• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZNTK Coquitlam

OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#61
Niestety z powodu przeprowadzki przez ostatnie pół roku musiałem odpuścić sobie modelarstwo. Na szczęście jest już po wszystkim i moje ZNTK rozpoczyna pracę w nowej lokalizacji.

Dzisiaj przykręciłem ostatnią śrubkę do 401Wj a do dokończenia czekają Lxd2 i SM48



Tak prezentuje się gotowy model węglarki:

DSC_1597.jpg

DSC_1590.jpg

DSC_1579.jpg

DSC_1587.jpg
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#62
Tym razem na warsztacie SM48 z Red Star Railways. Bardzo fajny model ale niestety dość ubogi w detale. Postanowiłem może nie wszystko, ale parę szczegółów w nim zmienić:
- dodać trochę elementów fototrawionch
- zainstalować światła i dekoder
- przemalować model i zmienić numer
- przerobić ostoję
- wywiercić otwory i zainstalować siatki fototrawione na dachu
- Poprawić lutowanie barierek

DSC_1402.jpg DSC_1403.jpg DSC_1404.jpg

Pierwsza faza to rozebranie na czynniki pierwsze i zmycie farby. Z dwóch powodów jestem pełen podziwu dla Chrisa. Dopiero przy demolce widać ile tam jest ręcznej roboty: lutowane barierki, wycinane i sklejane schodki i zgarniacze. Druga sprawa to nie wiem czym on maluje modele ale ta farba trzyma jak wściekła, Latwiej było zmiękczyć elementy z poliestru niż tę farbę.

Ale jak już się zaczęło, to nie ma odwrotu.
W tym modelu strasznie nie podobało mi się wnętrze kabiny a właściwie jego brak. Moim zdaniem już lepiej będzie oglądać elementy przeniesienia napędu niż "ściankę działową" zaraz za szybą. Nieodzowne więc będzie rozcięcie budy na dwie części.

DSC_1411.jpg

Na pierwszy ogień poszła ostoja. Już na tym etapie widzę że będzie niezła jazda z zamontowaniem dolnych świateł. Otworki mam nawiercone i jeżeli nie uda mi się w miarę estetycznie poprowadzić światłowodów to spróbuję z diodami SMD w reflektorach i zalać je klejem.

DSC_1543.jpg DSC_1542.jpg

Buda z zainstalowaną ostoją

DSC_1546.jpg DSC_1547.jpg

Kolejne detale

DSC_1574.jpg DSC_1666.jpg

Maskowanie modelu. Zbliża się chwila prawdy, mam nadzieję że tym razem taśma nie odejdzie z odpryskami farby.

DSC_1678.jpg DSC_1679.jpg

cdn...
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
#63
Też podziwiam nie tyle model Chrisa, co Twój zapał do pracy przy modelach oraz efekt końcowy - bardzo ładnie Ci poszło.
Popracuj też nad napędem, bo wózki w tych modelach nie były za rewelacyjne i lokomotywa lubiła tańczyć w czasie jazdy.
Na Waszym rynku powinno być sporo alternatyw, bo u nas to tylko wózki od Gagara Roco zdają egzamin.
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#64
Dzięki Maćku za dobre słowa i porady, rzeczywiście gdzieś czytałem o tym bujaniu się. Na razie nic jednak nie będę dłubał w napędzie bo i tak nie mam za bardzo gdzie jeździć moimi modelami. Zainstaluję tylko światła i dekoder a kiedyś może przyjdzie czas na mechanikę.

Wracając do relacji

Malowanie nie wyszło nawet źle. Widzę że odkąd używam primer samochodowy nie ma mowy o jakimkolwiek odchodzeniu farby.

DSC_1682.jpg DSC_1683.jpg DSC_1684.jpg

Ale jak jest coś dobrze to człowiek kombinuje co by tu jeszcze....

Coś mi tu jednak nie pasowało. Pamiętam te lokomotywy z dzieciństwa, ale nie pamiętam żeby któraś z nich była czysta. Więc czas zabrać się za coś nowego i pobawić się z waloryzacją.

Zaczęło się niewinnie od wydechu. Na większości zdjęć oryginału jest zardzewiały a mój wyglądał jak świeżo malowany kaloryfer.

DSC_1697.jpg

Następne były przetarcia na barierkach i na ostoi.

DSC_1703.jpg DSC_1704.jpg

Tylko że tutaj chyba lekko przesadziłem. Na zadnym zdjęciu podłoga nie była aż tak wytarta do gołej blachy. Jedynym sensownym rozwiązaniem wydawało mi się nałożenie na to czarnego brudu co często na zdjęciach wygląda jak smar (to może nawet jest smar ale niestety nie jestem specjalistą).

DSC_1706.jpg

A przed lakierowaniem model wygląda tak:

DSC_1707.jpg DSC_1709.jpg

Mam nadzieję że nie przesadziłem ze śladami eksploatacji, osobiście nie za bardzo przepadam za mocną patyną.
Po naniesieniu kalek i lakieru planuję dodać jeszcze delikatnie trochę kurzu i brudu, może trochę więcej rdzy na dach.
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#65
Ostatni etap prac przy mojej SM48 - ELEKTRYKA.
Makabra. Mało miejsca na dekoder, płytkę a zamontowanie świateł w dolnych reflektorach zajęło mi kilka wieczorów. Miałem spory problem z zamknięciem diody w metalowym kloszu i prawidłowym odizolowaniu każdej lampy. Jednak typowe, duże reflektory PKP mają swoje zalety.

DSC_1783.jpg

DSC_1803.jpg


A gotowy model wygląda tak:

DSC_1819.jpg


To jest mój pierwszy zwaloryzowany model. Nie do końca jestem pewien czy dobrze zrobiłem, ale tak jak pisałem wcześniej utkwiło mi w pamięci że Tamary zawsze były takie trochę przybrudzone.

DSC_1821.jpg

DSC_1822.jpg

DSC_1824.jpg


Jeszcze porównanie ze stanem fabrycznym czyli z moim drugim modelem z Red Star Models


DSC_1829.jpg

DSC_1826.jpg

DSC_1828.jpg

DSC_1832.jpg

\
I jeszcze na koniec zdjęcia działających reflektorów

DSC_1835.jpg

DSC_1836.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#68
Wypadałoby dołożyć jeszcze kilka detali tzn. wymienić cylindry hamulcowe, dołożyć prądniczkę prędkościomierza i zamontować zawór rozrządczy ;) Zobacz załącznik 440856 Zobacz załącznik 440857
Fajne te twoje detale.
Zawsze można dodać więcej szczegółów ale chyba chyba nie ma sensu w przypadku tej lokomotywy. Tak czy inaczej pozostanie wiele niedoskonałości, to jest prosty żywiczny model więc cudów nie zrobisz. Gdyby to były np. blaszki UMF i składał bym je od podstaw to pewnie bym nie odpuścił. Założeniem całej mojej konwersji było tylko zamontowanie oświetlenia, dekodera i poprawienie najbardziej drażniących detali żeby zabawka zaczęła przypominać model. I tak poświęciłem tej przeróbce o wiele więcej czasu niż zamierzałem i zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania.
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#69
W razie czego zapraszam, mam wiele części do tego modelu, w końcu projektowałem go od podstaw http://forum.modelarstwo.info/threads/tem2-sm48-kanciasta-wersja-prod-zntk-rybnik.27185/ Wprawdzie jest to kanciasta wersja, ale wiele elementów jest identycznych. Na drugiej stronie wątku pokazałem najnowsze detale mosiężne mojego opracowania. Niebawem w końcu zaczną wyjeżdżać pierwsze gotowe sztuki. Chciałbym zaznaczyć że projekt ten nie ma nic wspólnego z modelami UMF.

Pozdrawiam
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#70
Fajne te twoje detale.
Zawsze można dodać więcej szczegółów ale chyba chyba nie ma sensu w przypadku tej lokomotywy. Tak czy inaczej pozostanie wiele niedoskonałości, to jest prosty żywiczny model więc cudów nie zrobisz. Gdyby to były np. blaszki UMF i składał bym je od podstaw to pewnie bym nie odpuścił. Założeniem całej mojej konwersji było tylko zamontowanie oświetlenia, dekodera i poprawienie najbardziej drażniących detali żeby zabawka zaczęła przypominać model. I tak poświęciłem tej przeróbce o wiele więcej czasu niż zamierzałem i zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania.

i zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania.[/



nie kupuj ;) , nie zaprzeczaj sobie tylko KUP :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#71
Wiem, że to żart, ale ponieważ może wprowadzić niektórych w błąd, to wyjaśniam: stwierdzenie zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania jest jak najbardziej poprawne i nie jest to zaprzeczenie samemu sobie. Zastanawiam się, czy nie sprzedać i zastanawiam się, czy nie kupić. Można też powiedzieć inaczej: zastanawiam się, czy sprzedać drugi egzemplarz i zastanawiam się, czy kupić wersję do lutowania. Obie możliwości są poprawne i znaczą mniej więcej to samo, ale z nieco różnym akcentem. Zwracam uwagę na odmianę: w pierwszym wypadku używamy dopełniacza (nie sprzedać, nie kupić czegoś), w drugim - biernika (sprzedać, kupić coś). Polska język, trudna język... ;)
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#72
i zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania.[/


nie kupuj ;) , nie zaprzeczaj sobie tylko KUP :)
W takim razie nie zaprzeczam że sprzedam i kupię;)

