• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zespoły akumulatorowe ECBy/ECy/ECDy/Ma (Wittfeld)

OP
OP
Filip7370

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#22
Temat widzę mocno zboczył, generalnie ciekawiło mnie malowanie i oznacznienie po wojnie, bo podobno były i egzemplarze gdzie pozostawiono kolor wiśniowy a tylko naniesiono oznaczenia PKP. Ale nie mam potwierdzenia, co do doczep.
Doczepy były szeroko używanie na terenie RFN gdzie była nawet seria ESA 180:
1600259464483.png

Z tego co doczytałem to w RFN ETA 177 oznaczano zwykłe Witfeldy, ETA 178 te o podwyżosznym zasięgu, ETA 180 zmodernizowane które współpracowany z wagonami sterowniczymi. Wagony te to wyłącznie były wagony generacji Bi/BCi-33 lub 34 właśnie ze względu na swoją niższą niż klasyczne Donery masę. Kolejna sprawa To 3 członowce, z tego co kojarze to w RFN uchował się jedynie ETA 178 051 z krótkim wagonem środkowym (zawierał tylko część bagażową) natomiast nie było wariantu z długim wagonem silnikowym (gdzie była część i pocztowa i bagażowa). Wagon silnikowy bo w 3 częściowych wittfeldach układ osi to 3+Bo+3.

Wracając to Polskich Wittfeldów kiedy były one malowane na oliwkowo? Czy po wojnie ponowni odmalowywano je na granatowo/kremowo?
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
355 4 2
#23
...generalnie ciekawiło mnie malowanie i oznacznienie po wojnie, bo podobno były i egzemplarze gdzie pozostawiono kolor wiśniowy a tylko naniesiono oznaczenia PKP.
Malowane w całości na kolor wiśniowy to raczej malowanie DB i mało jest prawdopodone by w takim malowaniu były na terenie Polski. RFN, DDR i inne "dziwne twory" powstały dopiero pod koniec 1949r z czterech stref okupacyjnych. Po 1950r raczej nie dostaliśmy od DB Wittfeldów... Jak już to raczej mogły być w malowaniu DRG - kolorze oliwkowym lub kremowo wiśniowym... Ciekawe w jakim kolorze były Wittfeldy z WMG?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Filip7370

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#24
Malowane w całości na kolor wiśniowy to raczej malowanie DB i mało jest prawdopodone by w takim malowaniu były na terenie Polski.
Chodziło mi bardziej właśnie o malowanie DRG, wiśnia na dole i kremowa (kość słoniowa) na górze.
Właśnie o takie malowanie mi chodziło, czy są jakieś możliwości że takie pojazdy dotrwały do ok 1948 roku?
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
355 4 2
#25
...czy są jakieś możliwości że takie pojazdy dotrwały do ok 1948 roku?
Część Wittfeldów przedwojennych przetrwała w Polsce do końca eksploatacji, a reszta że tak powiem była zdobyczna. Podejrzewam, że te zdobyczne przy pierwszej rewizji/naprawie były przemalowane...
Jest to ciężki temat kiedyś chciał zrobić Wittfelda w PKP Irek z Parowozika, ale sobie odpuścił temat - miał sporą dokumentację. Za dużo jest niewiadomych...
Jest jeszcze taka książka, coś w niej jest o Wittfeldach. W tej pozycji są opisane przedwojenny i wojenne losy tych wagonów.
 
OP
OP
Filip7370

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#26
Część Wittfeldów przedwojennych przetrwała w Polsce do końca eksploatacji, a reszta że tak powiem była zdobyczna. Podejrzewam, że te zdobyczne przy pierwszej rewizji/naprawie były przemalowane...
Jest to ciężki temat kiedyś chciał zrobić Wittfelda w PKP Irek z Parowozika, ale sobie odpuścił temat - miał sporą dokumentację. Za dużo jest niewiadomych...
Jest jeszcze taka książka, coś w niej jest o Wittfeldach. W tej pozycji są opisane przedwojenny i wojenne losy tych wagonów.
Obie pozycje mam właśnie po wyczerpaniu tematu zwróciłem się do Was.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
355 4 2
#28
Wittfeldy na PKP po 1924r. Jeden na pewno wrócił do RFN Kettwig, z pozostałymi nie wiadomo co działo się po wojnie...

1600903398461.png
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
355 4 2
#29
Podobno po wojnie zostało/dostaliśmy 19szt Wittweldów z DRG. Co się z nimi stało i które z nich stacjonowały w Kwidzynie z jakimi numerami nie wiadomo. Nie dokopałem się do informacji które Wittfeldy KPEV/DRG były na PKP po 1945r oprócz tego istniejącego.
W Kwidzynie w latach 1943-44 stacjonowały 4 wagony (2 wagony należące wcześniej do PKP). Podobno po wojnie nadal były one na stanie.
Może ktoś ma większą wiedzę i da radę uzupełnić tą tabelkę...?

1600902599074.png
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: