Jak wiadomo stosowano inżektory:
1. na parę świeżą:
- niessące (Nathana) - umieszczane pod budka maszynisty
- ssąco-tłoczące (Friedmanna i Strubego) - umieszczane w budce maszynisty
2. na parę odlotową (Metcalfa–Friedmanna) - umieszczone pod budką maszynisty
A także pompy wody z podgrzewaczami.
W Polsce - w przeciwieństwie np. do Niemiec - preferowano inżektory. Różnice w ekonomice były podobne dla pomp z podgrzewaczami i inżektorów na parę odlotową, natomiast mniej ekonomiczne były inżektory na parę świweżą.
Z tego co wiem w małych parowozach stosowano w zasadzie tylko prostsze w budowie inżektory na parę świeżą, natomiast w dużych także na odlotową.
Niejasne jest dla mnie jak toczyły sie losy własnie tych na parę odlotową. Czy koniec końców nie były przypadkiem znowu wypierane przez te na parę świeżą?
Czy mozna szybko zidentyfikować jaki typ inżektora ma dany parowóz? Np. ten Pm2-29... Ta obandażowana gruba rura prowadząca do inzektora pod budką, charakterystyczna dla parowozów PKP, to właśnie prowadzi parę odlotową?
1. na parę świeżą:
- niessące (Nathana) - umieszczane pod budka maszynisty
- ssąco-tłoczące (Friedmanna i Strubego) - umieszczane w budce maszynisty
2. na parę odlotową (Metcalfa–Friedmanna) - umieszczone pod budką maszynisty
A także pompy wody z podgrzewaczami.
W Polsce - w przeciwieństwie np. do Niemiec - preferowano inżektory. Różnice w ekonomice były podobne dla pomp z podgrzewaczami i inżektorów na parę odlotową, natomiast mniej ekonomiczne były inżektory na parę świweżą.
Z tego co wiem w małych parowozach stosowano w zasadzie tylko prostsze w budowie inżektory na parę świeżą, natomiast w dużych także na odlotową.
Niejasne jest dla mnie jak toczyły sie losy własnie tych na parę odlotową. Czy koniec końców nie były przypadkiem znowu wypierane przez te na parę świeżą?
Czy mozna szybko zidentyfikować jaki typ inżektora ma dany parowóz? Np. ten Pm2-29... Ta obandażowana gruba rura prowadząca do inzektora pod budką, charakterystyczna dla parowozów PKP, to właśnie prowadzi parę odlotową?