• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Bytom

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Są obie wtyczki i oba gniazda. Tu znowu światło spłatało psikusa i komóreczka, a właściwie jej aparat wymiękł totalnie. Nie ma jeszcze sprzęgów ogrzewania parowego.
Wierzyłem w Ciebie Jacku(y) Taki perfekcjonista jak Ty nie mógł by zrobić takiej" partaninki":D
Ty to w Milionerach startować byś mógł bo w lot wszystko zgadujesz. I po niespodziance.
Za głupi jestem na to:LOL: A niespodzianka będzie jak pokażesz wagon . Są tacy koledzy co może nie wiedzą co to 201L;)
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Wreszcie na bocznicę Zakładów Mięsnych dostarczono zamówiony wagon lodownię z ładunkiem suchego lodu. To prawie 10 ton tego czynnika chłodzącego. ładunek umieszczony był w 4 komorach o pogrubionej izolacji. Suchy lód produkowano w kilku wytwórniach w Polsce i magazynowano w specjalnych magazynach. Nasz wagon przyjechał z Sieradzkiego Polmosu.
W sieradzkim Polmosie była wytwórnia suchego lodu i nieraz widziałem stojące przy niej wagony gdy przechodzilłem obok niej w drodze do i ze szkoły. W miarę upływu lat wagony pojawiały się coraz rzadziej by w latach osiemdziesiątych zniknąć zupełnie.
Cytat pochodzi z wątku o wagonie 201L z tego Forum. Wagony typu 4L i 201L
Wagon, o którym mowa to lodownia typu 201L wyprodukowana w ilości zaledwie 10 egzemplarzy w Ostrowie Wielkopolskim w roku 1960. Wagon nie miał drzwi ładunkowych do lodu w ścianach czołowych, pomostów na tychże ani wentylatorów dachowych. Posiadał podwójne zawieszenie resorów na nowych kutych, jeszcze nie spawanych skrzynkowych koziołkach resorowych takich jakie pojawiają się już w wagonach typu 202L.

Wagon 201L 01.jpg


Model powstał na bazie modelu wagonu lodowni firmy Fleischmann. Usunąłem wentylatory, drabinki i pomosty na ścianach czołowych, przedłużyłem w dół ściany boczne, wymieniłem koziołki resorowe. Dodałem gniazda wtyczki i przewody ogrzewania elektrycznego od kolegi @jan-kol . Jeszcze brakuje sprzęgów ogrzewania parowego. Zderzaki firmy Weinert. Sprzęgi śrubowe i stopnie dla manewrowych z firmy Kluba. Sprzęgi i przewody sprzęgów hamulcowych oraz uchwyty sygnałów końca pociągu firmy EFC-loko.
I znowu mój pseudoaparat w komórce dał ciała i dodał jakiś grysik. Dlatego daję tylko jedno zdjęcie. jak uzyskam dostęp do normalnego aparatu to uzupełnię. Zaręczam, że na żywo wagon wygląda normalnie.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
No to jak wagonów było tylko 10 sztuk to znaczy się kartki mam kompletne, ale dlaczego w tym wykazie ich nie ma??
W sumie to na chwilę wydania katalogu to są jeszcze stosunkowo młode wagony...

Pozdrawiam z MMz:)
 

Załączniki

OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
No to jak wagonów było tylko 10 sztuk to znaczy się kartki mam kompletne, ale dlaczego w tym wykazie ich nie ma??
W sumie to na chwilę wydania katalogu to są jeszcze stosunkowo młode wagony...

Pozdrawiam z MMz:)
Tutaj jest wymieniony ten typ wagonu. Z błędnym (wg mnie) zdjęciem i oznakowaniem serii.
Normalnotorowe wagony PKP.jpg

