygotowany model węglarki serii „Es”. Modernizacja wagonu polegała na wykonaniu z jednej strony drzwi, które będą posiadały możliwość otwierania się. Wszystko po to, aby można było zainscenizować operację ręcznego rozładunku węgla z wagonu. W tym celu powstał dodatkowy wkład z imitacją częściowo rozładowanego węgla i zamontowanymi figurkami dwóch robotników z łopatami. Scenariusz wygląda tak:
1. Na bocznicę zostaje podstawiony załadowany węglem wagon.
2. Po jakimś czasie obsługa makiety za pomocą magnesu wyjmuje ładunek węgla i umieszcza w węglarce wkład z węglem podczas wyładunku. Drzwi wagonu zostają otwarte.
3. Krótko przed przyjazdem kolejnego pociągu zbiorczego z wagonu magnesem usuwa się wsuwkę z węglem w trakcie wyładunku, zamyka drzwi i próżny wagon oczekuje na zabranie przez pociąg.

Operacja wykonania otwieranych drzwi pociągnęła za sobą konieczność większej modernizacji wagonu. Z racji tego, że fabryczna podłoga znajdowała się wyżej przez znajdujący się pod nią balast, musiała ona zostać usunięta i jako obniżona, wykonana na nowo. Burty wagonu otrzymały solidne zawiasy wykonane z drutu stalowego 0,3 mm. Zwinięte z mosiężnego drutu 0,3 mm tulejki zamocowane na drzwiach stworzyły drugą część zawiasów. Na drzwiach pojawiły się wykonane na nowo imitacje ryglowania. Kompromisowo, górna belka blokowania drzwi została zamocowana na stałe, bez możliwości ruszania się. Wszystko po to, aby usprawnić czynności przy obsłudze wagonu. Model otrzymał dodatkowo szereg nowych, typowych dla tej serii wagonów detali. Nowe oznakowanie pochodzi z firmy EFC-loko. Figurki robotników Preiser zostały zmodernizowane przez dodanie nowych, bardziej filigranowych łopat .
Wspólnymi siłami razem z Romkiem wykonaliśmy również model taśmociągu, który dopełnia scenę wyładunku węgla na hałdę lub ciężarówkę.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#55
W skrzyni prawej widzę pręt gwintowany zapewne służący do obrotu obrotnicy ,proste ,
a także podobny pręt występuje w skrzyni lewej ,czemu służy ta przekładnia?
Jedna jest zapewne od obrotnicy, a druga od toru flex robiącego z drugiej strony za kierownicę na poszczególne tory.
Przy okazji, fajny pomysł z tym torem flex.
 
Ostatnio edytowane:

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.284 2 0
#56
Tomek, rewelacja! Już ten GAZ z otwartymi drzwiami wygląda supernaturalnie, a scenka z rozładunkiem węgla tylko to potęguje. Ja takie zdjęcia jak to ostatnie pokazuje znajomym spoza naszej "branży", którzy często w ogóle nie orientują się, że to nie rzeczywistość. Chyba że zauważą sprzęgi wagonu :) Ten Star to Twoja konwersja Adamowego, którą kiedyś opisywałeś? Z tym węglem bardzo mu do twarzy.
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#57
Cieszę się, że węglarka ze scenką spodobała się Wam :)
Tak Sławek, Star to model jaki kiedyś opisywałem w samochodowym wątku warsztatowym. Wcześniej zrobiłem w nim ładunek żwiru. Obecny węgiel powstał na potrzeby inscenizacji sceny z rozładunkiem.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#58
Tomek dałeś czadu razem z Romkiem :eek:
Jedna rzecz w tej scence jednak mi nie pasuje. A mianowicie zmienił bym na mniejszy kąt pochylenia tego taśmociągu .
W rzeczywistości taśmociąg sięgał nieco wyżej ponad kabinę samochodu (tak aby można swobodnie pod nim przejechać). Przy tak wysokim ustawieniu taśmociągu węgiel zsuwał by się zapewne s powrotem, a druga sprawa jest taka ,że spadający węgiel na prawie załadowany już samochód odbijał by się powodując jego rozsypywanie obok skrzyni ładunkowej.
Ale to tylko moje spostrzeżenie ,że tak powiem z autopsji (nie jeden taki wagon zwiozłem na plac GS-u;))
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
#59
To ja jeszcze dodam swoje spostrzeżenie. Jak się coś z góry sypie, np. węgiel, to powstaje taki kopczyk usypowy. Tutaj go nie widzę, a ten węgiel wygląda jakby go ktoś właśnie wyrównał ...
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#60
Wszystkiego już nie da się zrobić :) Wysokość taśmociągu została tak ustawiona, aby pasowała zarówno do ciężarówki jak i wagonu węglarki, gdyby zaistniała potrzeba ładowania wagonu. Sam taśmociąg wyszedł zbyt filigranowy, aby miał regulowaną wysokość, dlatego zrezygnowałem z takiej opcji. Na taśmie są odwzorowane "zabieraki" w kształcie jodełki, trochę zapobiegłyby zsuwaniu się węgla. Kopczyka w wywrotce nie ma, bo zależało mi na tym, aby zakryć wnętrze koleby, które nigdy nie dostało patyny i wyglądało zbyt sztucznie. Węgiel jest wyjmowany, także jak przyjdzie wena, można to lekko zmodyfikować :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki