• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilanie przez tory nie dochodzi...

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Dzień dobry.
Na wstępnie się przywitam.
Mam na imię Darek i jestem z Zielonej Góry.
Jako młodzian posiadałem kolejkę w skali TT lecz ją sprzedałem.
Teraz jako dorosły, postanowiłem wraz z moimi synami pobawić się kolejkami. Wybór padł na skalę H0.
Zakupiłem trochę używanego sprzętu (lokomotywy, wagony, tory, zwrotnice, zasilacze).
Mój szwagier przebywający na stałe w Holandii za śmieszne pieniądze również dokupił trochę używanych rzeczy. Podczas odbioru jednego z zestawu wagonów chyba 7 sztuk, sprzedawca dał szwagrowi lokomotywę SNCF model BB 9201. Określił jej stan jako niesprawna.
Kiedy dotarła ona do mnie pooglądałem, rozłożyłem i przeczyściłem koła, bo były potwornie brudne.
Po całej operacji postawiłem na tory i faktycznie lokomotywa ani drgnęła.
Ale dla własnego sprawdzenia podłączyłem zasilanie bezpośrednio do lokomotywy i jakież było moje zdziwienie, gdy koła lokomotywy spokojnie się kręciły zwiększając lub zmniejszając prędkość w zależności od ustawień regulatora.
I tu pojawia się moje pytanie? Co jest nie tak z lokomotywą??
Nadmienię, że nie jest to wina ani torów ani regulatora. Inne lokomotywy (również inny model SNCF) jeżdżą poprawnie. Lokomotywę przedstawiają poniższe fotki.



 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
A widzisz kolego to jakoś umknęło mojej uwadze. Patrzę właśnie, że nie posiada ona żadnego obciążenie w środku. Może faktycznie to jest przyczyną. Zaraz jeszcze wezmę jakieś obciążenie z innej lokomotywy i to sprawdzę.
 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4