• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilanie diod LED w projekcie dekodera oświetlenia dla wagonu

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#21
Wygląda na fabryczne oświetlenie. Zaraz wrzucę fotki. Faktycznie ma trzy zarówki i jedna z nich działa do końcowego oświetlenia .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#23

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#24
Zgadza się jest bardzo podobne, tylko właśnie co to jest to czerwone? Jeśli to kondensator to pytanie czy działa skoro oświetlenie miga w czasie jazdy. A jak to jest z Twoim oświetleniem tego typu nie miga?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#25
Ja nie mam kondensatora i działa nieźle, ale to zależy nie od samego oświetlenia, a od sposobu odbioru prądu z kół i połączeń od kół do żarówek. Oczywiście kondensator pomaga przy przerwach w zasilaniu, ale podstawa to odbiór jak największą liczbą kół i dobre połączenia w wagonie, zwłaszcza, jeśli są jakieś połączenia na styk, bez lutowania. No i czyste koła i szyny...
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#26
Jeśli to kondensator to pytanie czy działa skoro oświetlenie miga w czasie jazdy.
Nawet jeżeli jest to kondensator, to tego typu nie zapobiegnie miganiu żarówek. Przy oświetleniu na żarówkach, kondensator powinien mieć co najmniej z 1000uF. Jeżeli faktycznie jest to kondensator, choć trochę dziwny, że z trzema wyprowadzeniami, to raczej jako przeciwzakłóceniowy.
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#27
Czyli może to być wina nie działających idealnie styków bo wagony obok działają poprawnie. Czym jest dobrze to wyczyścić? Bardzo drobnym papierem ściernym ?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#33
Jest to dioda prostownicza starej produkcji. Jeszcze na płytce selenowej. Prąd dopuszczalny 100mA. Napięcie ? V15 na pewno nie oznacza 15V.
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#36
Hmmm w zależności od kierunku jazdy pali się jedna lub druga żarówka,
założenie kondensatora wyeliminuje mruganie?
A może całkiem wymienić na oś. ledowe co proponujesz?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#37
Hmmm w zależności od kierunku jazdy pali się jedna lub druga żarówka,
Czyli działa. :)
założenie kondensatora wyeliminuje mruganie?
Żeby dołożyć kondensator, to musi być jeszcze mostek prostowniczy.
W systemie analogowy w torach prąd stały zmienia kierunek (zmienia się polaryzacja napięcia) w zależności od kierunku jazdy. Kondensator elektrolityczny, bo o takim tu mowa, jest na napięcie stałe o odpowiedniej polaryzacji. Mostek prostowniczy właśnie to zapewni.
Jednak jest mało ale...
Żarówki pobierają dość dużo prądu, by kondensator wyeliminował mruganie żarówek. No chyba, że będzie o bardzo dużej pojemności.
A może całkiem wymienić na oś. ledowe
To już bardziej sensowne rozwiązanie. ;)
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#38
Czyli rozwiązanie z oś. ledowym rozwiąże ten problem i będzie działać również w systemie cyfrowym? Dzięki za wyjaśnienia
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#39
Tak.Tyle że, w systemie DCC czerwone już nie będą zmiennokierunkowe bez dekodera.
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#40
Czyli trzeba zainstalować specjalny dekoder aby poprawnie działało albo pogodzić się że będzie świeciło i białe i czerwone jednocześnie
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 17
DCC 7
DCC 2
DCC 18
DCC 4

Podobne wątki