• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Zasilanie napędu zwrotnic, Piko H0

chmielasa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam,
Jestem mocno początkujący w tym temacie. Chciałbym mieć możliwość elektrycznego sterowania zwrotnicami.
W tym celu dokonałem zakupu zestawu klawiatura analogowa Piko 55392 ze zwrotnicami Piko, niestety zasilacz analogowy Piko 55003 którym dysponuję nie ma możliwości zasilania prądem zmiennym. Znalazłem oferty nowych zasilaczy 55000 ich koszt jest jednak dosyć znaczny około 400zł i nie mam ochoty na ten moment wchodzić w dodatkowe koszty. Inna opcja jaką rozważam to używany zasilacz Piko FZ1, byłbym jednak wdzięczny za wskazówkę czy to jest właściwa droga.

Byś może w grę wchodzą jeszcze jakieś inne rozwiązania w kontekście zasilania zwrotnic prądem zmiennym?
Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#2
Zastosuj transformator toroidalny 20 - 50W, napięcie 15 - 16V.
Koszt dużo niższy od tych oferowanych w sklepach modelarskich.
 

Marcus-Polonus

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 2 0
#3
Cześć,
Poszukaj sobie używanych zasilaczy laptopowych, jest ich cała gama, do wyboru, do koloru, i wszystko za maks kilkadziesiąt złotych (jeśli dobrze trafisz). Masz też schemat podłączenia. Kaszka z mleczkiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.397 463 29
#4
Inna opcja jaką rozważam to używany zasilacz Piko FZ1