• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Zmiana z AC na DC. Warto ?

Porsche Design

Znany użytkownik
Reakcje
117 0 3
#1
Prosiłbym o nie usuwanie, gdyż to bardzo indywidualny temat ;)

Zakładam ten temat bo mam mętlik w głowie.
Chodzi mi po głowie system DC 2szynowy. Od kilku dni rozmyślam o przejściu na DC. Ale nie wiem jakie są tego korzyści ? Na pewno jest więcej lokomotyw no i podoba mi się opcja sterowania telefonem gdyż jest to chyba szybsze i bardziej przejrzyste do sterowania 3-4 lokomotywami niż w przypadku MS2 które mnie denerwuje bo pokrętło nie reaguje zawsze tak jak powinno.
Dla mnie korzyścią na pewno będzie to że nie bedę musiał się meczyć nieraz z glosnymi odbierakami prądu na trzeciej szynie, ale czy w DC faktycznie lokomotywa jedzie ciszej ? Na pewno nie słychać szlifującego odbieraka. Druga sprawa mam 40 wagonów Märklina, musialbym zapewne zmieniać wszedzie koła ?
Co myślicie o przejściu na DC Roco z tym czerwonym pilotem ? W zestawie Roco Digital Starterset jest już moduł Z21 ale to wystarczy na sterowanie telefonem ?
Kolejna sprawa to ze z torów Cgleis mam już bardzo dużo na 3 lokomotywy , wszystko co chciałem z rozjadów (łącznie z 700€) w samych torach.

Jak myślicie ?
Prosze o pomoc.
Powiedzcie mi warto ?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#2
Kiedyś bawiąc się ideą jeżdżenia Porsche 911, spytałem jednego właściciela czy warto, popatrzał na mnie i nic nie odpowiedział. Czy warto było jechać ponad 250km/h i słyszeć za sobą przepiękny ryk sześcio cylindrowego boksera? :ninja::ninja::ninja::p nadal nie wiem. Na to pytanie Możesz odpowiedzieć tylko Ty:X3:
 

Adam_B56

Użytkownik
OKMK Piętrusek
Reakcje
13 0 0
#4
A czy próbowałeś przerobić tory z systemu marklina na system zasilania z dwóch szyn.
ja tak właśnie sobie zrobiłem ,po odwróceniu toru do dołu szynami przeciąłem blaszkę
łączącą obie szyny ,i już mam system zasilania z samych szyn .trochę więcej pracy jest
przy zwrotnicach. trzeba przeciąć szyny przy iglicy -tylko 4 cięcia ,propozycja do przemyślenia
 

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
879 1 0
#6
A czy próbowałeś przerobić tory z systemu marklina na system zasilania z dwóch szyn.
ja tak właśnie sobie zrobiłem ,po odwróceniu toru do dołu szynami przeciąłem blaszkę
łączącą obie szyny ,i już mam system zasilania z samych szyn .trochę więcej pracy jest
przy zwrotnicach. trzeba przeciąć szyny przy iglicy -tylko 4 cięcia ,propozycja do przemyślenia
Potwierdzam - sam kiedyś tak zrobiłem z torami C-Gleis.

Prosiłbym o nie usuwanie, gdyż to bardzo indywidualny temat ;)

Zakładam ten temat bo mam mętlik w głowie.
Chodzi mi po głowie system DC 2szynowy. Od kilku dni rozmyślam o przejściu na DC. Ale nie wiem jakie są tego korzyści ? Na pewno jest więcej lokomotyw no i podoba mi się opcja sterowania telefonem gdyż jest to chyba szybsze i bardziej przejrzyste do sterowania 3-4 lokomotywami niż w przypadku MS2 które mnie denerwuje bo pokrętło nie reaguje zawsze tak jak powinno.
Dla mnie korzyścią na pewno będzie to że nie bedę musiał się meczyć nieraz z glosnymi odbierakami prądu na trzeciej szynie, ale czy w DC faktycznie lokomotywa jedzie ciszej ? Na pewno nie słychać szlifującego odbieraka. Druga sprawa mam 40 wagonów Märklina, musialbym zapewne zmieniać wszedzie koła ?
Co myślicie o przejściu na DC Roco z tym czerwonym pilotem ? W zestawie Roco Digital Starterset jest już moduł Z21 ale to wystarczy na sterowanie telefonem ?
Kolejna sprawa to ze z torów Cgleis mam już bardzo dużo na 3 lokomotywy , wszystko co chciałem z rozjadów (łącznie z 700€) w samych torach.

Jak myślicie ?
Prosze o pomoc.
Powiedzcie mi warto ?
Ja też rozpoczynałem swoją przygodę z modelarstwem od systemu AC Marklina i dość szybko przeszedłem na DC. Patrząc z perspektywy, uważam że to była bardzo dobra decyzja.
Podstawową zaletą systemu DC jest dostępność zarówno modeli (np. PKP) jak i uniwersalność - np. przy budowie modułów, czy nawet wykorzystaniu taboru na wystawach.
Kolejną z zalet systemu DC jest mnogość rodzajów torowisk (szczególnie rozjazdów) o przystępnej geometrii. Z tego co pamiętam to Marklin robi tylko tory K-Gleis, których geometria na dzisiejsze czasy jest przestarzała (C-gleis mają już lepsze (dłuższe rozjazdy), ale znowu nie ma możliwości oddzielenia ich od podsypki).
Tak samo problematyczne jest oświetlanie wagonów pasażerskich - szczególnie krótkich dwuosiowych, przy których ciężko uniknąć widoczności środkowego ślizgu...

Osobiście sprzedałbym MS2 (najlepiej na Ebay, bo u nas nie ma wzięcia) i systematycznie przechodził na system DC.
Jeśli chodzi o lokomotywy, to niektóre nowsze konstrukcje mają izolowane koła (np. Traxx tak miał i łatwo przerobiłem go na DC)
 
OP
OP
Porsche Design

Porsche Design

Znany użytkownik
Reakcje
117 0 3
#7
Moja sytuacja ma sie tak.
Mieszkam w de i tam mam tylko koleczko i lokomotywe z wagonami. I MS2 , Natomiast w PL mam wszystkie tory i wagony i 4-5 razy w roku wsZystko rozkladam i bawię sie wszystkim w specjalnym pustym pokoju gdzie wszytsko rozkladam na podłodze.
Wiec musialbym kupic caly zestaw startowy Roco i miec go w DE a do PL zorganizowac sobie nowe cale kółko na 3 lokomotywy.
Tory Roco idzie też ulożyć na rozstaw 64,3mm ??