• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja ZKMK on tour

Reakcje
3.314 16 0
Trafiła się nam też taka perełka Blaenavon Lipiec 1871r. (Wielka Brytania)
Super trafienie !!!

Co ciekawe jak podaje bardzo wiarygodne źródło Wikipedia :ROFL: huta powstała w 1878 roku.
Zakłady metalurgiczne w Blaenavon to jedne z najstarszych i bardzo zasłużonych zakładów w Zjednoczonym Królestwie. Wikipedia - zwłaszcza ta po polsku - jest często wątpliwym źródłem informacji, temu polecam też Wikipedię :LOL:, ale angielską
https://en.wikipedia.org/wiki/Blaenavon_Ironworks
Pisze tam m.in., że Blaenavon Iron & Steel Company w 1870 r. z powodzeniem dokonały zmiany w technologii produkcji stali, wynikającej z postępu technicznego, co - patrząc na rok - zapewne oznacza wprowadzenie metody Bessemera. Tak więc szynę z 1871 wyprodukowano zaraz po tym, jak w Blaenavon zmodernizowano hutę.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Bardzo dziękuję.
Jedyne co mi przychodzi e tej chwili do głowy (może po północy będzie lepszy efekt) to austriacka huta Ternitz, tylko, że przed tym napisem widzę jeszcze jakieś literki.
Do siego roku. :)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Płyn do usuwanie farby, szczotka i do roboty, inaczej wykończymy się tym zgadywaniem.
Gdyby nie było tam ...ebnitz to może byłoby Teplitz .
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
ZKMK on tour 7.jpg


Ostatnio mieliśmy problem z mobilizacją i zorganizowaniem kolejnego wyjazdu klubowego. Zawsze znajdowała się jakaś wymówka; a to była beznadziejna pogoda, a to brakowało czasu itd. itp. ...
Z pomocą przyszli nam Niemcy. Z okazji 175-lecia uruchomienia linii kolejowej Berlin - Szczecin uruchomili pociąg specjalny. Dodatkowo w Szczecinie rozdawano - za darmo o_O bilety na przejazd na trasie Szczecin Główny - Police - Szczecin Główny.
Tym razem działaliśmy zarówno indywidualnie, jak i zespołowo:
1.TechnikRTG i Qferki zdecydowali się na przejazd pociągiem na trasie Szczecin Główny - Police (i z powrotem);
2. Kacper postanowił złapać pociąg w Niemczech, następnie na "Głównym" i na końcu zaliczył Szczecin Niebuszewo;
3. Peter 47 obstawił Szczecin Wstowo;
4. Ja ustawiłem się najpierw na Dziewokliczu, potem zaliczyłem Szczecin Główny, następnie z Waldim5 i Luktrez'em Szczecin Niebuszewo i potem z Waldim mieliśmy się ustawić w okolicy ul. Wodnej (wyszło trochę inaczej, ale o tym później), następnie "zaliczyliśmy" Police i na koniec Szczecin Golęcin.
5. Hubert pojawił się na "Głównym", wiadukcie na ul. Arkońskiej i na koniec na przystanku Szczecin Golęcin.
Chyba o nikim nie zapomniałem ;).

Krótka fotorelacja:
Dziewkolicz
IMG_3144AA.jpg


IMG_3145AA.jpg


IMG_3149AA.jpg


IMG_3150AA.jpg


Szczecin Główny
IMG_3160AA.jpg


IMG_3162AA.jpg


IMG_3165AA.jpg


Szczecin Niebuszewo. Moja ulubiona stacja - jest klimat. Ostatni raz tylu "pasażerów" gościła chyba w latach dziewięćdziesiątych :LOL:.
IMG_3171AA.jpg


IMG_3186AA.jpg


IMG_3192AA.jpg


IMG_3193AA.jpg


Szybko do wozu, lecimy na Skolwin. Niestety (albo "stety") zatrzymał nas przejazd kolejowy na ul. Nad Odrą / Stołczyńską.
IMG_3199AA.jpg


IMG_3201AA.jpg


IMG_3204AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
Następnie mieliśmy polecieć w okolice ul. Wodnej, jednak ze względu na fakt, iż przejazd na ul. Stołczyńskiej był już zamknięty postanowiliśmy zmodyfikować plan podróży i udać się na Altyleryjską. Po drodze trochę pobłądziliśmy i wylądowaliśmy na skrzyżowaniu ul. Łomżyńskiej i Nowy Świat. Całe szczęście zdążyliśmy. BR-a powoli; mozolnie wspinała się na wzniesienie. My zyskaliśmy nową "miejscówkę".
IMG_3208AA.jpg


IMG_3211AA.jpg


IMG_3216AA.jpg


IMG_3234AA.jpg


IMG_3241AA.jpg


Police - pogoda posypała się całkowicie. Zaczęło padać.
IMG_3251AA.jpg


Wodowanie
IMG_3255AA.jpg


IMG_3270AA.jpg


Darmowa myjnia :ROFL:
IMG_3272AA.jpg


IMG_3273AA.jpg


IMG_3275AA.jpg


Ekipa "pociągowa" ZKMK.
IMG_3280AA.jpg


IMG_3287AA.jpg


IMG_3294AA.jpg


IMG_3316AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
IMG_3330AA.jpg


IMG_3332AA.jpg


Szczecin Golęcin. Włączyła się sygnalizacja na przejeździe, pełne skupienie; a tu taka niespodzianka :ROFL:. ET22 z... 7 cysternami - "szał" :ROFL:.
IMG_3336AA.jpg


IMG_3341AA.jpg


Po chwili sygnalizacja uruchomiła się ponowie. W tym momencie mała dygresja. Jeden tępy głupek w terenowym BMW przeleciał swoim "pancernym" autem przez przejazd kolejowy. Mam uczulenie na takich kierowców, bo nowobogacki dupek myśli, że jak kupił BMW to może wszystko. Tępię ich przy każdej możliwej okazji. Za chwilę jakaś Pani w małej osobówce próbuje wykonać ten sam manewr. Zatrzymujemy ją i pytamy, dlaczego próbuje przejechać na czerwonym. Odpowiedź jest rozbrajająca: "A wie Pan jak często te światła są zepsute i czeka się bardzo długo... ". Nie, no lepiej władować się raz pod jadący pociąg niż poczekać - ręce opadają. Co się z tymi ludźmi porobiło?

Jest i BR-a.
IMG_3343AA.jpg


IMG_3354AA.jpg


IMG_3358AA.jpg


IMG_3360AA.jpg


IMG_3375AA.jpg

Wieczorem dostałem informację, że parowóz zepsuł się w Tantow (około 10-ciu kilometrów od granicy).
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
ZKMK on tour 8.jpg

Ganz znowu na szlaku

Telefon od Romka: dzisiaj odbędzie się przejazd techniczny Ganz'a. Jak chcesz się przejechać to przyjeżdżaj na Wzgórze Hetmańskie.
Spróbuję zdążyć, ale czasu jest mało. Na 5 minut przed planowanym odjazdem dzwonię zrezygnowany, żeby dowiedzieć się, jaki jest plan przejazdu, bo chyba nie zdążę i spróbuję go złapać po drodze. Romek ma jednak dobre wiadomości odjazd jest przesunięty o 15 minut. Na wagonie, gdzie trwają gorączkowe przygotowania melduję się prawie w ostatniej chwili.
IMG_3436AA.jpg


IMG_3437AA.jpg


Po chwili ruszamy...
Szczecin Wzgórze Hetmańskie.
IMG_3431AA.jpg


Szczecin Główny. Przy 1 peronie stał pociąg R 88628 relacji Szczecin Główny - Kołobrzeg.
IMG_3455AA.jpg


Na stację wjeżdżał pociąg R 88245 relacji Szczecinek - Szczecin Główny.
IMG_3457AA.jpg


Most na Odrze.
IMG_3458AA.jpg


Szczecin Podjuchy - posterunek mostowy.
IMG_3489AA.jpg


Most na Regalicy.
IMG_3491AA.jpg


IMG_3496AA.jpg


Szczecin Podjuchy.
IMG_3503AA.jpg


Daleszewo Gryfińskie.
IMG_3510AA.jpg


Czepino.
IMG_3512AA.jpg


Czepino - po prawej bocznica Gryfskandu - firmy zajmującej się produkcją m.in. węgla drzewnego.
IMG_3514AA.jpg


