• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Znaki drogowe H0

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#3
Panowie z czego robicie słupki do znaków drogowych? Mam do wykonania kilka znaków na blaszkach Ostbahna. Chciałbym tarcze znaków przylutować do słupków ale dające siep przylutować drut miedziany i mosiężny wydają się za wiotkie, żeby znaki były trwałe. Słyszałem o patencie z igłami lekarskimi, ale igły do niczego nie przylutuję. Za wszelkie wskazówki/sugestie będę wdzięczny.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#4
Słupki rób nie z drutu a z pręta.
Nie wiem do końca o co w tym chodzi ale drut mosiężny jest miękki a pręt sztywny.
Można też robić z pręta stalowego choć ten trudniej się lutuje.
Miedź to bym chyba jednak odpuścił.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#5
Nie wiem, co kolega @popowe ma na myśli pisząc "pręt", ale faktycznie drut miedziany jest za miękki. Najlepsza byłaby pewnie cienka rurka mosiężna, ale nie wiem, czy to ma sens ekonomiczny (nie wiem, ile taka rurka kosztuje). A do drutu czy pręta stalowego może da się znak przykleić?
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#6
Osobiście robiłem znaki drogowe poprzez przylutowanie lub doklejenie tarczy do słupka zrobionego z drutu mosiężnego fi 0,5 mm. Drut miedziany jest zbyt miękki. Mosiężny wystarczy.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#7
@Andrzej Harassek Ja też do końca nie wiem o co w tym chodzi ale drut kupuje się zazwyczaj zwinięty w pętelkę. Pręty kupuje się w odcinkach prostych.
To musi być inny rodzaj stopu. Wśród materiałów modelarskich mam zarówno pręty jak i druty i namacalnie widzę różnicę.
Pręt jest sztywniejszy od drutu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#12
Nie wiem, na ile wiarygodna jest tu Wikipedia, ale podaje, że drut to wyrób do średnicy 8 mm i jest wykonywany metodą przeciągania na zimno lub na gorąco. Pręt to wyrób o średnicy od 8 mm w górę i może być ciągniony lub walcowany. Potoczne rozumienie tych pojęć jest trochę inne: drut to coś miękkiego, co można zwijać w kręgi, ma zwykle stosunkowo małą średnicę. Pręt to element prosty, sztywniejszy od drutu, którego się nie zwija w kręgi (mimo, że nie raz da się go łatwo zagiąć). Średnice prętów mogą być też większe, niż drutu. Ale, jak widać, przy małych średnicach ten potocznie rozumiany podział na druty i pręty jest niezgodny z definicją, podaną w Wikipedii, jest też mało konkretny i może budzić nieporozumienia.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#13
Co by nie było na Wiki napisane to widzę na własne oczy że drut i pręt 1mm mosiężny to dwa różne materiały.
Moim zdaniem poza wymiarami trochę się to kupy trzyma.
Szkoda mi czasu by wnikać do jakiej kategorii powinno to być zaliczone.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#19
Nie wiem gdzie to znaleźć, może ktoś wie. Mamy taką sytuację (obecnie) :

zzz.jpg



...pytanie.... jak taka sytuacja oznakowana byłaby w latach 80-tych XX w.? Ktoś wie? Pytanie czy ta tabliczka do znaku "droga z pierwszeństwem" istniała w tamtych czasach, albo może była inna?
 
Ostatnio edytowane:

Paweł 1-87

Użytkownik
Reakcje
87 0 0
#21
Były stosowane takie znaki w tych latach, tylko gruba czarna linia nie była zaokrąglona, tylko była w linii prostej i nie było czarnej obwódki wokół znaku, jak teraz się stosuje. Poniżej przykładowe zdjęcia takich znaków.
 

Załączniki