Następny mój wagon to węglarka typu Eal 5918 kolei DR czyli dawnej Niemieckiej Republiki Demokratycznej. W latach 70-tych można je było spotkać na naszych torach. Ta konkretna węglarka nie jest co prawda włączona do wspólnego parku wagonów (OPW), ale takie też się u nas zdarzały. Trzeba ją jak najszybciej zwrócić na kolej DR. W związku z tym włączono ją do składu wiozącego węgiel prosto z kopalni do miasta przy naszej zachodniej granicy. Wagon po rozładunku trzeba będzie dobrze umyć, bo jakże to bratnim niemieckim kolejarzom taki uświniony pyłem węglowym wagon oddać. Na pewno by go zresztą nawet nie przyjęli.
Producent Piko. Wagon ten doczekał się wielu wersji, między innymi występował jako "polski" wagon węglarka czteroosiowa typu 401W, chociaż jest od niej nieco krótszy.
Model spatynowany przez kolegę Zepfot, zderzaki sprężynujące tym razem Liliput, stopnie i sprzęgi śrubowe Kluba, sprzęgi hamulcowe Brawa. Ładunek węgla jest mojej produkcji.
Producent Piko. Wagon ten doczekał się wielu wersji, między innymi występował jako "polski" wagon węglarka czteroosiowa typu 401W, chociaż jest od niej nieco krótszy.
Model spatynowany przez kolegę Zepfot, zderzaki sprężynujące tym razem Liliput, stopnie i sprzęgi śrubowe Kluba, sprzęgi hamulcowe Brawa. Ładunek węgla jest mojej produkcji.