C.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
C.d.
Dotarliśmy do celu podróży.
Gryfino.
IMG_3523AA.jpg


IMG_3533AA.jpg


IMG_3535AA.jpg


IMG_3537AA.jpg


IMG_3438AA.jpg


Po krótkim postoju wyruszyliśmy w drogę powrotną. Dłuższą przerwę mieliśmy na stacji Szczecin Podjuchy, gdzie czekaliśmy na przejazd pociągu R 87502 PLISZKA EN57AL-1207 relacji Szczecin Główny - Zielona Góra Główna.
IMG_3558AA.jpg


Następnie przejechaliśmy przez Szczecin Główny wzdłuż budowanego nad peronem 3 łącznika między kładkami...
IMG_3583AA.jpg


IMG_3586AA.jpg


... i szczęśliwie dotarliśmy na Wzgórze Hetmańskie
IMG_3599AA.jpg


P.S. Super wyglądają w nim fotele po renowacji.
IMG_3526AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
ZKMK on tour 9.jpg


Środowy przejazd techniczny Ganz'a był wstępem do właściwego przejazdu, który odbył się w ostatnią sobotę. W tym dniu Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego zorganizował przejazd specjalny Ganz'a ze Szczecina do Gryfic. Okazja była nie byle jaka - Noc Muzeów. Korzystając z niej wybraliśmy się na ten przejazd w trójkę: Ja, Peter, Waldi. Wycieczkę rozpoczęliśmy na stacji Szczecin Główny. Całkiem przypadkiem na wyjazd załapał się także Drucik, który dosiadł się do nas na stacji Szczecin Dąbie. W tak wzmocnionym składzie udaliśmy się Ganz'em do Gryfic. Krótką fotorelację z tego wydarzenia prezentuję poniżej.

Szczecin Główny - start.
IMG_3612AA.jpg


Spotkanie "historii" ze "współczesnością" ;)
IMG_3616AA.jpg


IMG_3624AA.jpg


IMG_3632AA.jpg


Krótki postój w Nowogardzie.
IMG_3649AA.jpg


Piękne widoki za oknem. Brak klimatyzacji w wagonie, zrekompensowała nam możliwość otwarcia okna i bezproblemowego zrobienia zdjęcia. Jest to coś czego mi brakuje we współczesnych "plastikach" poruszających się po dzisiejszych szlakach.

IMG_3664AA.jpg


Budowa S6 do Koszalina powoli posuwa się do przodu. Przybędzie kilka nowych miejscówek do robienia zdjęć.
IMG_3666AA.jpg


IMG_3680AA.jpg


Kolejny wiadukt na S6.
IMG_3689AA.jpg


W ten sposób dotarliśmy do Płot, gdzie mieliśmy zaplanowany półgodzinny postój. Linia jest jednotorowa i musieliśmy poczekać na przejazd Regio do Szczecina. Płoty przywitały nas wiosennym deszczem.
IMG_3694AA.jpg


Budynek dworca. Niestety nadal nikt nie ma pomysłu na jego wykorzystanie.
IMG_3700AA.jpg


C.d.n
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
IMG_3715AA.jpg


IMG_3721AA.jpg


IMG_3731AA.jpg


Widok w kierunku Gryfic (tor po lewej) i Wysokiej Kamieńskiej (po prawej).
IMG_3733AA.jpg


Podczas tego przejazdu UTK realizowało materiał o historii Ganz'a.
IMG_3734AA.jpg


Po 30 minutach ruszyliśmy w dalszą drogę.
IMG_3737AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej. Niestety likwidacji ulegnie chyba kolejna linia kolejowa - nr 420. Linię kolejową przecięła nowa droga S6. W miejscu gdzie przebiegała linia wybudowano wiadukt, ale... dla samochodów korygując przebieg istniejącej wcześniej obok drogi. Brak połączenia między Płotami i Golczewem (dalej Wysoką Kamieńską) spowoduje, że za jakiś czas linia ta zostanie najprawdopodobniej całkowicie rozebrana. Szkoda. Taki sam los spotkał kilka lat temu linię 422 do Myśliborza, gdzie podczas budowy S3 nie pomyślano o budowie wiaduktu i linia została przecięta nową drogą.
IMG_3742AA.jpg


My jechaliśmy dalej.
Słońce świeciło, deszcz padał...
IMG_3750AA.jpg


Dojechaliśmy do Gryfic, do miejsca, w którym "krzyżuje się" linia normalnotorowa z linią wąskotorową Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Planowany tu był foto-stop. Był problem z ustawieniem się do zdjęcia, gdyż zachodzące słońce mocno utrudniało wybranie odpowiedniej pozycji.
IMG_3757AA.jpg


Chwila oczekiwania i pojawił się pociąg wąskotorowy.
IMG_3760AA.jpg


IMG_3763AA.jpg


Niestety nie zatrzymał on się na ten fotostop i z dużą prędkością przejechał koło nas :mad:. Szkoda, bo ten fotostop znajdował się w oficjalnym programie nocy muzeów. Zdjęcia wspólne obu lokomotyw nie udały mi się :mad:.
Jedyne w miarę fajne zrobił Peter47:
Resized_20190518_193015AA.jpg

C.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
Dojechaliśmy do Gryfic. Po drodze minęliśmy jeszcze Gryfice Wąskotorowe, gdzie stał sprawca nieudanego fotostopu.
IMG_3771AA.jpg


Dotarliśmy do stacji Gryfice, gdzie część pasażerów wysiadła. Reszta pojechała z powrotem pod nastawnię Gr1, gdzie wagon został udostępniony do zwiedzania mieszkańcom i turystom.
IMG_3785AA.jpg


IMG_3792AA.jpg


IMG_3799AA.jpg


IMG_3802AA.jpg


My rozpoczęliśmy Noc Muzeów od zwiedzenia szopy Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.
IMG_3805AA.jpg


W tendrze Px-a taka niespodzianka :oops:. Trochę słabo się przygotowali na Noc Muzeów (n).
IMG_3807AA.jpg


IMG_3814AA.jpg


IMG_3812AA.jpg


Lxd2-478
IMG_3816AA.jpg


IMG_3818AA.jpg


IMG_3819AA.jpg


IMG_3821AA.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
IMG_3824AA.jpg


Lxd2-479
IMG_3827AA.jpg


Kolejnym punktem naszej wycieczki była Wystawa Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych, gdzie odbywała się główna impreza.
Na scenie grał After Blues.
IMG_3832AA.jpg


Były też inne występy ;).
IMG_3843AA.jpg


Rzuciliśmy okiem także na wystawę. Tu niestety smutna refleksja. Taboru co raz mniej, zadbany średnio (ostatnim razem jak byłem, to się chyba prezentował trochę lepiej). Mam wrażenie, że gdyby zamknięto to muzeum to kilka instytucji państwowoych by się z tego powodu ucieszyło.
IMG_3833AA.jpg


Zwiedziliśmy także wystawę w budynku muzeum - bez zmian.
IMG_3846AA.jpg


Ponieważ do odjazdu Ganz'a mieliśmy jeszcze trochę czasu to ruszyliśmy "w miasto". Pierwszym punktem, nie licząc sklepu spożywczego był dworzec kolejki wąskotorowej. Budynek zabity dechami, a właściwie płytami OSB. Dodatkowo przystrojony przez jakiś głupków bazgrołami (bo grafiti tego nie można nazwać).
IMG_3864AA.jpg


IMG_3867AA.jpg


Następnie poszliśmy na dworzec kolei normalnotorowej.
Wybraliśmy dobry moment, bo akurat przejechał SA139-010 jadący w relacji Szczecin Główny - Kołobrzeg, jako Regio 88634.
IMG_3875AA.jpg


IMG_3877AA.jpg


IMG_3880AA.jpg


IMG_3883AA.jpg


Budynek dworca.
IMG_3887AA.jpg


Linia wąskotorowa - widok w kierunku stacji Gryfice Wąskotorowe.
IMG_3886AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym. Koniec linii, która kiedyś prowadziła m.in. do nieistniejącej już Cukrowni Gryfice. Co ciekawe linia nie kończy się kozłem oporowym, tylko płotkiem metalowym :D.
IMG_3889AA.jpg