Wiem, że to żart, ale ponieważ może wprowadzić niektórych w błąd, to wyjaśniam: stwierdzenie zastanawiam się czy drugiego egzemplarza nie sprzedać i nie kupić wersji do lutowania jest jak najbardziej poprawne i nie jest to zaprzeczenie samemu sobie. Zastanawiam się, czy nie sprzedać i zastanawiam się, czy nie kupić. Można też powiedzieć inaczej: zastanawiam się, czy sprzedać drugi egzemplarz i zastanawiam się, czy kupić wersję do lutowania. Obie możliwości są poprawne i znaczą mniej więcej to samo, ale z nieco różnym akcentem. Zwracam uwagę na odmianę: w pierwszym wypadku używamy dopełniacza (nie sprzedać, nie kupić czegoś), w drugim - biernika (sprzedać, kupić coś). Polska język, trudna język... ;)
Dziękuję za wsparcie;) i wytłumaczenie zawiłości językowych.
Cieszę się że nie jest że mną aż tak źle. Naprawdę staram się pisać poprawnie ale od dziewięciu lat nie mieszkam w Polsce i niestety coraz częściej zastanawiam się czy czegoś błędnie nie napisałem.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#73
Może to nie nowy tabor ale muszę się pochwalić moim nowym narzędziem do pracy. Zrobiona tanim kosztem kabina do malowania modeli. Tylko dwa kawałki sklejki, dwa wentylatory ze starego komputera, listwa led i prezroczyste pudełko na szpargały a działa rewelacyjnie.
Dwie dodatkowe zalety które wyszły w użyciu to bardzo dobre oświetlenie (pojemnik rewelacyjnie rozprowadza światło) oraz ochrona przed kurzem. Po malowaniu zostawiam model w środku z włączonym wentylatorem, zamykam wieczko i zapominam o kurzu osiadającym na świeżej farbie :D.

DSC_1808.jpg
DSC_1809.jpg
DSC_1810.jpg
DSC_1812.jpg
DSC_1814.jpg
DSC_1815.jpg
DSC_1816.jpg
DSC_1892.jpg
DSC_1944.jpg
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#74
Ale ten czas leci. Ostatni wpis dwa i pół roku temu.:eek:


Ciężko mi się przemóc żeby podłubać w taborze ale dawno, dawno temu obiecałem koledze przerobić BR 38 na Ok1-359 i już głupio mi się dłużej wykręcać. To jest mój drugi parowóz i pierwszy z patyną. Na życzenie kolegi, praktycznie bez zmian oryginalnej armatury.

DSC_0021_3.JPG
DSC_0026.JPG
DSC_0027.JPG
DSC_0028_2.JPG
DSC_0030.JPG


I kilka zdjęć z warsztatu

DSC_7411.JPG
DSC_7414.JPG
DSC_7418.JPG
DSC_7429.JPG
DSC_7809.JPG
DSC_7897.JPG
DSC_8373.JPG
DSC_8374.JPG
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#75
Ładna robota, ale model parowozu o tak szczególnym numerze wypadałoby zrobić w miarę wiernie. O szczegółach osprzętu nie mówię, ale Ok1-359 miał i ma inny, krótszy typ tendra. Nie wiem, czy zawsze, ale przynajmniej przez ostatnie 30 lat jeździł z typowym dla tej serii, krótkim tendrem, na PKP oznaczonym serią 22D2. Na PKP było chyba stosunkowo niedużo egzemplarzy Ok1 z dłuższym tendrem, jaki ma ten model. Z pamięci nie podam niemieckich oznaczeń obu typów tych tendrów, a nie mam teraz czasu grzebać w literaturze czy internecie. Poza tym na znanych mi zdjęciach Ok1-359 z tych ostatnich 30 lat nigdy nie widziałem tabliczek z numerem inwentarzowym tendra.
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#76
Ładna robota, ale model parowozu o tak szczególnym numerze wypadałoby zrobić w miarę wiernie. O szczegółach osprzętu nie mówię, ale Ok1-359 miał i ma inny, krótszy typ tendra. Nie wiem, czy zawsze, ale przynajmniej przez ostatnie 30 lat jeździł z typowym dla tej serii, krótkim tendrem, na PKP oznaczonym serią 22D2. Na PKP było chyba stosunkowo niedużo egzemplarzy Ok1 z dłuższym tendrem, jaki ma ten model. Z pamięci nie podam niemieckich oznaczeń obu typów tych tendrów, a nie mam teraz czasu grzebać w literaturze czy internecie. Poza tym na znanych mi zdjęciach Ok1-359 z tych ostatnich 30 lat nigdy nie widziałem tabliczek z numerem inwentarzowym tendra.
Dziękuję za uwagi. W pełni się zgadzam, bo jeżeli tylko mam jakiekolwiek zdjęcia to zawsze staram się odtwarzać w miarę wiernie. Takie było jednak życzenie właściciela. Konkretnie dostałem takie tabliczki fototrawione i informację żeby model przypominał chociaż trochę ten ze zdjęcia oraz wytyczne „nic nie przerabiamy, tylko malujemy”. Ja dla siebie pewnie z tym tendrem zrobiłbym inny numer inwentarzowy.
6A6B6194-C19F-4F05-8C92-9630110B1346.jpeg


Fotografia pochodzi ze strony http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?desc=on&par=ok1-359
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki