• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Zasilanie - diorama

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
MP1 ma nie tyle wyłącznik krancowy co odłącznik pozycyjny,tzn napęd jest poruszany silnikiem chodzącym w"kółko"
przez przekładnię zebatą,a zasilanie jest odłączane kiedy kołeczek znajdujący się na ostatnim kołe przekładni
znajdzie się w odpowiednim miejscu.A tak wygląda oryginalna "instrukcja obsługi"

MTB.jpg
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
MP1 ma nie tyle wyłącznik krancowy co odłącznik pozycyjny,tzn napęd jest poruszany silnikiem chodzącym w"kółko"
przez przekładnię zebatą,a zasilanie jest odłączane kiedy kołeczek znajdujący się na ostatnim kołe przekładni
znajdzie się w odpowiednim miejscu
Czy to oznacza ze przełącznik "on-off-on" może spalić MP1 jeśli połączy sie go bezpośrednio do przełącznika "on-off-on", gdyż będzie nieprzerwanie podawał prąd i trzeba dodac kondensator?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
No to skoro juz wiem jak połączyć MP1 z przełącznikiem i do źródła zasilania to jak to wszystko podłączyć do kabli odchodzacych od szyn gdzie mamy dwa kable z szyn zewnętrznych oraz jeden od krzyżownicy który zmienia biegunowość w zależności od położenia iglicy? Czy te trzy kable podłączam do przełącznika czy do MP1?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Do MP1.
Biały do zacisku z symbolem bezpiecznika.
Niebieski i żółty do f1 i f2.
Jak będzie niewłaściwa polaryzacja należy zamienić miejscami niebieski i żółty.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Tak :)
Dobrze by było gdyby jeszcze w szereg z krzyżownicą dać żarówkę, np. samochodową 5W na 12V.
upload_2016-8-21_22-40-28.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Juz myślałem ze temat opanowałem a tu taki psikus. A wiec zmian położenia iglicy za pomocą MTP - działa. Lokomotywa (TKt2) przejeżdża przez rozjazd bez problemu w obu kierunkach, ale do czasu kiedy nie najedzie na odcinek zaznaczony na czerwono. Dodałem dodatkowe łączenia jak obrazku poniżej ale nic to nie zmieniło:( o co chodzi?:cry:
zasilanie.jpg
 
Oh, to nie pomogę, u mnie na roco jest podłączone to samo co u Ciebie i pięknie wszystko chodzi , nie ma żadnych problemów. Weź może miernik i zobacz czy wszędzie ci napięcie dochodzi. Może masz gdzieś przerwę ?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
W końcu to temat dla początkujących.. a za grafikę dziękuję zaś lekka sugestię nt braku komentarza już nie. Sugerowałem się poniższym gdzie wewnętrzne szyny nie są podpięte

pecoelec_C75-2002_r90.gif
 
Ostatnio edytowane:

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Sprawdź miernikiem (ciągłość obwodu) czy wszędzie jest przejście lub czy nie ma zwarcia. W Peco dziób krzyżownicy połączony jest z krzyżownicą. Wobec tego wewnętrzne odcinki torów muszą być odizolowane od pozostałych odcinków, tak jak to jest na Twoim rysunku - kolor żółty.
Sprawdź to bez napięcia w torach.
[DOUBLEPOST=1472803070][/DOUBLEPOST]
Ma być wszystko podpięte jak na schemacie Andrzeja, prosty i czytelny schemat
W Peco nie do końca.
Wyżej napisałem dlaczego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Sugerowałem się poniższym gdzie wewnętrzne szyny nie są podpięte
Tylko, że to jest rysunek teoretyczny. W rzeczywistym modelowym rozjeździe izolacje (zaznaczone na tym rysunku Peco na żółto) zwykle są zaraz za krzyżownicą, a te krótkie odcinki szyn do końca rozjazdu są zasilane tak, jak narysowałem. I chyba nie ma co się obrażać...
 

Podobne wątki