• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Bytom

OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#81
Przy okazji z dumą ogłaszam, że podczas imprezy OKMK Piętrusek dla WOŚP moje wagony uzbrojone w sprzęgi śrubowe dzielnie pokonywały moduły oraz stacje techniczne. Nie wykoleiły się, nie rozerwały się sprzęgi, nie zawiodły zderzaki. Była to ich premiera na imprezie modułowej.
Teraz czas na dokumentację fotograficzną tego wydarzenia. Wagony towarowe ciągnie zastępczo lokomotywa Oi2, bo Ty2 przechodzi naprawę główną. Niestety nie widać tak dobrze efektu "zderzak w zderzak" jak bym chciał. Pomiędzy lokomotywą, a brankardem zastosowałem sprzęg oczkowy, jako przejściówka do jazd po modułach.
OKMK 01 m.jpg


OKMK 02 m.jpg


OKMK 03 m.jpg


OKMK 04 m.jpg


OKMK 05 m.jpg

Na zdjęciu powyżej dobrze widać jak układają się zderzaki na łączeniu modułów z efektem "górki".

OKMK 06 m.jpg


OKMK 07 m.jpg


OKMK 08 m.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#82
Wszystko fajnie, ale ostrość na zdjęciach to Ci się ustawiła na trawę przed torami i cały pociąg jest nieostry, niestety. :(
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#84
Wszystko fajnie, ale ostrość na zdjęciach to Ci się ustawiła na trawę przed torami i cały pociąg jest nieostry, niestety. :(
Ostrość na trawę i owszem ale na wagony też jest tylko za długi czas naświetlania i wagony są poruszone ,było tam ciemno a zdjęcia były robione kompaktem z ciemnym szkłem .
Wiem bo to ja skopałem te zdjęcia aż się wstyd przyznać :(
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#86
Dlatego na każdą imprezę obowiązkowo statyw! (y)
Statyw w tym przypadku nie pomoże, bo jeżeli pociąg jedzie, a czas naświetlania jest długi, to nawet przy użyciu statywu będzie rozmazany. Tu potrzebne jest albo dużo światła, albo aparat, który robi dobre zdjęcia na bardzo dużych czułościach.
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.371 2 0
#88
Statyw w tym przypadku nie pomoże, bo jeżeli pociąg jedzie, a czas naświetlania jest długi, to nawet przy użyciu statywu będzie rozmazany. Tu potrzebne jest albo dużo światła, albo aparat, który robi dobre zdjęcia na bardzo dużych czułościach.
Ja miałem na myśli statyw, dłuższy czas, i oczywiście cały skład w bezruchu ;)
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#90
Zbyt dużo dobrego światła dla aparatu fotograficznego to tam faktycznie nie było. Skład jechał i w sumie widać, że jest w ruchu. Będą nowe imprezy, będą nowe ostre jak brzytwa zdjęcia (y). Ale może tak jak jest, jest bardziej klimatycznie.
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
#92
Dobre szkło 1,8 i wystarczy czułość iso 400 i była by żyleta :) jak się nie chce tachać sprzętu to potem są efekty :)
Jak ustawisz maksymalny otwór przysłony to skrócisz głębię ostrości i tylko niewielki fragment pociągu będzie ostry. To też nie jest dobre wyjście.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#93
Jak ustawisz maksymalny otwór przysłony to skrócisz głębię ostrości i tylko niewielki fragment pociągu będzie ostry. To też nie jest dobre wyjście.
Wiem o tym :) miałem tylko na myśli obiektyw o takim świetle ,kilka szkieł których używam o świetle 1,4 czy 1,8 po domknięciu 2 do 3 działek przy czułości 400 i takim oświetleniu jak było w Oświęcimiu dają czasy rzędu 1/20 s co swobodnie daje możliwość utrzymania z ręki , jak i wystarczającą głębie ostrości do tego typu fotografii. Oczywiście jeżeli chce się zrobić bardzo szczegółowe zdjęcie to już jakaś 105 makro przymknięta do co najmniej f8 plus statyw i dwie lampy lub jedna i blenda.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#94
Witam po pewnej przerwie. Zawsze staram się w jak najwyższym stopniu uplastycznić i zmechanizować moje modele.
Dziś chciałem pokazać ruchome kratki do nalepek. Od jakiegoś czasu stosuję je w wagonach, które waloryzuję. Te kratki mam dzięki naszemu forumowemu koledze WM-MODEL, który zaprojektował je i wytrawił. To taki mały gadżet, ale fajnie wyglądała by scenka zrywania czy naklejania nalepek na dioramie lub makiecie. Dzięki możliwości otwarcia skrzyneczki można nakleić tam prawdziwą karteczkę.
Kratka 03.jpg

Kratka 02.jpg

Kratka 01.jpg
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#96
Fakt kratki są naprawdę super. Jak tylko WM-MODEL mi je pokazał to stwierdziłem, że muszę je mieć. Władek robi naprawdę fajne rzeczy.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#99
Był sobie zupełnie zwyczajny wagon kryty polskiej produkcji typu 7K taki jak na poniższym zdjęciu. Nie miał biedak układu hamulcowego, a jedynie przelotowy przewód główny, pojedyncze zawieszenie resorów i łożyska ślizgowe.
7K 03.jpg

Z takimi wagonami to ani pociągu porządnego nie da się sklecić, bo nie zahamuje, towary się trzęsą, łożyska grzeją. W ZNTK Bytom postanowiono coś na to zaradzić. Dodano układ hamulcowy, wymieniono łożyska na toczne,wspawano nowe skrzynkowe koziołki z podwójnym zawieszeniem resorów. Wagon wyraźnie odżył.
7K 02.jpg

Prace już prawie na ukończeniu. Wszyscy się cieszą. Będzie już można zestawiać dłuższe, szybsze pociągi, ale...........
No właśnie ale. Mam pytanie do znawców tematu. Czy W ZNTK Bytom robotnicy nie popełnili wielkiego błędu. Chodzi o koziołki resorowe. Czy wstawienie spawanych skrzynkowych koziołków przy modernizacji wagonów 1K czy 7K nie jest błędem. Czy może były wtedy stosowane koziołki kute nowego typu, takie jakie stosowano w wagonach 201L i chyba 14K z zachowaniem podwójnego zawieszenia resorów?
Mogę to jeszcze poprawić.
I drugie nurtujące mnie pytanie. Czy wagon po takiej modernizacji nie powinien zostać oznakowany serią .Gs (Kddt)
Bardzo proszę o konstruktywne uwagi w tych dwóch bardzo ważnych dla mnie kwestiach.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Pytania z postu powyżej są nadal aktualne, kto coś wie niech napisze.
Ostatni wagon platforma z mojego "pociągu gospodarczego" Trzeci Stuttgart tym razem jeszcze pusty. Docelowo mają się na nim znaleźć jakieś ułożone w sztapel podkłady,trochę piasku z wbitymi w niego łopatami, ze3 krótkie odcinki szyn, jakieś łubki porozrzucane, a jak mi się uda to i toromierz dołożę. Może jakiś ze dwóch robotników na tym piasku posadzę. Jak to zrobię to nie omieszkam pokazać go na Forum.
Stuttgart 03.jpg


Stuttgart 01.jpg


Stuttgart 02.jpg

To dosyć stara forma Piko z wystającymi w narożnikach wypukłymi polami ułatwiającymi pomalowanie na biało oznaczeń rodzaju hamulca w wytwórni modelu. Trzeba je było ściąć, bo wyglądały okropnie. Dalej nie jestem do końca zadowolony z efektu, ale i tak wygląda to lepiej, niż jakieś takie narośla na narożnikach.Jak zawsze dodałem sprzęgi śrubowe i stopnie z firmy Kluba, zderzaki Weinert, wyciąłem i wkleiłem niżej oryginalną podłogę. Wagon został przenumerowany z jednego z dwóch wagonów platform w służbie PKP w epoce IVa, jakie wyprodukowała firma Piko w segmencie HOBBY. Zmieniłem tylko dwie cyfry. Jedną z oznaczających kolejny numer w serii i cyfrę samokontroli. Wagon spatynował kolega Zepfot.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 281
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki