• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja ZKMK on tour

OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Kolejowy klimacik.
IMG_5514AA.jpg


Druga rampa w Golczewie.
IMG_5515AA.jpg


Ruszamy dalej do naszego kolejnego punktu wycieczki. Po drodze trafiamy na koniec toru prowadzącego do rampy czołowej. Rozebrany, czy wycięty?
IMG_5516AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5521AA.jpg


Trzecia rampa?
IMG_5524AA.jpg


IMG_5525AA.jpg


(9)
Krążek do przeciągania wagonów na linie.
IMG_5526AA.jpg


Do czego mogły być wykorzystywane te fundamenty po lewej?
IMG_5528AA.jpg


Wycinka prowadzona na nasypie linii kolejowej wąskotorowej. W lewo Gryfice, w prawo Golczewo Wąskotorowe i analogicznie na linii 420, z której wykonałem to zdjęcie: w lewo Płoty, w prawo Golczewo (dalej Wysoka Kamieńska).
IMG_5532AA.jpg


Przemieściliśmy się na ten nasyp. Widok w kierunku Golczewa Wąskotorowego.
IMG_5533AA.jpg


Widok w kierunku Gryfic. Idzie się po tym nasypie zdecydowanie lepiej, bo drzewa i chaszcze zostały wycięte. Czyżby szykowali się do budowy ścieżki rowerowej? Czas pokaże. Sprawdzę to za rok.
IMG_5534AA.jpg


Wchodzimy w wąwóz. Kierunek Gryfice.
IMG_5538AA.jpg


Resztki starotorza. W ziemi widać resztki podkładów kolejowych.
IMG_5539AA.jpg


Widok w kierunku Golczewa Wąskotorowego.
IMG_5540AA.jpg


Bliżej, co raz bliżej. Zbliżamy się do kolejnego naszego celu... Widok w kierunku Gryfic.
IMG_5542AA.jpg


(10)
Jesteśmy na miejscu. Wiadukt kolejowy. Na górze biegnie linia 420. W lewo Golczewo (dalej Wysoka Kamieńska), w prawo Płoty.
Dołem jechała kolej wąskotorowa do Gryfic.
IMG_5543AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
W tle widać drugi wiadukt - drogowy.
IMG_5545AA.jpg


Widok w kierunku Golczewa Gaj (i dalej do Gryfic). Ciekawe, czy i jak wiele zachowało się śladów wąskiego toru na tej linii.
IMG_5547AA.jpg


Na pierwszym planie widok na wiadukt drogowy. Kierunek Golczewo Wąskotorowe.
IMG_5549AA.jpg


Widok z wiaduktu drogowego na kolejowy. W lewo Płoty, w prawo Golczewo.
IMG_5550AA.jpg


Widok z wiaduktu w kierunku Płot.
IMG_5553AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym.
IMG_5554AA.jpg


Widok z wiaduktu linii 420 na starotorze linii wąskotorowej. Kierunek Golczewo Wąskotorowe.
IMG_5555AA.jpg


Na wiadukcie znaleźliśmy powycinane szyny, które prawdopodobnie były wykorzystywane jako poręcz.
IMG_5556AA.jpg


Wracamy do Golczewa. Tym razem już linią 420.
IMG_5560AA.jpg


Ktoś pomógł, czy też sam ten nasyp uległ destrukcji? Raczej nic tu w najbliższym czasie nie przejedzie.
IMG_5561AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
mapa 4a.jpg

Ups! Właśnie zauważyłem błąd w numeracji - zdublowałem 10-tki :eek:. Jedziemy do kolejnego punktu, który ma ponownie nr 10. Tym razem jest to Unibórz. Przepraszam za zamieszanie.

Po drodze trafiamy na kolejny fragment linii wąskotorowej. Kierunek Golczewo Młyn. Ul. Stary Tartak.
IMG_5569AA.jpg


IMG_5567AA.jpg


Widok w kierunku Golczewa Wąskotorowego.
IMG_5568AA.jpg


(10)
Docieramy do Uniborza. W lewo Płoty, w prawo Wysoka Kamieńska.
IMG_5570AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym.
IMG_5573AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5572AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5571AA.jpg


(11)
Następnie docieramy do Truskolasu, który niewiele się zmienił od mojej ostatniej wizyty (2014r.). Budynek stacyjny zyskał nowy dach.
IMG_5574AA.jpg


Napis "polsko - niemiecki" ;) zachował się w niezłym stanie.
IMG_5578AA.jpg


Widok od strony peronu. Brak latarni nad nazwą stacji.
IMG_5581AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5577AA.jpg


"Zdobyliśmy" kolejną cechę FH. S. 1934 . Friedenshütte Ruda Śląska? Zastanawia mnie to "S." w skrócie. Co może ono oznaczać?
IMG_5582AA.jpg


Widok w kierunku Płot. Z nowości: pojawiło się betonowe ogrodzenie po lewej stronie. Jednocześnie zniknęły znajdujące się tam latarnie peronowe.
IMG_5588AA.jpg


(12)
Jedziemy dalej. Docieramy do mostu nad Gradominką lub Włoczennicą (ciekawostka, co mapa to inna nazwa tej rzeki :)).
IMG_5594AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej. Pomostów technicznych brak.
IMG_5598AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Tu na pewno już nic nie pojedzie. Złodzieje zrobili swoje. Na nasypie w stronę Płot brakuje podkładek i śrub. (n)
IMG_5602AA.jpg


"Fale Dunaju". Widok w kierunku Płot.
IMG_5605AA.jpg


Na moście wypatrzeliśmy cechy. Trochę się musieliśmy nagimnastykować, żeby je sfotografować. Dobry sprzęt to połowa sukcesu.
Udało się (y). B.V.G. Bochum 1906.
IMG_5609AA.jpg


Rombach 1909.
IMG_5610AA.jpg


IMG_5613AA.jpg


Po krótkiej kontemplacji na, jak i pod mostem ruszyliśmy w dalszą drogę. Będzie ciekawie.
mapa 5a.jpg


(13)
Miejscowość Mechowo, przystanek Mechowo Łobeskie. Ciekawe czemu Łobeskie, skoro najbliżej znajdują się Płoty? To jest bez sensu. Chyba ostatnio kłębi mi się za dużo pytań. ;)

Mechowo wygląda dramatycznie źle. Z resztą oceńcie sami...
IMG_5620AA.jpg
\

IMG_5622AA.jpg


IMG_5625AA.jpg


Toalety. Raczej nie zaryzykuję i nie skorzystam :ROFL:.
IMG_5618AA.jpg


IMG_5619AA.jpg


IMG_5617AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5623AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5624AA.jpg


Rampa
IMG_5616AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Tabliczka inwentaryzacyjna na ościeżnicy drzwi wejściowych.
IMG_5626AA.jpg


Wnętrze.
IMG_5627AA.jpg


W lewo Płoty, w prawo Wysoka...
IMG_5629AA.jpg


(14)
Sowno. Widok w kierunku Płot.
IMG_5630AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej. Tutaj niespodzianka - kozioł oporowy. o_O
IMG_5631AA.jpg


Kozioł ustawiony czołem do Płot. Tyłem do Wysokiej Kamieńskiej. Postawiono go w trakcie budowy S6 w Płotach w 2017 roku. Na czas budowy Sowno stało się głównym punktem rozładunku kruszyw wykorzystywanych do budowy tej trasy. Linia na chwilę ożyła, ale tylko na krótkim odcinku Płoty - Sowno. Po lewej widać latarnie peronowe.
IMG_5632AA.jpg


Peter już majstruje przy koźle poszukując cech. Żadnych nie znalazł.
IMG_5635AA.jpg


IMG_5636AA.jpg


IMG_5639AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5640AA.jpg


Kozioł oporowy.
IMG_5645AA.jpg


Kozioł oporowy - widok w kierunku Płot.
IMG_5641AA.jpg


IMG_5646AA.jpg


Na przystanku znaleźliśmy trzy cechy.
HP 1946.
IMG_5633AA.jpg


Huta Królewska 1933.
IMG_5642AA.jpg


Huta Częstochowa 1909.
IMG_5643AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Ruszyliśmy dalej. I dotarliśmy do punktu, który zmobilizował nas do wybrania się na tą wycieczkę.
(15)
Stara droga Golczewo - Płoty (108). W tle widać drogę S6, która w tym miejscu przecięła wspomnianą drogę nr 108.
IMG_5648AA.jpg


Widok w kierunku Golczewa. Głębokość rowów odwadniających przeraża. Nikomu nie życzę lądowania w takim dole. Czy w tym miejscu nie powinny być zamontowane bariery energochłonne?
IMG_5649AA.jpg


Po przeprawieniu się (niczym komandosi) przez rów odwadniający pełny wody znaleźliśmy się na linii 420. W tym miejscu jesteśmy całkowicie bezpieczni - nic nie jest w stanie nas przejechać. Dlaczego? O tym za chwilę - ale stopniuję napięcie :ROFL:. Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5651AA.jpg


Jest i cecha. Huta Kościuszko 1960.
IMG_5654AA.jpg


Widok w kierunku Płot. Tor się kończy o_Oo_Oo_O. Podczas budowy drogi S6 zmieniono przebieg drogi nr 108, którą puszczono po śladzie linii kolejowej 420 i w tym miejscu przerwano jej ciągłość. Obecnie brakuje jakieś 200-250 metrów do toru biegnącego od strony Płot (n) . Kto wpadł na tak idiotyczny pomysł? Chichot losu - tym fragmentem dostarczano kruszywo do budowy drogi S6, która de facto stała się grabarzem tej linii. Nie chcę być złym prorokiem, ale raczej nie wróżę jej długiego życia. Analogicznie wyglądała historia z linią 410, która została przecięta nasypem drogi S3 między Głazowem, a Myśliborzem. W Myśliborzu kolej pozostała już tylko wspomnieniem.

Ponurym żartem jest pozostawienie kozła w Sownie, który zabezpiecza odcinek linii odcięty od sieci PKP. Ale mają burdel w PLK.
IMG_5655AA.jpg


IMG_5657AA.jpg


Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5660AA.jpg


I jeszcze jedna refleksja. Jak teraz wysypie się coś na linii 401 (na odcinku Goleniów - Wysoka Kamieńska) to nie ma możliwości poprowadzenia żadnego objazdu nawet dla pociągów towarowych jadących do i z portu w Świnoujściu. Gratuluję krótkowzroczności zarządzającym siecią kolejową. (n)(n)(n)

Wiadukt drogowy nad linią 420 w Płotach.
IMG_5661AA.jpg


(16)
Widok w kierunku Wysokiej Kamieńskiej. Za wiadukem widocznym w oddali znajduje się linia 420. Znikł semafor wjazdowy na stację w Płotach.
Ślad po linii 420 został zasypany.
IMG_5662AA.jpg


Widok w kierunku Płot. Wiadukt kolejowy na linii 402. W lewo Gryfice, w prawo Płoty. Kozioł oporowy na linii 420 porzucony w rowie obok linii - pod wiaduktem.
IMG_5663AA.jpg


Droga nr 108. Nad nią S6.
IMG_5666AA.jpg


Przejazd kolejowy na linii 402. W lewo Gryfice, w prawo Płoty.
IMG_5667AA.jpg


Linia 402. Widok w kierunku Gryfic. Na pierwszym planie S6.
IMG_5668AA.jpg


Linia 402. Widok w kierunku Płot.
IMG_5669AA.jpg


Wiadukt drogowy nad starotorzem linii 420.
IMG_5670AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5671AA.jpg


C.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Kolejna cecha. Tym razem współczesna.
IMG_5672AA.jpg


Widok na wiadukt znajdujący się na linii 402 - kierunek Płoty. Linia 420 przebiega pod tym wiaduktem. W lewo Wysoka Kamieńska.
IMG_5673AA.jpg


Peter penetruje teren starotorza. Bagno.
IMG_5674AA.jpg


Wspomniany wcześniej kozioł oporowy. Stan techniczny jak na zdjęciu ;).
IMG_5675AA.jpg


Spacerkiem po bagnie.
IMG_5677AA.jpg


Pozostałość torowiska.
IMG_5678AA.jpg


Udało nam się ustalić dlaczego pod wiaduktem tworzy się bagno. Znaleźliśmy źródło wody.
IMG_5679AA.jpg


(17)
Wieża wodna w Płotach.
IMG_5680AA.jpg


Budynek dworca od frontu.
IMG_5681AA.jpg


Widok od strony peronów.
IMG_5687AA.jpg


Widok w kierunku Gryfic i Wysokiej Kamieńskiej.
IMG_5683AA.jpg


Perony 3 i 4. Widok w tym samym kierunku.
IMG_5688AA.jpg


Widok w kierunku Worowa. Obecnie koniec istniejącej linii.
IMG_5689AA.jpg


Kolejna cecha. Chyba już ostatnia znaleziona na tej wycieczce. ;)
IMG_5692AA.jpg


Widok z peronu 1 w kierunku Goleniowa (i dalej Szczecina). W tle po lewej skrajnik i pierwszy budynek dworca. Tym razem odpuściliśmy sobie jego bliższe oględziny.
IMG_5684AA.jpg


Składzik materiałów "budowlanych". Czyżby szykował się jakiś mały remoncik?
IMG_5685AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
IMG_5694AA.jpg


Tym akcentem zakończyliśmy wizytę na stacji w Płotach. Jest klimacik ;).
IMG_5693AA.jpg


W tym miejscu kończy się obecnie linia 420. Nasza podróż, jednak się w tym miejscu nie skończyła. Mieliśmy plan, żeby dotrzeć tego dnia do Worowa. Ruszyliśmy na starotorze. Widok w kierunku Płot.
IMG_5695AA.jpg


Widok w kierunku Worowa.
IMG_5696AA.jpg


mapa 6a.jpg


(18)
W Płotach był jeszcze jeden punkt, który warto było zobaczyć. Most na Redze. Jak widać konkretnie zabezpieczony.
IMG_5698AA.jpg


Most posiada jeszcze tory.
IMG_5701AA.jpg


Zabezpieczenie konkretne, ale gdzie diabeł nie może, tam Petera pośle :ROFL: (chyba właśnie narodził się nowy wieszcz narodowy :ROFL:).
Nie odpuścił i w poszukiwaniu cech pokonał przeszkody i się na niego dostał. Czy znalazł tam jakieś cechy nie pamiętam, ale się go spytam przy najbliższej okazji.
IMG_5702AA.jpg


IMG_5703AA.jpg


IMG_5705AA.jpg


Ta szyna postawiona pionowo to wodowskaz. Peter próbował odczytać cechę na niej. Było ciężko, bo szczotka druciana została w... samochodzie :ROFL:. W końcu nie wiem, czy osiągnął sukces, ale utknął tu na dłużej.
IMG_5707AA.jpg


W końcu ruszyliśmy dalej.
Dojechaliśmy do wiaduktu kolejowego znajdującego się między Płotami, a właściwie Słudwią i Dobiesławiem.
IMG_5710AA.jpg


Z tym przerobionym przysłowiem z diabłem chyba było tego dnia coś na rzeczy. Petera nosiło, jakby połknął ze dwie baterie Duracella. :ROFL:
Tym razem uwieczniłem go wiadukcie. Wejście na niego było naprawdę nie lada wyczynem. Pokonał bagno, żeby się tam wdrapać (zdjęcie tego niestety nie oddaje). Szacun (y)
IMG_5712AA.jpg


IMG_5711AA.jpg


Następnie dotarliśmy do Dobiesławia. Widok w kierunku Płot. Zachowały się lampy peronowe i sterta podkładów.
IMG_5715AA.jpg


Widok w kierunku Worowa.
IMG_5714AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
W ramach uzupełnienia relacji zamieszczam brakujące zdjęcia wykonane przez Petera.
Nie musiałem go pytać "przy najbliższej okazji", nie molestowałem, nie wydzwaniałem co 5 minut... Sam, niczym prymus ze szkolnej ławy ;) wyrwał się do odpowiedzi i dzisiaj z własnej inicjatywy podesłał mi kilka fotek. Wielkie dzięki (y).

(18)
Zabezpieczenie konkretne, ale gdzie diabeł nie może, tam Petera pośle :ROFL: (chyba właśnie narodził się nowy wieszcz narodowy :ROFL:).
Nie odpuścił i w poszukiwaniu cech pokonał przeszkody i się na niego dostał. Czy znalazł tam jakieś cechy nie pamiętam, ale się go spytam przy najbliższej okazji.
Cecha z mostu na Redze w Płotach. G.H.H. Gutehoffnungshütte, Oberhausen z 1917r.
Resized_20200315_125011AA.jpg



(18)
Ta szyna postawiona pionowo to wodowskaz. Peter próbował odczytać cechę na niej. Było ciężko, bo szczotka druciana została w... samochodzie :ROFL:. W końcu nie wiem, czy osiągnął sukces, ale utknął tu na dłużej.
Ten sam most i co ciekawe - na tej samej rzece, ale uwaga tym razem zdjęcie zrobione pod mostem. Szok!!! :ROFL::ROFL::ROFL:.
Cecha z wodowskazu, a więc Peter osiągnął sukces i ustalił cechę - Dudelingen - niestety data pozostała tajemnicą (znalazła się pod wodą).
Resized_20200315_125803AA.jpg


(19)
W końcu ruszyliśmy dalej. Dojechaliśmy do wiaduktu kolejowego znajdującego się między Płotami, a właściwie Słudwią i Dobiesławiem.

Z tym przerobionym przysłowiem z diabłem chyba było tego dnia coś na rzeczy. Petera nosiło, jakby połknął ze dwie baterie Duracella. :ROFL:
Tym razem uwieczniłem go wiadukcie. Wejście na niego było naprawdę nie lada wyczynem. Pokonał bagno, żeby się tam wdrapać (zdjęcie tego niestety nie oddaje). Szacun (y)
Kilka zdjęć zrobionych z góry.
Resized_20200315_130907AA.jpg


Resized_20200315_130928AA.jpg


Resized_20200315_130928AA.jpg


Ponadto ja także zostałem uwieczniony na zdjęciu. ;) Widać wspomniane bagna.
Resized_20200315_131032AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Wracamy do relacji.
Ostatnie zdjęcie z Dobiesławia. Wspomniane podkłady, zagubione przez PLK. (20) .
IMG_5717AA.jpg


Ruszyliśmy dalej. Dalsza droga okazała się sporym wyzwaniem. Miejscowi chyba jeżdżą inną drogą. 15-20km/h to wszystko, co można było osiągnąć na tym odcinku. Biegła ona przez las - tylko dziury, szuter lub bruk (nie pierwszej już młodości) i połamane gałęzie. Ja skupiony na drodze, Peter podziwiający okolicę (szkoda, że mu ją drzewa zasłaniały :ROFL:). Jednak gdyby nie on to kolejny punkt naszej podróży Komorowo Pomorskie na pewno bym minął - tak byłem skupiony na pokonywaniu kolejnych przeszkód. ;)

(21)
Komorowo Pomorskie. Droga do stacji (równina stacyjna za nami). Fajny klimat.
IMG_5721AA.jpg


Widok w kierunku Worowa.
IMG_5719AA.jpg


Przejazd kolejowy. Kierunek Płoty.
IMG_5720AA.jpg


W lewo Worowo, w prawo Płoty.
IMG_5722AA.jpg


Po lewej miejsce po budynku dworcowym.
IMG_5723AA.jpg


Peron. Widok w kierunku Płot.
IMG_5724AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym.
IMG_5731AA.jpg


Wspomniana już rampa załadunkowa.
IMG_5730AA.jpg


IMG_5744AA.jpg


IMG_5743AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5734AA.jpg


Widok w kierunku Worowa.
IMG_5735AA.jpg


Znaleźliśmy fundamenty po skrajniku.
IMG_5737AA.jpg


Smutne pozostałości infrastruktury...
IMG_5740AA.jpg


Okazało się, że nie byliśmy ostatnio na tym terenie jedynymi gośćmi. ;)
IMG_5746AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
(21)
Dotarliśmy do Reska. Tutaj zatrzymaliśmy się na dłużej. Powodów było kilka.
Na pierwszy ogień poszedł przejazd kolejowy na ul. Wojska Polskiego.
Dawna nastawnia zmieniła swoje przeznaczenie. A jednak można!
W lewo Płoty, w prawo stacja Resko Północne i dalej Worowo.
IMG_5767AA.jpg


IMG_5769AA.jpg


IMG_5770AA.jpg


Widok w kierunku Worowa.
IMG_5771AA.jpg


Widok w kierunku Płot.
IMG_5768AA.jpg


Widok w kierunku Reska Południowego (o tym będzie później). Z tyłu nastawnia Rk.
IMG_5766AA.jpg


Widok w kierunku stacji Resko Północne.
IMG_5765AA.jpg


(23)
Równina stacyjna.
IMG_5752AA.jpg


Budynek dworca nie dotrwał do naszych czasów. Może to i lepiej, bo straszył i szpecił okolicę. Zresztą oceńcie sami.
Zdjęcia ze zdjęć. Autorów niestety nie znam.

"Współczesny" budynek dworca. Widok od frontu.
IMG_5758AA.jpg


Dla porównania przedwojenny budynek dworca wyglądał tak (widok od strony peronów):
IMG_5759AA.jpg

Konkurs bez nagród: znajdź 10 szczegółów, którymi różnią się te dwa budynki :ROFL: . Coś mi dzisiaj humor dopisuje ;)

Widok na wieżę ciśnień.
IMG_5753AA.jpg


W pobliżu wieży pomnik kolejarza. Fajna rzecz. Podobał nam się. (y)
IMG_5755AA.jpg


Obok tablica informacyjna. Za nią z kolei autorowi należy się 2!.
IMG_5762AA.jpg

Dawno takich głupot nie czytałem. No, chyba, że ja o czymś nie wiem :niepewny:

Po drugiej stronie znajdował się dworzec Resko Wąskotorowe.
Budynek ocalał do naszych czasów i reprezentuje się tak:
IMG_5754AA.jpg


IMG_5757AA.jpg


C.d.n. Obiecuję, że będzie ciekawie :gwizd:.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Miałem ogromną przyjemność przejechać tę linię we wrześniu 2009 roku, podczas imprezy "Ganzem do Kołobrzegu". W Płotach był nawet zaimprowizowany wjazd na "ogryzku" z Worowa! :D
Porażające jak sprawnie poszła degradacja infrastruktury, ale Wasze podróżowanie - Świetne! (y)
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Dzięki za pozytywny komentarz.

Ruszamy dalej. W tym miejscu trochę zboczyliśmy z linii 420 i postanowiliśmy w obrębie Reska spenetrować pozostałości linii Wyszogóra - Resko Północne. To był strzał w dziesiątkę.
mapa 7a.jpg

Linia Wyszogóra - Resko Północne została rozebrana przez Rosjan na odcinku Wyszogóra - Resko Południowe w 1945r. Od tego momentu linia ta (a właściwie bocznica) funkcjonowała tylko na odcinku Resko Północne - Resko Południowe. Na mapie zaznaczyłem ją czerwoną linią (wyjątkowo oryginalny byłem w doborze koloru ;)) i obejmuje punkty od 22 do 26. Wykorzystywana była do obsługi zakładów znajdujących się w pobliżu Reska Południowego, czyli: tartaku (obecnie IKEA Industrie), browaru oraz magazynu Agencji Rezerw Materiałowych (niestety nie wiem jak to się kiedyś nazywało).

(22) Stacja Resko Północne i (23) przejazd na ul. Wojska Polskiego opisałem wcześniej.

(24)
Ruszyliśmy do kolejnego miejsca, którym miał być wiadukt znajdujący się na ul. Olsztyńskiej. Tutaj spotkała nas mała niespodzianka...
IMG_5776AA.jpg

Wiadukt w remoncie. Ciekawe czy przęsło wróci na swoje miejsce?

