• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Zestaw wagonów Fals_Roco/PMR-Modele

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#1
Witam.

Chciałbym poinformować, że firma Roco wykonała wyłącznie dla firmy PMR-Modele, zestaw 4 wagonów samowyładowczych serii Fals, polskiego typu 24Ve (nr kat. Roco: 76031).
Są to modele wagonów włączonych do taboru PKP, należących do Eletrociepłowni Warszawa-Żerań, st. mac W-wa Praga, w oznaczeniach z roku 2001 (epoka Vb).
Poniżej załączam zdjęcia modeli z zestawu Roco 76031.

Cena za zestaw: 560,00 zł.
Zryczałtowany koszt przesyłki: 15,00 zł.
Przy zakupie co najmniej dwóch zestawów, przesyłka gratis.

Osoby zainteresowane zakupem tych modeli, proszę o kontakt przez PW.

Krzysztof Koj
PMR-Modele

Roco 76031.jpg
Roco 76031_1.jpg
Roco 76031_2.jpg
Roco 76031_3.jpg
Roco 76031_4.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#4
Wagony 24V miały różne typy wózków 28R, 1XT i chyba nieliczne 1XTa (tego ostatniego nie jestem pewny). W modelu są wózki niemieckie Minden Dorstfeld typu 931. Konstrukcyjnie bardzo do siebie podobne.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#5
Pozwolę sobie dołączyć kilka zdjęć z 2002 roku ze Śląska, mimo ich słabej jakości. Jednak są na tyle ciekawe, że wielu kolegów nie pamięta tamtych czasów, innym czas zatarł pamięć. A na wszystkich występują właśnie 24Ve należące do warszawskich elektrociepłowni. Jak widać wymieszane z czeskimi WAPami, bułgarskimi Falnsami [na numerach ŻŚR i już także PKP]. A na jednym z dzierżawionymi WAPami CD.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#6
Wagony 24V miały różne typy wózków 28R, 1XT i chyba nieliczne 1XTa (tego ostatniego nie jestem pewny). W modelu są wózki niemieckie Minden Dorstfeld typu 931. Konstrukcyjnie bardzo do siebie podobne.
Z tego co rozumiem, Terczyński napisał, że 24V/2, 24V/3 i 24V/4 miały wózki 28R i 1XT, natomiast 24Ve miały 1XTa.
 

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
485 0 0
#11
Również mam pytanie odnośnie zestawiania w/w wagonów. Mianowicie w 2004 roku pierwszy raz napotkałem wersję wagonu 24V na wózkach 25Tn. Czy te wagony były produkowane w polsce i kiedy? jakie jest ich poprawne oznaczenie?
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
#12
To nie 24V tylko 421V i były produkowane w Polsce głównie dla Austrii. Oraz niewielką liczbę dla odbiorców krajowych.
421V 300 szt dla OBB 1979-80r
421Va 10 szt dla KGHM Lubin 1979r
421Vb 28 szt dla ZA Tarnów. 1995-96r
Na zdjęciu jest wagon z tej ostatniej grupy z charakterystycznymi "wybrzuszeniami" w dolnej części klap.
Wszystkie wagony 421V z odmianami mają rozstaw czopów skrętu 7500 mm a 24V z odmianami 8450 mm
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#17
Która lokomotywa ze wszystkich wydanych do tej pory najlepiej pasowałby do tego zestawu Fals?
Na moich zdjęciach jest też ET21, ale zapewne któraś z piaskowych. PKPowskie też pewnie prowadziły takie wahadła, ale puryści muszą sprawdzić gdzie jeszcze wtedy występowały. W każdym razie ja tak też zamierzam zestawiać.
 

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
485 0 0
#18
Która lokomotywa ze wszystkich wydanych do tej pory najlepiej pasowałby do tego zestawu Fals?
Osobiście nigdy nie spotkałem się ze składem 24Ve prowadzonych lokami PKP. Na śląsku pełno tych wagonów posiadali prywaciarze więc najodpowiedniejsza będzie np. S230 piko lub S200 roco.
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#19
Osobiście nigdy nie spotkałem się ze składem 24Ve prowadzonych lokami PKP. Na śląsku pełno tych wagonów posiadali prywaciarze więc najodpowiedniejsza będzie np. S230 piko lub S200 roco.
ŁaŁ !!! Piękny mix 24V i 20W. Który to rok?
Co do towarzystwa dla zestawu Roco 76031, to pamiętajmy, że to cirka 2000 rok, gdy prywaciarze dopiero wchodzili na tory PKP. I w dodatku dla purystów, to jest wahadło kopalnia [Śląsk] - elektrownia [Warszawa]. Więc potrzebny jest raczej lok dalekodystansowy - przynajmniej od węzła rozrządowego. Więc chyba najbardziej rasowe zestawienie to ET22, ET41 lub ET21. Oczywiście pekapowskie ET21 były już na wykończeniu. Ale w 1997 dyrekcja katowicka miała jeszcze 50 maszyn, i ostanie z nich skończyły służbę w Szczakowej w 2015. A właśnie tam zrobiłem zdjęcie 24V z WAPami CD.
 

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
485 0 0
#20
ŁaŁ !!! Piękny mix 24V i 20W. Który to rok?
Co do towarzystwa dla zestawu Roco 76031, to pamiętajmy, że to cirka 2000 rok, gdy prywaciarze dopiero wchodzili na tory PKP. I w dodatku dla purystów, to jest wahadło kopalnia [Śląsk] - elektrownia [Warszawa]. Więc potrzebny jest raczej lok dalekodystansowy - przynajmniej od węzła rozrządowego. Więc chyba najbardziej rasowe zestawienie to ET22, ET41 lub ET21. Oczywiście pekapowskie ET21 były już na wykończeniu. Ale w 1997 dyrekcja katowicka miała jeszcze 50 maszyn, i ostanie z nich skończyły służbę w Szczakowej w 2015. A właśnie tam zrobiłem zdjęcie 24V z WAPami CD.
Początek 2006. NZTK Bieruń długo miała w swoim parku wagonowym 20W. Tego typu składy na terenach nadwiślańskiej spółki węglowej były wówczas codziennością.
 

Podobne wątki