Wydaje mi się, że te oba katalogi obarczone są taką liczbę błędów i przekłamań umyślnych lub nie, że tylko garstka forumowiczów wie gdzie prawda, a gdzie fałsz.
Kolega @Młodzikowski ma więcej kwitów na te wagony. Podzielił się nimi w tym wątku. Podczas tworzenia tamtego katalogu pewnie uznano, że taki typ wagonu reprezentowany tylko przez 10 egzemplarzy jest zbyt mało ważny aby znaleźć się w takim katalogu. Mnie fascynuje coś innego. Fascynuje mnie, że te katalogi w czasach kiedy wszystko dla wszystkich objęte było tajemnicą państwową w ogóle zostały wydane.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Mała pracowita lokomotywka SM03 przyciągnęła na stacyjny boczny tor dwuosiową cysternę. To poniemiecka cysterna typu Uerdingen , aczkolwiek nie jestem wcale tego taki pewny. Pamiętam, że była gdzieś już dyskusja o tym jaki typ cysterny produkuje firma PIKO, i czy jest to w ogóle realny model, ale jakoś nie mogę nigdzie jej znaleźć. Jeśli ktoś coś na ten temat wie to proszę śmiało tu się wypowiadać.
Wracając jednak do naszego wagonu widzimy jakiś wzmożony ruch w jego pobliżu. Kręci się wokół niego kilka dziwnie chwiejących się postaci przeganianych co chwilę przez dwóch rosłych sokistów najwyraźniej trzymających wartę przy cysternie. O co tu chodzi? Otóż wagon przewozi dość specyficzny ładunek. To spirytus. Teraz zrozumiałe staje się zainteresowanie cysterną, a właściwie jej ładunkiem. Zasadnym wydaje się również postawienie przy wagonie dwóch "wartowników".
Model wagonu wyprodukowała firma PIKO. Dodałem zderzaki firmy Weinert, sprzęgi śrubowe z firny Kluba i przewody sprzęgów powietrznych Roco. Wstawiłem również wykonane z cienkiego drucika uchwyty dla spinaczy.
Patyna kolegi @zepfot .

21 51 000 4385-4 .Uh (Rh) 01.jpg


21 51 000 4385-4 .Uh (Rh) 02.jpg


21 51 000 4385-4 .Uh (Rh) 03.jpg


21 51 000 4385-4 .Uh (Rh) 04.jpg


Zdjęcia wykonane komórką.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
A tak z nudów, żeby nikt nie mówił, że nic w tym wątku się nie dzieje to takie próbne jazdy składu gospodarczego przed III edycją Festiwalu Kolej w Miniaturze - Sosnowiec 2018.
Hej, gdzieś tam w Beskidach......albo kajsi indziej.;)

Pociąg gospodarczy 01.jpg
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Do cysterny ze spirytusem dołączyła następna "beczka". To czteroosiowy wagon cysterna produkcji polskiej typu 29R. Cysterna przeznaczona jest do przewozu produktów naftowych. Nasz wagon wypełniony jest po brzegi benzyną. Posiada wózki 1XT z kołami o średnicy 1000mm.

29R 01.jpg
29R 02.jpg
29R 03.jpg
29R 04.jpg


Model pochodzi z zestawu firmy UMF. W skład zestawu wchodzi arkusz z blaszkami fototrawionymi do złożenia ostoi, arkusz z blaszkami do złożenia wózków firmy FRED, toczone zderzaki oraz żywiczny odlew zbiornika. Dołączono również arkusz z kalkami (w moim przypadku z epoki IVa). Wagon został zlutowany, jedynie zbiornik przykleiłem klejem CA do ostoi. Nie skorzystałem z dołączonych do zestawu wózków ponieważ są one modelami wózków 1XTa. Zastosowane w modelu wózki 1XT to nieco przerobione plastikowe wózki z węglarki produkcji Pana Fity. Działające ruchome zderzaki to wyrób firmy Liliput. Sprzęgi śrubowe firmy Kluba.
Patyna @zepfot .
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Szanowny Panie Jacku.
Model zacny(y)
Ale napiszę tu co usłyszałem na temat tego taboru.
Jakiś "życzliwy" donosił sekretarzowi na bytomskim węźle cyt. " Towarzyszu sekretarzu brudny ten tabor w naszym okręgu , a załoga zatrudniona w myjni wagonowej bąki zbija " Na co życzliwy usłyszał odpowiedź - "Nie przesadzajcie towarzyszu wody zaoszczędzimy , a przy takim zadymieniu u nas i tak długo czyste by nie pojeździły..."
No ale napisy eksploatacyjne mogły by być ciut bardziej czytelne - bo "ruchowcy" będą się czepiać ;)
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
" Towarzyszu sekretarzu brudny ten tabor w naszym okręgu , a załoga zatrudniona w myjni wagonowej bąki zbija "
Tą bulwersującą sprawą zainteresował się sam Pierwszy Sekretarz KW towarzysz Kurzajka. Na zebraniu Egzekutywy KW wygłosił przemówienie, którego fragmenty cytujemy poniżej:
"Wagi i znaczenia tych problemów nie trzeba szerzej uzasadniać, ponieważ antysocjalistyczna postawa pracowników myjni rzetelnie domywających nasze wagony stoi w rażącej sprzeczności wobec zadań stawianych przez organizację partyjną i młodzieżową."... "Ubolewamy, że znane dotąd ze swojego patriotyzmu środowisko kolejarskie stało się ofiarą nieczystej gry „ośrodków imperialistycznych. "... "Przecież jak nam ogólnie wiadomo nasz tłusty Śląski brud pokrywający grubą warstwą nasze wagony wspaniale konserwuje ich powłoki lakiernicze." ... Zjawisko to jednoznacznie określa korzyści w postaci oszczędności wody, środków myjących oraz przede wszystkim cennych, kupowanych za dewizy farb."... "Poza tym niepotrzebni już pracownicy myjni mogą zostać przesunięci do innych odpowiedzialnych zadań, gdzie pod odpowiednim kierownictwem z socjalistycznym zapałem będą pracować dla podniesienia dobrobytu Narodu"... "Donosicielom zaś, będącym na usługach imperialistycznych zaplutych karłów reakcji i podnoszącym rękę na władzę ludową, ta władza ludowa tą wrogą rękę obetnie."
Jak zawsze przemówienie towarzysza Kurzajki spotkało się z gorącym aplauzem i niekończącymi się oklaskami.
Na tym zakończyła się kolejna owocna Egzekutywa KW.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Do czteroosiowego wagonu krytego Gagrs-v kolei NRD (http://forum.modelarstwo.info/threads/zntk-bytom.29038/post-534769 ) dołączył jego polski kuzyn wagon typu 401Ka. Wagon ma 6 otworów ładunkowych o średnicy 600 mm na dachu, natomiast nie ma już zsypów podłogowych. Wagon został zaprojektowany przede wszystkim do przewozów zboża, ale może być wykorzystany do przewozu innych wrażliwych na warunki atmosferyczne towarów. Blaszane drzwi wyposażono w otwory usypowe. W latach 1966-1979 wykonano ok. 17000 tych wagonów. W epoce IVa wagon otrzymał serię Gags.

IMG_20190325_202304.jpg


IMG_20190325_202351.jpg


IMG_20190325_202539.jpg


IMG_20190325_222853.jpg

Wagon został zlutowany przeze mnie z blaszek fototrawionych. Zestaw wyprodukowała firma FRED. Bardzo fajnie się go składa, wszystkie części pasują do siebie. W wagonie wymieniłem zderzaki będące w zestawie na sprężynujące firmy Weinert i zamontowałem sprzęg śrubowy firmy Kluba. Sprzęgi powietrzne pochodzą z firmy EFC. Patynę wykonał kolega Zepfot.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Do formującego się wciąż składu doczepiono następny wagon mogący przewozić zboże luzem. To posiadający blaszane zastawy drzwiowe dwuosiowy wagon kryty typu 23K polskiej konstrukcji z roku 1956, zgodny wytycznymi UIC. W latach 60-tych i 70-tych wagony te były obok wagonów typu 1K podstawowymi dwuosiowymi krytymi wagonami na PKP. W epoce IVa otrzymały serię Ggs. Wagony te z pewnymi zmianami Pafawag produkował również na eksport do kilku krajów Europy, Afryki i Azji.

IMG_20190327_004955.jpg


IMG_20190327_005029.jpg


IMG_20190327_005049.jpg


IMG_20190327_005105.jpg


Model wagonu to produkt firmy EFC. Jest wykonany z blaszek fototrawionych. Ode mnie dostał sprężynujące zderzaki z firmy Weinert i sprzęgi śrubowe z firmy Kluba oraz sprzęgi powietrzne również z firmy EFC. Wagon spatynował kolega Zepfot.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 281
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki