Temat modernizacji wagonów pasażerskich standardu Y, w tym przypadku akurat - jak sądzę - wagonów 112A Lux, których kilka wykonanych zostało przez ZNTK Ostrów Wlkp. (jeszcze przed przekształceniem w ZNTK w FW Ostrów !), to również zupełnie inny temat i absolutnie niepasujący do "nowości PKP 2015"...
Pierwszy tak zmodernizowany wagon, firma wykonała w 1996 roku. Gruntownej modernizacji poddano 15-to letni wagon 1 klasy 112Ag. Modernizacja była wykonana przy współpracy CBK PKP w Poznaniu, CNTK oraz ASP z Warszawy. Rozwiązania konstrukcyjne oraz zastosowane materiały uwzględniały wymagania DG PKP określające zakres modernizacji wagonów na wersję „lux” oraz bezpośredniego użytkownika wagonu – Pomorskiej Dyrekcji Okręgowej PKP w Szczecinie.
Poza rutynową modernizacją i zakresem prac przewidzianych podczas naprawy głównej, w wagonie „lux” wprowadzono n/w rozwiązania:
- zamontowano prądnicę prądu przemiennego typu GTUBj6,
- zastosowano okna nowego typu o większej szczelności,
- zastąpiono ogrzewanie konwekcyjne ogrzewaniem nawiewnym,
- zastosowano ergonomiczne siedzenia nowej generacji firmy POL-COMPIN,
- do wykończenia wnętrz zastosowano laminaty firmy PERSTORP (Szwecja) oraz kauczukowe wykładziny podłogowe firmy NORA (Niemcy),
- zmodernizowano szafę elektryczną do wymagań UIC,
- w celu poprawy estetyki - zmieniono w znacznym zakresie wszelkie maskownice, listwy, obudowy oświetlenia i popielniczki.
Ponadto w wagonie zmodernizowano:
- centralne zamykanie drzwi z ich blokadą podczas jazdy,
- zabudowano ognioodporne drzwi czołowe z urządzeniem wspomagającym ich zamykanie i otwieranie,
- zamontowano kabiny WC nowego typu oraz zastosowano elektrozawory uruchamiane przekaźnikiem czasowym,
- zamontowano gaśnice w obudowach przeciwwłamaniowych,
- zamontowano grodzie przeciwpożarowe oraz okna bezpieczeństwa,
- zamontowano zderzaki elastomerowe KX-ZP,
- zamontowano urządzenie sterujące AWO-2,
- zastosowano nowe izolacje cieplno – akustyczne oraz farby o przedłużonej trwałości.
Wszystkie zastosowane materiały posiadały atesty CNTK oraz spełniały wymagania norm branżowych i Karty UIC 564-2.
W wyniku gruntownej modernizacji – otrzymano wagon o zupełnie innym, nowoczesnym wystroju wnętrza. Dodam jeszcze, że w wagonie w „tradycyjnym” malowaniu czerwono/kremowym – pozostawiono wózki 4Anc.
Na koniec (tradycyjnie ) – parę fotek.
Załączniki
-
127 KB Wyświetleń: 602
-
96,7 KB Wyświetleń: 608
-
105,1 KB Wyświetleń: 633
-
97,1 KB Wyświetleń: 640
-
107,6 KB Wyświetleń: 633
-
71,8 KB Wyświetleń: 586
-
94,3 KB Wyświetleń: 577
-
120,5 KB Wyświetleń: 573
-
103,7 KB Wyświetleń: 565
-
93,2 KB Wyświetleń: 525
- 1
- 1
- Pokaż wszystkie