• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ZNLE Griffin

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.446 72 3
Bolutku, co do wyglądu Griffina..., to aby uzyskać konieczne papiery dopuszczające do ruchu musi spełniać określone normy...
Mniemam, że chodzi Ci o czoło i zgarniacz.
Otóż w razie "W" zgarniacz musi wytrzymać uderzenie w potencjalną przeszkodę, a kabina ma stanowić klatkę bezpieczeństwa...
Pomijam absorbery mające przejąć część energii ze zderzenia...

Pozdrawiam,...
 
Reakcje
1.611 378 7
Bolutku, co do wyglądu Griffina..., to aby uzyskać konieczne papiery dopuszczające do ruchu musi spełniać określone normy...
Mniemam, że chodzi Ci o czoło i zgarniacz.
Otóż w razie "W" zgarniacz musi wytrzymać uderzenie w potencjalną przeszkodę, a kabina ma stanowić klatkę bezpieczeństwa...
Pomijam absorbery mające przejąć część energii ze zderzenia...

Pozdrawiam,...
Pełna zgoda - a kiedy pomyślę co dzieje się z lokomotywami na przejazdach kolejowo-drogowych, jakie przeszkody muszą pokonywać dzięki fantazji polskich szoferów - to w zasadzie tak zaprojektowane czoło lokomotywy przestaje mnie dziwić...
I to już bez żadnej ironii...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.446 72 3
O ile dobrze pamiętam to dodatkowo lub przedewszystkim wpływ na wygląd Gryfina mialy przepisy o Interoperacyjnosci (TSI) - gdzie chyba* są określone 4 scenariusze zderzeniowe.

Pozdrawiam,...


*) podkreślam ... o ile dobrze pamiętam, specem w tej dziedzinie nie jestem
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
Tak sobie myślę, nie wiem czy dobrze...że lokomotywa ma pochłaniać siłę uderzeniową i głównym celem jest ochrona wagonów. No bo przy dużej prędkości i czołowym zderzeniu to raczej maszynista dużych szans nie ma. Ale lok pochłania całą siłę uderzeniową przez co chronione są wagony i pasażerowie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
lokomotywa ma pochłaniać siłę uderzeniową i głównym celem jest ochrona wagonów
Gdyby tak było, to lokomotywa powinna się składać w harmonijkę, poświęcając życie maszynisty. A jednak konstruuje się je tak, żeby ostoja przejęła uderzenie, a to, co jest wyżej, było w miarę możliwości chronione. Temu służą też masywne czołownice, często dodatkowo wyposażone w urządzenia zapobiegające (a raczej ograniczające) tzw. wspinaniu się jednego pojazdu na drugi, czy inaczej mówiąc, spiętrzaniu się pojazdów. Widać to szczególnie w zespołach trakcyjnych i wagonach silnikowych, to takie elementy przypominające tarkę do prania.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.446 72 3
Najpierw ilustracje do tematu...
KM vs. SKM (EN 76/ ELF 4-człon vs. 19WE)
Zdjęcie-0035[1].jpg ... Zdjęcie-0037[1].jpg Zdjęcie-0041[1].jpg Zdjęcie-0044[1].jpg

W obu wypadkach widoczne zadziałanie absorberów ( w 19 WE widoczne kwadratowe "zderzaki" na wysokości tarczy sprzęgu, w ELFie w tym samym rejonie). Po "wyklepaniu" oba EZT są nadal w ruchu...

27WE po zderzeniu/ przycierką ze ścianą na Lotnisku ...
Clipboard01.jpg ...
Z powodu geometrii pudła wymiana dwóch członów...

Też to samo 27WE, druga kabina...W-wa Wesoła...
IMG_20140215_084432[1].jpg ...
Widoczny jak popatrzeć wnikliwiej "plaster miodu" mający być elementem pochłaniającym energię ( widać go w miejscu pęknięcia w rejonie 27we-009 pomiędzy reflektorami). Po "Wesołej" wymieniono trzeci człon...EZT w ruchu...

Ten sam wypadek, EN 57 1623 AKM ( tzw "chinka")
IMG_20140217_132933[1].jpg ... IMG_20140217_132704[1].jpg ...
Finalnie cały człon złamał się wg założeń projektowych, na drugim członie widoczne z bliska były wybrzuszenia na poszyciu... EZT wycofany.
Zderzenie było przy około 55-60 km/h

Tak więc widać na tych przykładach zmiany idące w przepisach, które wymuszają założenia projektowe.

Pozdrawiam,...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Tak, ale tam nie widać tych charakterystycznych powierzchni z poziomymi "ryflami", które mają się zazębić i nie pozwolić na "wskoczenie" jednego pojazdu na drugi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 29
Koleje w Polsce 47

Podobne wątki