• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja ZKMK on tour

OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Postanowiliśmy pobieżnie sprawdzić, czy ta łącznica istniała. Pojechaliśmy na ul. Niepodległości - na odcinek, który łączy obie części osiedla (punkt 4 na powyższej mapie).

Widok w kierunku Stargardu Osiedle. Śladów brak.
IMG_6023AA.jpg


Widok w kierunku przeciwnym - w kierunku linii 351. Po prawej chaszcze z mapy umieszczonej wyżej, w poście #200. Co ciekawe jeżeli ta łącznica miałby być wybudowana, to musiała przebiegać raczej śladem tej drogi. W chaszczach po prawej znajduje się głęboki wąwóz (oczywiście "rzuciliśmy okiem" w ten gąszcz;) ). Tam raczej ta linia nie biegła. Szerszą penetrację tego terenu sobie odpuściliśmy, bo mieliśmy dość napięty plan zwiedzania, ale kiedyś na pewno tam jeszcze wrócimy.
IMG_6022AA.jpg


Kolejnym punktem w naszej wyprawie był Stargard Kluczewo. Sakorius stwierdził, że jak ktoś miałby zacząć przygodę z koleją od tej stacji to na pewno od razu zmieniłby hobby :). W sumie to ma rację, ale ja mam innego faworyta, który również się pojawi w tej relacji. Zresztą oceńcie sami.

Wyremontowany przejazd na ul. Lotników. Od tych płotków można dostać oczopląsu. Czyżby ktoś z projektantów tego przejścia dla pieszych miał w rodzinie producenta płotków :niepewny:? Biorąc pod uwagę ruch, jaki tu panuje (kilka wagonów do Cukrowni Kluczewo) śmiało mogę stwierdzić, że jest to inwestycja na miarę naszych możliwości :ROFL:. W lewo Stargard Osiedle, w prawo Stargard Kluczewo.
IMG_6024AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Osiedle.
IMG_6027AA.jpg


IMG_6030AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Kluczewo.
IMG_6028AA.jpg


O ile przejazd, a właściwie przejście dla pieszych jest po gruntownym remoncie to nastawnia...
IMG_6029AA.jpg


IMG_6025AA.jpg

... dumnie stoi i straszy mieszkańców i przyjezdnych swoim wyglądem. :ROFL:

Dotarliśmy na stację. Miejscowi stworzyli nowe przejście dla pieszych - płotków brak ;).
IMG_6038AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Osiedle.
IMG_6039AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc. Po prawej dworzec.
IMG_6040AA.jpg


IMG_6043AA.jpg


Sakorius miał rację - ruina. Kiedyś jak tu byłem, to na piętrze mieszkali jeszcze ludzie.
IMG_6044AA.jpg


Magazyn.
IMG_6037AA.jpg


Pozostałości peronów.
IMG_6047AA.jpg


IMG_6048AA.jpg


C.d.n.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Postanowiliśmy pobieżnie sprawdzić, czy ta łącznica istniała.
Wszystko, co widzieliście, wskazuje na to, że ta łącznica faktycznie istniała. Na zdjęciu satelitarnym w Google Maps moim zdaniem widać ślad po torze dochodzącym do linii w kierunku Krzyża:

Stargard 1.JPG


Ale musiało to być bardzo dawno - na mapie topograficznej Polski w skali 1 : 200 000, wydanej w 1991 roku przez Wojskowe Wydawnictwo Kartograficzne z uwagą "Stan aktualności 1983-87" nie ma ani tej łącznicy, ani oznaczenia "linia kolejowa nieczynna lub rozebrana", w przeciwieństwie do wielu innych, już wtedy nieistniejących linii kolejowych. Mapa ta była opracowana na podstawie wojskowych sztabówek, świeżo wtedy odtajnionych, więc można przyjąć, że była raczej dokładna, choć błędów wykluczyć też nie można.

Ciekaw jestem rezultatów Waszych dalszych poszukiwać śladów tej łącznicy.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Poszukiwania trwają :). Faktycznie łącznica musiała powstać dużo wcześniej. Na fragmencie mapy powiatów z 1963 roku, jaki udało mi się zdobyć naniesiony jest ślad po tej łącznicy, a także ul. Niepodległości, na której wykonaliśmy zdjęcia.
mapa 5.jpg


Dotarłem także do fragmentu planu stacji Stargard z lat 40-tych ubiegłego wieku.
mapa 7.jpg

Co ciekawe linia do Krzyża na tym odcinku była wówczas jednotorowa. Dostałem także informację, że łącznica mogła powstać właśnie w tych latach. I biegła od dzisiejszego Stargardu Osiedle w kierunku Witkowa Pyrzyckiego. Co ciekawe podobno była poprowadzona równolegle do linii Stargard - Krzyż, która dopiero od Witkowa była ponownie dwutorowa. (Informacja do weryfikacji)
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Po tym małym wtrąceniu wracamy do wątku głównego. Stargard Kluczewo ciąg dalszy.

Widok w kierunku Pyrzyc. Po tym torze kursują składy do Cukrowni Kluczewo. Kilkanaście metrów dalej po przestawieniu rozjazdu skład wjeżdża ponownie na stację torem po lewej stronie (nie widać go na tym zdjęciu, bo znajduje się w wysokiej trawie).
IMG_6049AA.jpg


Po tym torze dawno nic nie jechało.
IMG_6053AA.jpg

Widok w stronę Pyrzyc. Tor prowadzący do Cukrowni.
IMG_6052AA.jpg


Widok w kierunku Cukrowni Kluczewo.
IMG_6051AA.jpg


IMG_6050AA.jpg


Budynek dworca.
IMG_6058AA.jpg


Obraz nędzy i rozpaczy.
IMG_6059AA.jpg


Widok od strony frontu.
IMG_6060AA.jpg


Drugi przejazd na ul. Lotników (w pobliżu Lelewela). Widok w kierunku cukrowni. Waga kolejowa.
IMG_6063AA.jpg


IMG_6064AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Kluczewo.
IMG_6065AA.jpg


IMG_6067AA.jpg


W lewo cukrownia, w prawo Stargard Kluczewo.
IMG_6066AA.jpg

W tym miejscu zakończyliśmy eksplorację przejezdnego odcinka linii 411.

Ruszyliśmy dalej. Kolejny przystanek to Warnica Dębica. Przejazd kolejowy - w lewo Warnica Dębica, w prawo Pyrzyce.
IMG_6071AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6070AA.jpg


Widok w kierunku stacji.
IMG_6072AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6074AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Kluczewo.
IMG_6075AA.jpg


Pomimo, że tor jest już częściowo zarośnięty to zwrotnik jest odmalowany.
IMG_6078AA.jpg


IMG_6079AA.jpg


Tę szynę wrzucę chyba do tematu szyn i szyneczek. Ciekawe co oznacza ten napis?
IMG_6081AA.jpg


Cecha na szynie. Stumm 1932. Tor przy placu składowym.
IMG_6084AA.jpg


IMG_6087AA.jpg


Jak się później okazało cała linia na odcinku do Pyrzyc przeszła gruntowny remont na początku lat 80-tych. Cechy z tego rocznika będą się pojawiać w dalszej relacji. Tor główny - poprawnie będzie szlakowy? Proszę o korektę osób z większą wiedzą w tym zakresie.
IMG_6090AA.jpg


Widok w stronę Pyrzyc. Plac załadunkowy po lewej stronie.
IMG_6091AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu Kluczewo. Idziemy dalej w kierunku tych krzaków.
IMG_6092AA.jpg


IMG_6093AA.jpg


Niestety tutaj spotkała nas niespodzianka. O ile linia na samej stacji jest kompletna to w tych krzakach okazało się, że miejscowa flora i fauna rozpoczęła prace rozbiórkowe. W tym miejscu linia jest już nieprzejezdna. Ostatni przejazd specjalny na tej linii miał miejsce w 2014r.
IMG_6096AA.jpg


IMG_6097AA.jpg


Wykolejnica zabezpiecza rozkradziony fragment toru ;).
IMG_6098AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6100AA.jpg


Kolejna cecha na szynie.
IMG_6101AA.jpg

c.d.n.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Tor główny - poprawnie będzie szlakowy?
Tor główny jest na stacji, tor szlakowy, jak sama nazwa wskazuje, tylko na szlaku. To nie są pojęcia równoznaczne. Na szlaku nie ma torów głównych i innych, są tylko tory szlakowe. Na stacjach są tory główne i boczne. Główne to takie, na które i/lub z których odbywają się przebiegi pociągowe (wjazdy i wyjazdy na i ze szlaku); przy tych torach są zwykle semafory (są wyjątki). Tory główne, będące przedłużeniem torów szlakowych, to tory główne zasadnicze. Pozostałe tory główne, to tory główne dodatkowe. Pozostałe tory na stacji są torami bocznymi. Tory boczne mogą mieć różne przeznaczenie: odstawcze, postojowe, ładunkowe, komunikacyjne, ochronne i inne. Na i z torów bocznych są możliwe wyłącznie przebiegi manewrowe.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Dziękuję Panowie za pomoc. Mam nadzieję, że nie tylko moja ciekawość została zaspokojona ;).
Kolejnym punktem była Obryta.
IMG_6109AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu. Na peronie ocalały latarnie...
IMG_6110AA.jpg


IMG_6111AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6117AA.jpg


...i o dziwo tablica z nazwą stacji. Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6116AA.jpg


IMG_6118AA.jpg


Po krótkiej wizycie pojechaliśmy dalej - do Czernic. Przejazd kolejowy na DK 106. Widok w kierunku Stargardu. Na linii kolejowej po lewej stronie znajdował się Czernice (kierunek Stargard); w prawo Pyrzyce.
IMG_6120AA.jpg


Schody prowadzące kiedyś do strażnicy przejazdowej. Tyle razy tu przejeżdżałem i zawsze nie miałem czasu, żeby się zatrzymać i zrobić zdjęcia.
No cóż - już jest za późno - szkoda.
IMG_6121AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6122AA.jpg


IMG_6125AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu. Po lewej ta zarośnięta górka, to dawny peron.
IMG_6123AA.jpg


Na peronie zachowały się płytki chodnikowe. Krawędź peronu nadgryzł ząb czasu.
IMG_6124AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6126AA.jpg


IMG_6127AA.jpg


c.d.n.
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
180 0 1
Ta łącznica w Stargardzie, na osiedlu, przechodząca przez jar, to miała omijając Stargard, połączyć linię z Krzyża i Poznania z linią na Berlin. Chodziło o alternatywę dla Ostbahna w razie "w". Z tego co ustaliłem używana nie była, nie zdążono położyć torów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Z tego co ustaliłem używana nie była, nie zdążono położyć torów.
Dość enigmatyczna informacja. Czy należy rozumieć, że ta łącznica nigdy nie funkcjonowała? A kiedy to w ogóle było? Kiedy rozpoczęto budowę, w tym postawienie nastawni, a kiedy zaniechano dalszych prac?
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Odnośnie tej łącznicy w Stargardzie też dotarłem do podobnych informacji. Faktycznie tak mogło być. Spróbujemy coś jeszcze w tym temacie ustalić. Na mapach Stargardu i okolic z lat 1939-44 jej nie ma. Ulica Niepodległości jest zwykłą polną drogą, więc faktycznie łącznica mogła być planowana w wąwozie, a nie jak przypuszczałem obok. C.d.n.

A tym czasem... ;)
Po obejrzeniu przystanku Czernice pojechaliśmy do... wsi Czernice zobaczyć wiadukt kolejowy. W lewo Stargard, w prawo Pyrzyce.
IMG_6137AA.jpg


Stan wiaduktu jest zły. Beton odparzył się i odpada. Zbrojenie rdzewieje.
IMG_6138AA.jpg


IMG_6140AA.jpg


Widok w kierunku wsi. W lewo Pyrzyce, w prawo Stargard.
IMG_6141AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6142AA.jpg


IMG_6144AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc. Zachowały się słupy telegraficzne.
IMG_6143AA.jpg


Na wiadukcie spotkaliśmy takiego małego mieszkańca.
IMG_6157AA.jpg


Kolejny przystanek zaplanowaliśmy w Okunicy. Przystanek (kiedyś stacja) zlokalizowany jest z dala od wsi. Niestety była to wada kolei pruskich, która później latami się mściła na kolei. Dojazd bardzo słaby. Na miejscu poznaliśmy miłą Panią, która co nieco na opowiedziała o tej linii. Ciekawostką jest to, że kiedyś tutaj znajdowała się cukrownia, która posiadała własną bocznicę. Znaleźliśmy to potwierdzenie na jednej ze starych map. Śladu po układzie torowym brak.
mapa 6.jpg


Tak to wygląda obecnie.
IMG_6160AA.jpg


IMG_6159AA.jpg


IMG_6161AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6162AA.jpg


Budynki towarzyszące.
IMG_6163AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6164AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
IMG_6165AA.jpg


Środek stacji.
IMG_6166AA.jpg


Przystanek Ryszewo. W lewo Pyrzyce, w prawo Stargard.
IMG_6169AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6170AA.jpg


IMG_6171AA.jpg


IMG_6175AA.jpg


Słupek hektometrowy.
IMG_6172AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc. Przystanek po lewej.
IMG_6173AA.jpg


IMG_6176AA.jpg


W lewo Stargard, w prawo Pyrzyce.
IMG_6177AA.jpg


W końcu dotarliśmy do Pyrzyc. Przejazd na ul. Stargardzkiej. W lewo Stargard, w prawo stacja Pyrzyce.
IMG_6178AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc. Po lewej stronie przebiegała linia 427 z Pyrzyc do Płońska Pyrzyckiego.
IMG_6179AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu. Po prawej za zaparowanymi samochodami znajduje się ścieżka rowerowa biegnąca śladem linii 427 do Płońska Pyrzyckiego.
IMG_6180AA.jpg


Linia 527.
IMG_6183AA.jpg


Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6184AA.jpg


Kolejna znaleziona cecha z 1982 roku.
IMG_6185AA.jpg


c.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Pyrzyce - kiedyś 5-cio kierunkowa stacja węzłowa. Dzisiaj poza budynkiem dworca obraz nędzy i rozpaczy ...
IMG_6196AA.jpg


Budynek dworca. Widok od frontu.
IMG_6197AA.jpg


IMG_6203AD.jpg


Perony. Widok w kierunku Siekierek i Myśliborza.
IMG_6198AA.jpg


IMG_6200AA.jpg


Budynek dworca. Widok od strony peronów. W lewo Stargard, w prawo Myślibórz i Siekierki.
IMG_6203AB.jpg


Widok w kierunku Stargardu.
IMG_6199AA.jpg


IMG_6201AA.jpg


IMG_6202AA.jpg


Parking przy dworcu.
IMG_6203AC.jpg


WC.
IMG_6204AA.jpg


Nastawnia.
IMG_6205AA.jpg


IMG_6206AA.jpg


Przejazd na ulicy Szczecińskiej. Widok w kierunku Stargardu. Pamiętam, że po lewej stronie, w miejscu marketu znanej sieci budowlanej stał kiedyś elewator bądź jakiś duży magazyn.
IMG_6207AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Widok w kierunku stacji Pyrzyce.
IMG_6208AA.jpg


Ul. Szczecińska. W lewo Stargard, w prawo stacja Pyrzyce.
IMG_6210AA.jpg


IMG_6211AA.jpg


Widok w kierunku stacji Pyrzyce.
IMG_6214AA.jpg


Do magazynu po prawej prowadziła kiedyś bocznica. Ze sprawdzonego źródła wiem, że dostarczano tam sprzęt AGD i RTV, artykuły spożywcze i alkohol. Dzisiaj Agroma.
IMG_6215AA.jpg


W lewo stacja Pyrzyce, w prawo Stargard.
IMG_6219AA.jpg


Drugi koniec stacji. Linia 411 - dalej torów brak.
IMG_6220AA.jpg


W lewo Siekierki, w prawo stacja Pyrzyce.
IMG_6224AA.jpg


Linia 422. W lewo stacja Pyrzyce, w prawo Głazów (dalej Myślibórz).
IMG_6225AA.jpg


Słup telegraficzny - jeszcze można takie trafić w terenie.
IMG_6227AA.jpg


Kierunek Pyrzyce. Po prawej znajduje się ukryty w zaroślach tor.
IMG_6228AA.jpg


Wspomniany tor. Coś tam widać.
IMG_6234AA.jpg


Ciekawy kozioł oporowy. Cech na szynach brak.
IMG_6232AA.jpg


Kierunek Głazów.
IMG_6229AA.jpg


Modernizacja linii 411 na odcinku Stargard - Pyrzyce przeprowadzona była na początku lat 80-tych. Linia do Głazowa remontowana była dużo wcześniej. Cecha na szynie z 1963 roku.
IMG_6235AA.jpg


Słupek pędniowy.
IMG_6240AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Słupek hektometryczny.
IMG_6241AA.jpg


Zachowało się takie cudo.
IMG_6242AA.jpg


Telefonu brak.
IMG_6243AA.jpg


Widok w kierunku stacji Pyrzyce.
IMG_6244AA.jpg


Widok w kierunku Głazowa.
IMG_6245AA.jpg


Zniszczony podkład betonowy.
IMG_6246AA.jpg


Przed opuszczeniem Pyrzyc taka mała dygresja. Okazało się, że władze Pyrzyc zapatrzone we władze Myśliborza (o tym będzie później) wpadły na równie genialny pomysł jak Ci drudzy i chcą wybudować obwodnicę Pyrzyc śladem linii kolejowej. Całe szczęście zachowany fragment linii 411 i linia 422 znalazły się w planie rządowym do reaktywacji - a to pech :). Jak się okazało władz centralne zablokowały lokalnych "twardogłowych". Pomimo, że nie jestem fanem obecnej władzy mam nadzieję, że reaktywacja tych dwóch linii dojdzie do skutku.

Więcej o tej sprawie znajdziecie tutaj:
https://pl-pl.facebook.com/pg/Liniakolejowa411/posts/

Tymczasem my ruszyliśmy dalej. W planie mieliśmy jeszcze dalszy ciąg linii 411 na odcinku do Rowu. Następnie zaplanowaliśmy przeskoczenie na linię 410 do Myśliborza, skąd mieliśmy udać się śladem tej linii do Dębna (linia 410/430). Powrót mieliśmy zaplanowany 410 do Głazowa, następnie 422 do Pyrzyc. Na koniec chcieliśmy pojechać jeszcze śladem linii 427, lecz tego ze względu na ograniczenie czasowe nie udało się nam zrealizować.

Pojechaliśmy DK 122 celem udokumentowania przejazdów kolejowych na liniach 411 i 422. W poszukiwaniu przejazdów dotarliśmy do wsi Rokity. Okazało się, że przejazdów nie ma. O ile na linii 411 jest to logiczne, bo linia została rozebrana, to na linii 422 był dla nas szokiem. o_O

W ramach remontu DK 122 zaasfaltowano przejazd kolejowy na tej linii. W lewo Pyrzyce, w prawo Nowielin. W ten oto sposób linia 422 została odcięta od sieci PKP. Na chwilę obecną nic na nią nie wjedzie. :eek::eek::eek:
IMG_6247AA.jpg


Widok w kierunku Nowielina.
IMG_6248AA.jpg


Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6249AA.jpg


IMG_6250AA.jpg


IMG_6251AA.jpg


Widok w kierunku Nowielna.
IMG_6253AA.jpg


Następnie wróciliśmy na linię 411, czyli drugi przejazd kolejowy. Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6255AA.jpg


Widok w kierunku Kozielic.
IMG_6256AA.jpg


IMG_6259AA.jpg


W lewo Pyrzyce, w prawo Kozielice.
IMG_6258AA.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Kolejnym przystankiem na naszej trasie były Kozielice. Budynek nie przypomina już budynku dworcowego. Widok w kierunku Pyrzyc.
IMG_6264AA.jpg


IMG_6262AA.jpg


Widok w kierunku Trzebórza.
IMG_6261AA.jpg


IMG_6265AA.jpg


IMG_6266AA.jpg


IMG_6267AA.jpg


Pozostałości torowiska.
IMG_6268AA.jpg


Nierówności na asfalcie powstały od pozostawionych na dawnym przejeździe kolejowym betonowych podkładów. W lewo Trzebórz, w prawo Pyrzyce.
IMG_6269AA.jpg


Następnie przeskoczyliśmy nad S3 - "grabarzem" lokalnych linii kolejowych i dotarliśmy do Trzebórza. Kiedyś może podjadę na S3 i zrobię zdjęcia miejsca, w którym kiedyś przebiegała ta linia.
Ślad po zaasfaltowanym torowisku.
IMG_6274AA.jpg


Widok w kierunku Kozielic.
IMG_6275AA.jpg


Budynek dworca. Widok w kierunku Tetynia.
IMG_6277AA.jpg


IMG_6278AA.jpg


IMG_6282AA.jpg


Szybko przemieściliśmy się do Tetynia.
IMG_6285AA.jpg


Widok w kierunku Kierzkowa.
IMG_6286AA.jpg
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Widok w kierunku Trzebórza.
IMG_6287AA.jpg


Toalety. Widok od strony peronów.
IMG_6289AA.jpg


IMG_6290AA.jpg


IMG_6291AA.jpg


Zachowane gniazdo telefonu.
IMG_6293AA.jpg


Oznaczenie stacji.
IMG_6295AA.jpg


IMG_6296AA.jpg


Kolejnym punktem naszej wycieczki miał być przystanek w Kierzkowie. Niestety ze względu na małą pomyłkę, wylądowaliśmy jeden przejazd za daleko ;).
W lewo Rów, w prawo Kierzków.
IMG_6297AA.jpg


Widok w kierunku stacji Rów.
IMG_6299AA.jpg


IMG_6301AA.jpg


Widok w kierunku Kierzkowa.
IMG_6302AA.jpg


IMG_6298AA.jpg


I sam Kierzków. Droga dojazdowa.
IMG_6303AA.jpg


Przystanek po lewej. W prawo Trzebórz.
IMG_6304AA.jpg


Widok w kierunku Trzebórza.
IMG_6308AA.jpg


Widok w kierunku Rowu.
IMG_6306AA.jpg
 
Ostatnio edytowane:

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
S3 - "grabarzem" lokalnych linii kolejowych
Niestety w kraju nad Wisłą "betonowe głowy" nie są w stanie wyobrazić sobie, funkcjonowania kolei wraz z ruchem samochodowym!
Jeśli już się buduje drogę, to koniecznie trzeba zlikwidować kolej. Tak jakby nie mogły funkcjonować oba środki transportu, ale to już wymaga chęci do działania ze strony kolei! Władze tejże skutecznie latami wygaszały przewozy i działały na rzecz tylko przewozów masowych, oddając cały lokalny ruch przewozom samochodowym. Tak to właśnie kolej lokalna przestała istnieć dzięki swoim zarządcom!
Biada nam! Ilość Kretynów mających wpływ na naszą rzeczywistość - niestety rośnie.
Mimo wszystko szacunek, za dokumentację tego co jeszcze ocalało! (y)