• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja ZKMK on tour

Trafiła się nam też taka perełka Blaenavon Lipiec 1871r. (Wielka Brytania)
Super trafienie !!!

Co ciekawe jak podaje bardzo wiarygodne źródło Wikipedia :ROFL: huta powstała w 1878 roku.
Zakłady metalurgiczne w Blaenavon to jedne z najstarszych i bardzo zasłużonych zakładów w Zjednoczonym Królestwie. Wikipedia - zwłaszcza ta po polsku - jest często wątpliwym źródłem informacji, temu polecam też Wikipedię :LOL:, ale angielską
https://en.wikipedia.org/wiki/Blaenavon_Ironworks
Pisze tam m.in., że Blaenavon Iron & Steel Company w 1870 r. z powodzeniem dokonały zmiany w technologii produkcji stali, wynikającej z postępu technicznego, co - patrząc na rok - zapewne oznacza wprowadzenie metody Bessemera. Tak więc szynę z 1871 wyprodukowano zaraz po tym, jak w Blaenavon zmodernizowano hutę.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Bardzo dziękuję.
Jedyne co mi przychodzi e tej chwili do głowy (może po północy będzie lepszy efekt) to austriacka huta Ternitz, tylko, że przed tym napisem widzę jeszcze jakieś literki.
Do siego roku. :)
 

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Płyn do usuwanie farby, szczotka i do roboty, inaczej wykończymy się tym zgadywaniem.
Gdyby nie było tam ...ebnitz to może byłoby Teplitz .
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
ZKMK on tour 7.jpg


Ostatnio mieliśmy problem z mobilizacją i zorganizowaniem kolejnego wyjazdu klubowego. Zawsze znajdowała się jakaś wymówka; a to była beznadziejna pogoda, a to brakowało czasu itd. itp. ...
Z pomocą przyszli nam Niemcy. Z okazji 175-lecia uruchomienia linii kolejowej Berlin - Szczecin uruchomili pociąg specjalny. Dodatkowo w Szczecinie rozdawano - za darmo o_O bilety na przejazd na trasie Szczecin Główny - Police - Szczecin Główny.
Tym razem działaliśmy zarówno indywidualnie, jak i zespołowo:
1.TechnikRTG i Qferki zdecydowali się na przejazd pociągiem na trasie Szczecin Główny - Police (i z powrotem);
2. Kacper postanowił złapać pociąg w Niemczech, następnie na "Głównym" i na końcu zaliczył Szczecin Niebuszewo;
3. Peter 47 obstawił Szczecin Wstowo;
4. Ja ustawiłem się najpierw na Dziewokliczu, potem zaliczyłem Szczecin Główny, następnie z Waldim5 i Luktrez'em Szczecin Niebuszewo i potem z Waldim mieliśmy się ustawić w okolicy ul. Wodnej (wyszło trochę inaczej, ale o tym później), następnie "zaliczyliśmy" Police i na koniec Szczecin Golęcin.
5. Hubert pojawił się na "Głównym", wiadukcie na ul. Arkońskiej i na koniec na przystanku Szczecin Golęcin.
Chyba o nikim nie zapomniałem ;).

Krótka fotorelacja:
Dziewkolicz
IMG_3144AA.jpg


IMG_3145AA.jpg


IMG_3149AA.jpg


IMG_3150AA.jpg


Szczecin Główny
IMG_3160AA.jpg


IMG_3162AA.jpg


IMG_3165AA.jpg


Szczecin Niebuszewo. Moja ulubiona stacja - jest klimat. Ostatni raz tylu "pasażerów" gościła chyba w latach dziewięćdziesiątych :LOL:.
IMG_3171AA.jpg


IMG_3186AA.jpg


IMG_3192AA.jpg


IMG_3193AA.jpg


Szybko do wozu, lecimy na Skolwin. Niestety (albo "stety") zatrzymał nas przejazd kolejowy na ul. Nad Odrą / Stołczyńską.
IMG_3199AA.jpg


IMG_3201AA.jpg


IMG_3204AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Następnie mieliśmy polecieć w okolice ul. Wodnej, jednak ze względu na fakt, iż przejazd na ul. Stołczyńskiej był już zamknięty postanowiliśmy zmodyfikować plan podróży i udać się na Altyleryjską. Po drodze trochę pobłądziliśmy i wylądowaliśmy na skrzyżowaniu ul. Łomżyńskiej i Nowy Świat. Całe szczęście zdążyliśmy. BR-a powoli; mozolnie wspinała się na wzniesienie. My zyskaliśmy nową "miejscówkę".
IMG_3208AA.jpg


IMG_3211AA.jpg


IMG_3216AA.jpg


IMG_3234AA.jpg


IMG_3241AA.jpg


Police - pogoda posypała się całkowicie. Zaczęło padać.
IMG_3251AA.jpg


Wodowanie
IMG_3255AA.jpg


IMG_3270AA.jpg


Darmowa myjnia :ROFL:
IMG_3272AA.jpg


IMG_3273AA.jpg


IMG_3275AA.jpg


Ekipa "pociągowa" ZKMK.
IMG_3280AA.jpg


IMG_3287AA.jpg


IMG_3294AA.jpg


IMG_3316AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
IMG_3330AA.jpg


IMG_3332AA.jpg


Szczecin Golęcin. Włączyła się sygnalizacja na przejeździe, pełne skupienie; a tu taka niespodzianka :ROFL:. ET22 z... 7 cysternami - "szał" :ROFL:.
IMG_3336AA.jpg


IMG_3341AA.jpg


Po chwili sygnalizacja uruchomiła się ponowie. W tym momencie mała dygresja. Jeden tępy głupek w terenowym BMW przeleciał swoim "pancernym" autem przez przejazd kolejowy. Mam uczulenie na takich kierowców, bo nowobogacki dupek myśli, że jak kupił BMW to może wszystko. Tępię ich przy każdej możliwej okazji. Za chwilę jakaś Pani w małej osobówce próbuje wykonać ten sam manewr. Zatrzymujemy ją i pytamy, dlaczego próbuje przejechać na czerwonym. Odpowiedź jest rozbrajająca: "A wie Pan jak często te światła są zepsute i czeka się bardzo długo... ". Nie, no lepiej władować się raz pod jadący pociąg niż poczekać - ręce opadają. Co się z tymi ludźmi porobiło?

Jest i BR-a.
IMG_3343AA.jpg


IMG_3354AA.jpg


IMG_3358AA.jpg


IMG_3360AA.jpg


IMG_3375AA.jpg

Wieczorem dostałem informację, że parowóz zepsuł się w Tantow (około 10-ciu kilometrów od granicy).