• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Bytom

OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#64
No to teraz wreszcie coś polskiego. Dwa przedwojenne wagony polskiej budowy typu C IX. Modele z górnej półki z firmy EFC. Dla epoki IVa firma EFC wypuściła serię trzech wagonów o różnych numerach. Ja niestety mam tylko dwa różne numery wagonów. Może kiedyś dokupię ten trzeci. Wagony mają oznaczenie serii .Hbk (Kpt). Są wykonane z blach fototrawionych i prezentują bardzo wysoki poziom wykonania. To bardzo ładne, długie wagony o dużej pojemności pudła. W tych wagonach wymieniłem tylko oryginalne toczone zderzaki na sprężynujące firmy Weinert oraz usunąłem mechanizm kinematyki krótkiego sprzęgu, zastępując go sprzęgiem śrubowym z firmy Kluba. Dodałem sprzęgi hamulcowe również z firmy EFC. Reszta, z reguły wymienianego przeze mnie osprzętu była tu bez zarzutu. Wagony spatynował kolega Zepfot. Zdjęcia wagonów trochę się przemieszały, tak że niekoniecznie po zdjęciu wagonu z boku występuje zdjęcie tego samego wagonu od przodu.
C IX 09.jpg
C IX 01.jpg
C IX 02.jpg
C IX 03.jpg
C IX 04.jpg
C IX 05.jpg
C IX 06.jpg
C IX 07.jpg
C IX 08.jpg

Muszę jeszcze skorygować położenie kurka i sprzęgu hamulcowego w jednym z wagonów.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#67
Panowie bardzo dziękuję za słowa uznania ,ale bez przesady są chociażby tu na forum osoby które patynują lepiej niż ja.
Po prostu robię to co lubię najlepiej jak potrafię starając się cały czas poprawiać technikę.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#69
Dzisiaj następny wagon brankard. Seria .U (Ft). Poniemiecki Pwgs44. Powstał na bazie wagonu grupy Bremen. Zrobiłem go z zestawu do samodzielnego montażu firmy Roco.
Kalki od Allegratki. Jak zawsze sprzęg śrubowy zderzaki Weinert, sprzęg hamulcowy Roco, stopnie Kluba, uchwyty sygnałów końca pociągu Mod-Art. Delikatna tym razem patyna kolega Zepfot. Wagon fikcyjny, ale mam nadzieję, że przynajmniej dobrze oznakowany. Napis Pruszcz Bagienica z jednej strony chyba do poprawki.
Bremen brankard 01.jpg
Bremen brankard 02.jpg
Bremen brankard 03.jpg
Bremen brankard 04.jpg
Bremen brankard 05.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.023 28 1
#70
A dlaczego Jacek fikcyjny ?
Takie wagony jeździły na sieci PKP -sam mam taki zrobiony też z tego zestawu Roco.
Jedno tylko mi nie pasuję w Twoim wagonie - kominek w dachu (od piecyka) nie powinien być bardziej na środku ?
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#71
Fikcyjny nie dlatego, że takie nie jeździły, ale dlatego, że nie ma dokumentacji na to, że taki wagon miał taki właśnie numer, nie mówiąc już nawet o datach rewizji. Kominek był tak fabrycznie usytuowany. Też mnie to dziwiło, bo piecyki były faktycznie raczej w środku tak jak w moim brankardzie z tego postu.
 
OP
OP
MISIONT

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#78
W dalszym ciągu serialu o moich wagonach przedstawiam wagon (znowu o zgrozo poniemiecki) grupy Bremen. Tym razem typowy handlowy kryty wagon z pomostem hamulcowego. Niemcy wyprodukowali ich wiele w czasie II wojny. To konstrukcja spawana, tzw. oszczędnościowa. Miały dopuszczalną prędkość do 90 km/h. W PRL w epoce IVa te z pomostem posiadały oznaczenie serii .Gklm (Kdth). Wagon produkcji Roco pochodzi z zestawu nr 44169. W zestawie z tym wagonem był też wagon Bremen ale z opisem przynależności do kolei NRD. Niestety opis tego wagonu był błędny i dlatego jego podwozie posłużyło mi do stworzenia wagonu brankardu z nadwoziem firmy Tillig, bo jego podwozie to porażka. Pokazywałem go już wcześniej. Jak zawsze wymieniłem stopnie na te od Kluby, sprzęgi hamulcowe są z firmy EFC, Kratka do nalepek i wsporniki sygnałów końca pociągu z firmy Mod-art. Zderzaki sprężynujące firmy Weinert. Sprzęg śrubowy jak zawsze Kluba.
Przy okazji z dumą ogłaszam, że podczas imprezy OKMK Piętrusek dla WOŚP moje wagony uzbrojone w sprzęgi śrubowe dzielnie pokonywały moduły oraz stacje techniczne. Nie wykoleiły się, nie rozerwały się sprzęgi, nie zawiodły zderzaki. Była to ich premiera na imprezie modułowej.
Teraz czas na zdjęcia:

Bremen 04.jpg
Bremen 01.jpg
Bremen 02.jpg
Bremen 03.jpg

Wagon spatynowany na mocniejszą rdzę przez niezawodnego kolegę Zepfot, chyba nie przejdzie następnego przeglądu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#79
wagon wygląda dobrze i może służyć jeszcze wiele lat, tu nie widać rdzy, raczej brud, nalot ... deski całe, takie wagony by pojeździły jeszcze długo :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 281
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki