• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja ZKMK on tour

OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#22
Lecimy dalej...
IMG_9033AA.jpg


IMG_9039AA.jpg


IMG_9040AA.jpg


IMG_9043AA.jpg


IMG_9069AA.jpg


Kolejny SKL25LK
IMG_9071AA.jpg


IMG_9074AA.jpg


Wagon wystawowy z makieta kolejową.
IMG_9077AA.jpg


Niestety makieta (trochę już leciwa) znajdowała się za szybą, oświetlenie kiepskie, więc miałem problem ze zrobieniem zdjęcia. Dodatkowo makieta... nie działała i można było ją sobie tylko pooglądać (n).
IMG_9075AA.jpg


Gwoździe, klamry...
IMG_9081AA.jpg


Olejarki
IMG_9083AA.jpg


Bardzo fajna ekspozycja prezentująca szerokość torów w różnych krajach. Szkoda, że mocno zagracona.
IMG_9089AA.jpg

Jeżeli zgodnie z dowcipem o torach w Rosji - Car kazał budować torowiska na ch** szersze, to co można powiedzieć o królu Hiszpanii? :LOL:

IMG_9076AA.jpg


IMG_9068AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#23
Na koniec zwiedzania hali wachlarzowej zawitaliśmy do kawiarni. Tam znajdowała się kolekcja starych modeli lokomotyw i wagonów.
Kolekcja szczególnie zainteresowała Drucika i Luktreza.
IMG_9095AA.jpg


Kontynuując naszą przygodę wyszliśmy na zewnątrz (czego nie dało się ukryć ;)).
Pług odśnieżny.
IMG_9103AA.jpg


IMG_9115AA.jpg


Wagon konferencyjny ze specjalnym wyposażeniem. Zarząd: Jednostka Pociągów Rządowych Ministerstwa Obrony Narodowej NRD (MfNV).
IMG_9104AA.jpg


IMG_9112AA.jpg


IMG_9110AA.jpg


IMG_9118AA.jpg


IMG_9128AA.jpg


IMG_9139AA.jpg


Wagon pomiarowy GMF 51.
IMG_9134AA.jpg


IMG_9127AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#24
IMG_9140AA.jpg


IMG_9141AA.jpg


IMG_9143AA.jpg


W wieży wodnej znajdowała się kolejna ekspozycja.
IMG_9194AA.jpg


Katalog stacji.
IMG_9146AA.jpg


Kolejne polskie akcenty.
IMG_9148AA.jpg


IMG_9150AA.jpg


IMG_9154AA.jpg


IMG_9156AA.jpg


Wśród odznak interesujące znalezisko - odznaka honorowa dla niemieckiego kolejarza, który został przodującym kolejarzem PRL.
IMG_9161AA.jpg


IMG_9164AA.jpg


IMG_9167AA.jpg


IMG_9171AA.jpg


IMG_9174AA.jpg


IMG_9176AA.jpg


IMG_9179AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#25
IMG_9212AA.jpg


IMG_9214AA.jpg


Wagon sanitarny.
IMG_9200AA.jpg


IMG_9211AA.jpg


Wagon dyskotekowy urlopowego pociągu samochodowego Tourex kursującego na trasie Berlin - Warna.
IMG_9202AA.jpg


Dotarliśmy do mojego pierwotnego celu podróży, czyli wagonów sypialnych Jednostki Pociągów Rządowych NRD.
W przeszłości trzy wagony sypialne pomalowane były w barwy państw tworzących stowarzyszenie Pomerania tj. NRD, Polski i Szwecji. Wagon restauracyjny był koloru oliwkowego (pozostałe wagony restauracyjne Mitropy - odpowiednika naszego Wars'u były czerwone).

Niestety tu spotkało nas kolejne rozczarowanie. Wagony zostały przemalowane na kolor oliwkowy. Nie było wagonu polskiego - przynajmniej ja go nie zauważyłem. Ponadto okazało się, że nie można ich zwiedzać, gdyż stanowią część schroniska. W czasie naszej wizyty zakwaterowane były dzieci z zielonej szkoły (czy czegoś takiego.):(
IMG_9203AA.jpg


IMG_9208AA.jpg


IMG_9222AA.jpg


Wagon sztabowy Jednostki Pociągów Rządowych NRD.
IMG_9231AA.jpg


Tak te wagony wyglądały kiedyś:
1528573475143.png


1528573357147.png


1528573272736.png

źródło: http://familie-linberg.de

Parowóz bezogniowy z 1961 roku. Parowóz pracował w papierni w Schwedt do lat 90-tych ubiegłego wieku. Czas pracy tego parowozu wynosił 4-5 godzin.
IMG_9227AA.jpg


IMG_9233AA.jpg

W tym miejscu zakończyliśmy zwiedzanie muzeum. Nie był to jednak koniec naszej wycieczki. Małe podsumowanie i ostatnią część opowieści zaprezentuję jutro.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#26
Małe podsumowanie.
Wstęp 3,5 Euro - czy to dużo, czy mało kwestia indywidualnej oceny. Ja zakończyłem zwiedzanie tego muzeum z mieszanymi uczuciami i niedosytem.
Plusy:
+ Z jednej strony wystawiono dużo małych eksponatów takich jak telefony, lampy, zegary, odznaki itd.
+ Co ciekawe można większość z nich można było dotknąć, zakręcić korbką ;) itp.
+ Dużym plusem były opisy także po polsku (niestety nie na wszystkich eksponatach).
+ Plac zabaw dla dzieci.

Minusy:
- beznadziejnie rozmieszczone lokomotywy BR w hali wachlarzowej. Mając 25 stanowisk można było to o wiele lepiej zaprezentować. Obie lokomotywy BR i wagon cesarski ustawione obok siebie. Ciasno, mało światła.
- lekki bałagan, w niektórych miejscach umieszczono zbyt dużo eksponatów i można było dostać oczopląsu.
- wagony rządowe sypialne, na których najbardziej mi zależało przemalowane i brak jest możliwości ich zwiedzenia wewnątrz (schronisko).
- niedziałająca makieta.

Po zakończeniu zwiedzania postanowiliśmy podjechać na pobliski dworzec kolejowy.
Pierwsza rzecz jaka mi się rzuciła w oczy - niedziałający zegar- poczułem się prawie jak u nas ;).
IMG_9235AA.jpg


IMG_9234AA.jpg


IMG_9236AA.jpg


IMG_9238AA.jpg


Widok w stronę miasta.
IMG_9239AA.jpg


Widok w kierunku Anklam i Neubrandenburg.
IMG_9241AA.jpg


Widok w kierunku Prenzlau.
IMG_9242AA.jpg


Na dworcu znaleźć można takie pustostany. Mieć takie pomieszczenie na makietę klubową -ech. ;)
IMG_9243AA.jpg


Widok w kierunku Szczecina. Niestety ze względu na niekończące się remonty linia jest obecnie nieczynna. Obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
IMG_9245AA.jpg


Szynobus do Butzow.
IMG_9248AA.jpg


IMG_9250AA.jpg


W kolejnej części dworca... kasyno.
IMG_9251AA.jpg



IMG_9255AA.jpg


IMG_9256AA.jpg


Hol główny.
IMG_9258AA.jpg

I w tym miejscu zakończyliśmy zwiedzanie. Co będzie następne - czas pokaże. Pomysły są, pozostaje tylko kwestia wygospodarowania czasu.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#27
ZKMK on tour 3.jpg

Sakorius wrzucił na nasze klubowe forum informację o V Paradzie Lokomotyw, która w tym roku została zaplanowana w Międzyrzeczu. Z racji odległości postanowiliśmy pojawić się na tej imprezie, a ponieważ bliżej nikt nic nie organizuje, to frekwencja klubowa nam dopisała.
Pojawiliśmy się w składzie:
- Sakorius z dziewczyną i planem na przejazd składem Wojak do Trzemeszna Lubuskiego;
- Tydział wraz z Peterem47 i Waldim z planem zobaczenia parady oraz wszystkiego co się da po drodze (wystartowali z samego rana);
- Querki z rodziną i planem pojeżdżenia pociągami turystycznymi oraz zobaczenia parady;
- Ja oraz Drucik i Luktrez z planem złapania kilku składów i zobaczeniem obiektu A-64 (o tym później). Nasza ekipa wystartowała najpóźniej (śpiochy ;) ).

My zaplanowaliśmy na początek złapanie Ol-ki w Skwierzynie. Udało nam się dostać na stację kilkanaście minut przed jej planowanym przyjazdem.
Najpierw spotkaliśmy opóźniony szynobus REGIO R78201 z Zielonej Góry do Gorzowa Wlkp.
IMG_9272AA.jpg


Na stacji stała także wygaszona, wypłowiała SM-ka z PKP Cargo.
IMG_9286AA.jpg


W oczekiwaniu na przyjazd pociągu turystycznego Wiórek z Międzyrzecza do Gorzowa Wlkp. (i z powrotem) pozwiedzaliśmy stację.
IMG_9276AA.jpg


IMG_9277AA.jpg


IMG_9279AA.jpg


Widok w kierunku Międzyrzecza.
IMG_9281AA.jpg


IMG_9283AA.jpg


IMG_9278AA.jpg


IMG_9285AA.jpg


Chłopaki "zasięgali języka" u Dyżurnej Ruchu.
IMG_9284AA.jpg


Nieczynne przejście (służbowe?).
IMG_9287AA.jpg


IMG_9288AA.jpg


IMG_9289AA.jpg


IMG_9290AA.jpg

C.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#28
IMG_9304AA.jpg


IMG_9292AA.jpg


IMG_9302AA.jpg


Plac przed dworcem.
IMG_9293AA.jpg


Rampa załadunkowa i krawędź placu składowego po remoncie.
IMG_9294AA.jpg


IMG_9296AA.jpg


IMG_9298AA.jpg


IMG_9300AA.jpg


W międzyczasie do Skwierzyny dotarli Tydział, Peter47 i Waldi. Po kilkunastu minutach wyczekiwana Ol-ka pojawiła się na stacji. Kilka zdjęć i w drogę - harmonogram mieliśmy dość napięty.
IMG_9308AA.jpg


IMG_9311AA.jpg


IMG_9315AA.jpg


IMG_9318AA.jpg


IMG_9320AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#29
Kolejny przystanek to Wierzbno, gdzie miał dotrzeć szynobus Arrivy.
Lubię tę małą stację, ma fajny klimat i... bardzo dobrą smażalnię ryb ;).
IMG_9323AA.jpg


W oczekiwaniu na przyjazd szynobusa, chłopaki postanowili zapalić. Po chwili na stację dotarł także Sakorius. Mieliśmy prawie komplet (brakowało jeszcze tylko Querkiego).
IMG_9324AA.jpg

Co oni palą za wynalazki i skąd to wytrzasnęli nie mam pojęcia o_O.

W oddali widać bazę PGNiG, dzięki której ta stacja jeszcze funkcjonuje.
IMG_9325AA.jpg


Z Peterem przyjrzeliśmy się szynom. Krawędź rampy to Krupp z 1883 roku.
IMG_9333AA.jpg


Ciekawy okazał się również kozioł oporowy.
IMG_9381AA.jpg


Co to za oznaczenie? LHS 67.I? Wrzucę tę szynę do tematu o szynach może coś więcej się dowiemy.
IMG_9334AA.jpg


Na stacji można zobaczyć takie smaczki:
IMG_9336AA.jpg


IMG_9340AA.jpg


Układ torowy niestety został częściowo zdekompletowany. Tor na wprost - kierunek Skwierzyna, tory w lewo - Międzyrzecz.
IMG_9350AA.jpg


W końcu dotarł szynobus Arrivy. Pociąg turystyczny Morena z Międzyrzecza przez Pszczew do Wierzbna (i z powrotem).
IMG_9328AA.jpg


IMG_9331AA.jpg


IMG_9341AA.jpg


IMG_9342AA.jpg


IMG_9346AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#30
IMG_9322AA.jpg


IMG_9361AA.jpg


Można było zwiedzić posterunek Dyżurnego Ruchu z czego skwapliwie skorzystaliśmy.
IMG_9365AA.jpg


IMG_9367AA.jpg


IMG_9368AA.jpg


IMG_9374AA.jpg


IMG_9375AA.jpg


IMG_9382AA.jpg


Trochę nowoczesności.
IMG_9363AA.jpg


IMG_9383AA.jpg


Widok w kierunku Międzychodu. W lewo baza PGNiG, prosto nieczynny szlak do Międzychodu.
IMG_9379AA.jpg


Baza raz jeszcze.
IMG_9392AA.jpg


Arriva gotowa do odjazdu.
IMG_9376AA.jpg


W tym momencie rozdzieliliśmy się. Peter47, Tydział i Waldi pojechali do Międzyrzecza, my natomiast udaliśmy się na... rybkę ;).
IMG_9394AA.jpg

C.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#31
W tym samym czasie rybkę (oczywiście bez napoju chmielowego :)) konsumował także maszynista z Lotosu, od którego dowiedzieliśmy się, że zaraz będzie ruszał z bazy PGNiG skład beczek do Międzyrzecza. Spokojnie kończyliśmy obiad, a w tym czasie na stację wtoczył się wyżej wspomniany skład. "Szału nie było" - kilka wagonów.
IMG_9399AA.jpg


IMG_9395AA.jpg


IMG_9404AA.jpg


IMG_9405AA.jpg


IMG_9407AA.jpg


Po krótkiej przerwie skład ruszył, a my postanowiliśmy złapać go w Pszczewie. Co ciekawe byłem w tej miejscowości kilka razy, ale nigdy na stacji - kiedyś musi być ten pierwszy raz. :)
IMG_9424AA.jpg


IMG_9413AA.jpg


IMG_9418AA.jpg


IMG_9419AA.jpg


Przy okazji zrobiliśmy mały rekonesans.
IMG_9422AA.jpg


IMG_9421AA.jpg


Pod pierwszą warstwą farby widać starą, poniemiecką nazwę stacji. To nie pierwszy taki przypadek. Kiedyś mieli lepszej jakości farby?
IMG_9425AA.jpg


IMG_9427AA.jpg


IMG_9429AA.jpg


Nie wiedziałem, że w Pszczewie są wczasy wagonowe.
IMG_9432AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#33
Widok w kierunku Wierzbna.
IMG_9442AA.jpg


Bocznica z wagonami jest odcięta od głównego toru.
IMG_9443AA.jpg


Pozostałości po wadze kolejowej.
IMG_9456AA.jpg


Stacja - widok od strony ulicy.
IMG_9460AA.jpg


IMG_9462AA.jpg


Taki mały absurd drogowy. Główna ulica prowadzi w krzaki :D.
IMG_9463AA.jpg

Koniec zwiedzania okolic Międzyrzecza. Czas na główną atrakcję - paradę lokomotyw.
C.d.n.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
#40
I wszystko jasne.(y)
Pozwoliłem sobie poprawić wpis na 11 stronie dotyczący tej cechy.

Przepraszam kolegów z ZKMK za to małe zamieszanie.