• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilanie makiety dla nowicjusza - problem

piter1403

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam

Właśnie wykonuję swoja pierwszą makietę. Będzie to makieta dla 2, max. 3 lokomotyw. Układ torów będzie na niej wyglądał mniej więcej tak:


Będzie ona podpięta analogowo pod 2 zasilacze z regulatorami PIKO. Jestem w tym zielony, ale ktoś mi kiedyś powiedział, że można zrobić to tak:
- W miejscu czerwonej kreski na obrazku zrobić małą przerwę w torach i ta przerwa podzieli układ torów na 2 obwody oddzielne

Zastanawiając się nad tym, pomyślałem, co będzie w sytuacji, gdy lokomotywa przejeżdżająca przez tą zwrotnice (tam gdzie będzie granica obwodów) będzie jedną osią na pierwszym obwodzie, a drugą osią na drugim obwodzie ?

Nie będzie zwarcia ? A jeśli tak, to co trzeba zrobić, by go nie było.

Czytając forum od razu natknąłem się na to, że lepiej używać DCC. Niestety mam budżet około 200 zł. (i brak mozliwości jego powiększenia :D ), no a za taką cenę to raczej z DCC lipa.

Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

viewtopic.php?p=83578#p83578 ;)
 

Załączniki

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#2
W sumie nic nie będzie... Może trochę poiskrzy jak będzie duża różnica napięcia.
Tylko musisz pamiętać, aby kierunek jazdy w obu obwodach był ten sam...

PS. Ja sie tylko zastanawiam, że jak będziesz chciał przejechać lokomotywą z jednego obwodu na drugi, to musi ona być (raczej) jedyną na makiecie...
 
OP
OP
P

piter1403

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
No druga może być na tej "bocznicy" na przykład :D
Czyli silnik lokomotywy może mieć prąd z 2. zasilaczy (obwodów) na raz ? Fajnie :D