Chyba tak, bo obok wybudowano przejcie dla pieszych.
IMG_5773AA.jpg


IMG_5777AA.jpg


Nasyp. Widok w kierunku Reska Północnego.
IMG_5780AA.jpg


Przyczółek wiaduktu. Widok w kierunku Reska Południowego.
IMG_5782AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym.
IMG_5786AA.jpg


Starotorze. Widok w kierunku Reska Południowego.
IMG_5783AA.jpg


(25)
Po chwili byliśmy już na ul. Polnej. Sam przejazd .... nie urywa. Widok w kierunku Reska Południowego.
IMG_5787AA.jpg


Bardziej interesujący jest widok w kierunku przeciwnym ;).
IMG_5796BB.jpg


Most na Redze. Widok w kierunku Reska Północnego.
IMG_5796AA.jpg


Nitowana konstrukcja.
IMG_5790AA.jpg


Ciekawe dlaczego ten most ma zaprojektowane podwójnie podpory? Spotykaliście się już z takim rozwiązaniem?
IMG_5791.jpg


IMG_5793AA.jpg


IMG_5795AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
(26)
Kilka minut później dotarliśmy do Reska Południowego.
Budynek dworca niezbyt urodziwy.
IMG_5852AA.jpg


Przed wojną wyglądał tak:
IMG_5852BB baza kolejowa autor nn.jpg

Źródło: www.bazakolejowa.pl autor: nieznany.

Na tym moglibyśmy zakończyć relację z tego miejsca ;). Jednak nie będę taki i jeszcze (niestety) będzie musieli się ze mną pomęczyć (ale się zrobiłem złośliwy - chyba się starzeję :ROFL:).

Co ciekawe to nadal jest ten sam budynek. Podczas oględzin tego miejsca podszedł do nas starszy mężczyzna - mieszkaniec tego bloku, który nam to uświadomił. Otóż w latach 1966-67 przeprowadzono remont generalny tego budynku, w wyniku którego przebudowano dach i drugie piętro. Budynek został przekształcony na blok mieszkalny i zatracił swoją pierwotną funkcję.

IMG_5856AA.jpg


Ślad na murze po wyjściu na perony. Czemu tego nie otynkowano i nie wyrównano do całej ściany?
IMG_5854AA.jpg


W tzw. międzyczasie Peter dziarsko ruszył do badania krawędzi rampy.
IMG_5800AA.jpg


Rampa.
IMG_5798AA.jpg


I oczywiście coś znalazł. Były to cechy. Niestety trzeba było je oczyścić, a my oczywiście szczotkę drucianą zostawiliśmy... w samochodzie :ROFL:. Zaczęliśmy się zastanawiać po co my ją właściwie wzięliśmy, bo za każdym razem gdy była nam potrzebna, okazywało się że leży w aucie :ROFL:. Zaraz ktoś napisze, że trzeba było się po nią cofnąć do wozu i tu pojawił się nieoczekiwany problem. Jak to w życiu bywa - z górki jest łatwiej niż pod górkę (ot taka prawda dziejowa ;)). Okazało się, że po wybraniu tłucznia rampa zrobiła się wyjątkowo wysoka - zeskoczyć z niej było łatwo, wejść na nią okazało się dużym wyzwaniem. W tym momencie temat szczotki drucianej odpuściliśmy - trzeba było sobie poradzić inaczej. Okazało się, że niestety nie mamy już formy gimnastyczki artystycznej. Właściwie uświadomiłem sobie, że nigdy takiej formy nie miałem :LOL:. Ech, życie...

Wracając do tematu oto co znalazł Peter. Ciekawa cecha K.M.H. 87.VII-92. Co ono oznacza?
IMG_5802AA.jpg


Druga K.M.H. 85 - 90
IMG_5806AA.jpg


Union 1925.
IMG_5812AA.jpg


Wspomniana rampa.
IMG_5809AA.jpg


Widok w kierunku Reska Północnego.
IMG_5803AA.jpg


Widok w kierunku Wyszogrodu. Po lewej browar.
IMG_5804AA.jpg


Browar w całej okazałości.
IMG_5814AA.jpg


Miałem plan, że dojdziemy do dawnego wjazdu na teren tartaku. Długo Petera nie musiałem przekonywać. I jak się okazało to był strzał w dziesiątkę. Chwilę później Peter wypatrzył takie cudo. Zagadka bez nagród - o to za cysterna (my już wiemy :podstepny:)? Ale o tym w następnej części.
IMG_5815AA.jpg

C.d.n.