• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Zgrzyty w modelu Ty5

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#1
Witam.
Co może być powodem zgrzytów podczas jazdy po łukach oraz zwrotnicach na kierunek zboczny w modelu parowozu Roco Ty5-31?
W czasie jazdy "po prostej model jedzie cichutko.
Sprawdziłem już wszystkie przekładnie,wał cardana i nic nie mogę znaleźć.Zgrzyty słuchowo dobiegają (jak mi się wydaje)gdzieś z okolic kotła.Proszę o radę.
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#2
Między tendrem a lokomotywą są takie drzwiczki po obu stronach parowozu.
Te drzwiczki są ograniczone ruchowo takimi sprężynkami, które są wpięte w zaczepy.
Jeżeli taka sprężynka ma wypięty jeden swój koniec to być może ociera ona na łukach o wał kardana wydając wredne dżwięki.
Ja tak miałem w Ty4. Naszukałem się co nie miara ale dorwałem złoczyńcę.
Mam nadzieję, że Ty5 ma wał kardana z tendra na lokomotywę :)

Powodzenia.
 
Ostatnio edytowane:

A145

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
#3
Witam.
Witam.
Co może być powodem zgrzytów podczas jazdy po łukach oraz zwrotnicach na kierunek zboczny w modelu parowozu Roco Ty5-31?
W czasie jazdy "po prostej model jedzie cichutko.
Sprawdziłem już wszystkie przekładnie,wał cardana i nic nie mogę znaleźć.Zgrzyty słuchowo dobiegają (jak mi się wydaje)gdzieś z okolic kotła.Proszę o radę.
Co może być powodem zgrzytów podczas jazdy po łukach oraz zwrotnicach na kierunek zboczny w modelu parowozu Roco Ty5-31?
W czasie jazdy "po prostej model jedzie cichutko.
Sprawdziłem już wszystkie przekładnie,wał cardana i nic nie mogę znaleźć.Zgrzyty słuchowo dobiegają (jak mi się wydaje)gdzieś z okolic kotła.Proszę o radę.
Proszę sprawdzić luz na wiązarach. Powinien być dość znaczny ( zwłaszcza na kole najbliżej budki) ponieważ umożliwia jazdę po łukach. Zgrzyt może pochodzić od np. tarcia wiązara o koło w okolicach czy na wysokości bandaży. Jeśli tak jest, to bandaże powinny nosić ślady otarć. W takim przypadku należy sprawdzić mocowanie wiązarów do kół (wszystkich). Kolejny podejrzenie: czy na kołach są wszystkie gumki przyczepnościowe?
 
OP
OP
B

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#4
Między tendrem a lokomotywą są takie drzwiczki po obu stronach parowozu.
Te drzwiczki są ograniczone ruchowo takimi sprężynkami, które są wpięte w zaczepy.
Jeżeli taka sprężynka ma wypięty jeden swój koniec to być może ociera ona na łukach o wał kardana wydając wredne dżwięki.
Ja tak miałem w Ty4. Naszukałem się co nie miara ale dorwałem złoczyńcę.
Mam nadzieję, że Ty5 ma wał kardana z tendra na lokomotywę :)

Powodzenia.
Niestety to nie to.Dla testów zdjąłem budkę maszynisty i obserwowałem wał cardana a przy okazji i "drzwiczki"lecz w tym miejscu nic wzajemnie się nie obciera.
 
OP
OP
B

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#5
Proszę sprawdzić luz na wiązarach. Powinien być dość znaczny ( zwłaszcza na kole najbliżej budki) ponieważ umożliwia jazdę po łukach. Zgrzyt może pochodzić od np. tarcia wiązara o koło w okolicach czy na wysokości bandaży. Jeśli tak jest, to bandaże powinny nosić ślady otarć. W takim przypadku należy sprawdzić mocowanie wiązarów do kół (wszystkich). Kolejny podejrzenie: czy na kołach są wszystkie gumki przyczepnościowe?
Z tymi luzami na wiązarach to spawdzę jutro.Gumki są dobre.
 

A145

Użytkownik
Reakcje
18 0 0
#7
Bingo!.Prawy wiązar podczas przejazdu po łukach obciera się o bandaż koła z zębatką.Powstał problem jak ten wiązar "odciągnąć"od koła?:niepewny:
Delikatne wygięcie na zewnątrz nic nie daje.:(
Wyginać nie wolno! Należy sprawdzić luz na osiach kół (powinien być ) szczególnie tych najbliżej budki oraz wszystkie mocowania tego wiązara do kół ( trzpienie z gwintem) oraz ewentualnie usunąć bród.
A.
 

Podobne wątki