• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilanie przez tory nie dochodzi...

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Dzień dobry.
Na wstępnie się przywitam.
Mam na imię Darek i jestem z Zielonej Góry.
Jako młodzian posiadałem kolejkę w skali TT lecz ją sprzedałem.
Teraz jako dorosły, postanowiłem wraz z moimi synami pobawić się kolejkami. Wybór padł na skalę H0.
Zakupiłem trochę używanego sprzętu (lokomotywy, wagony, tory, zwrotnice, zasilacze).
Mój szwagier przebywający na stałe w Holandii za śmieszne pieniądze również dokupił trochę używanych rzeczy. Podczas odbioru jednego z zestawu wagonów chyba 7 sztuk, sprzedawca dał szwagrowi lokomotywę SNCF model BB 9201. Określił jej stan jako niesprawna.
Kiedy dotarła ona do mnie pooglądałem, rozłożyłem i przeczyściłem koła, bo były potwornie brudne.
Po całej operacji postawiłem na tory i faktycznie lokomotywa ani drgnęła.
Ale dla własnego sprawdzenia podłączyłem zasilanie bezpośrednio do lokomotywy i jakież było moje zdziwienie, gdy koła lokomotywy spokojnie się kręciły zwiększając lub zmniejszając prędkość w zależności od ustawień regulatora.
I tu pojawia się moje pytanie? Co jest nie tak z lokomotywą??
Nadmienię, że nie jest to wina ani torów ani regulatora. Inne lokomotywy (również inny model SNCF) jeżdżą poprawnie. Lokomotywę przedstawiają poniższe fotki.



 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
A widzisz kolego to jakoś umknęło mojej uwadze. Patrzę właśnie, że nie posiada ona żadnego obciążenie w środku. Może faktycznie to jest przyczyną. Zaraz jeszcze wezmę jakieś obciążenie z innej lokomotywy i to sprawdzę.
 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
No niestety. Właśnie sprawdziłem. Nie była to wina obciążenia. Lokomotywa sama w sobie jest dość ciężka. Ma stalową konstrukcję kadłuba. Może ktoś ma jakieś inne pomysły?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#11
No nie do końca ale też się przyda.Ogólnie zasada jest taka (w przypadku lokomotyw z wózkami) prąd z szyn (S) płynie do kół (K) z nich do blaszki (bądź blaszek)
stykowej wózka (Bw)-czerwone strzałki na fot nr1- ,a z niej do blaszki(blaszek) stykowej "budy"(Bb)-czerwone strzałki na fot nr2- i dalej do silnika. W każdym punkcie który zaznaczyłem na żółto musi być dobry kontakt elektryczny między elementami. Wszystkie miejsca styku muszą być praktycznie idealnie czyste ,często po wyczyszczeniu trzeba jeszcze dodatkowo odpowiednio ukształtować poszczególne styki.I to właściwie tyle.
R.JPG
1.JPG
2.JPG
 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
No i się zgubiło :(
Rozebrałem wózek napędowy, wyczyściłem wszystkie styki i wydawałoby się, że robota wykonana. Jednak nie. Przy składaniu wszystkiego w całość, został mi do założenia ostatni elemencik, czyli blokadka blokująca na ośkę nad zębatką. No i niestety przy wkładaniu wyskoczyła i fruuuu. Wpadła gdzieś lecz nie wiadomo gdzie. Czy ma ktoś taki elemencik na zbyciu?? Element metalowy zaznaczony na zdjęciu w czarny kółku.
2.JPG
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#17
Zawleczki tak mają :D Po kilku wpadkach a właściwie wypadkach dorobiłem się kuwety w której grzebię w modelach. Zresztą wszystkie własnie montowane modele wraz z elementami trzymam w hermetycznie zamykanych pojemnikach, a modele które nie mają pudełek w woreczkach strunowych :)

Co do zawleczki, jest ona do dostania w sklepach ze śrubkami. Najlepiej podać średnicę elementu na którym to jest zamontowane.
 
OP
OP
K

Kolo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Hura, hura, hura. Sukces. Lokomotywa jeździ :). Wyczyściłem wszystkie styki.
A co do zawleczki pomógł mi zegarmistrz. Znalazł coś podobnego i udało mi się zablokować tą ośkę.
Jestem z siebie dumny :)
 

Podobne wątki