Zacytowałem kolegę
@Andrzej Harassek, gdyż taka była oryginalna dyskusja, tzn. odpowiedź padła na moją koncepcję przedstawioną wyżej.
Pewności tej koncepcji nie jestem w stanie obronić, ale powstanie wagonów 112Alux w kolorze zielonym z pasem zbiegało się w czasie z wprowadzeniem do użytku lokomotyw EU11 i EU43, których kolory miały nawiązywać do kolorów zastosowanych na wagonach Z1A/Z1B i 152A/154A, czyli tzw. papugi. Wagony te wyraźnie miały stanowić nowy trzon połączeń kwalifikowanych, o którym mowa w artykule powyżej.
Stąd już tylko krok do tych wspomnianych InterRegio prowadzonych lokomotywami EP09 i zawierających wagony 111Alux i 112Alux, a stąd kolejny krok prowadzi do stwierdzenia, że skoro zrobiono zielony wagon 1 klasy, to może jednak taki miał być standard tych InterRegio. Ja przynajmniej taką logikę kojarzę z tego okresu. Należy różnież zwrócić uwagę, że wspomniano, że "
Brakujący tabor powinien być uzupełniany poprzez modernizację" a więc można się domyślać, że podstawą tej nowej marki miały stanowić wagony niemieckie i polskie standardu Z o prędkości 160 km/h.
W tym czasie wiśniowe barwy z przełomu lat 80/90 stosowane na wagonach InterCity przechodziły już coraz liczniej w klasyczne kolory zielone i czerwone z pasem.