• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilacz Roco Multimaus

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
6 0 0
#1
Witam
Padł mi zasilacz do zestawu sterowania cyfrowego Roco MultiMaus o symbolu 10725. Nieotwieralny, niestety... Pytanie jest takie, czy mogę użyć np. zasilacza FZ1 Piko z wyjściem 16v zmiennego (może głupi pomysł, nie śmiać się, proszę!), a może coś takiego:
http://www.e-alarmy.pl/2189p-awt5161820---zasilacz-ac-ac-trp-50-16-18-20.html
Nie znam się na elektronice, jednak w przypadku z linka rozumiem, że mogę podłączyć sobie 16V prądu zmiennego na wyjściu (możliwe też inne wartości na innych wyjściach) i parametr mocy ma ten zasilacz taki, jak rocowski 50VA (W).
A może jest prostsze rozwiązanie?
Czy Ktoś może mi pomóc?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#2
Ale ten zasilacz ma na wyjściu chyba prąd stały? Powinno to być wyraźnie na nim napisane. We wcześniejszej dyskusji koledzy sugerowali użycie zasilacza komputerowego o podobnych parametrach.
 
OP
OP
arch_przemo

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
6 0 0
#3
Parametry techniczne:

  • Moc: 50 VA
  • Napięcie zasilania: 230V AC / 50Hz
  • Nominalne napięcie i prąd wyjściowy pod obciążeniem: 16V/3A, 18V/2,8A oraz 20V/2,5A AC
  • Prąd nominalny uzwojenia pierwotnego: 0,25A
  • Zabezpieczenie uzwojenia pierwotnego: 0,5A (b.zwłoczny)
  • Wytrzymałośc elektryczna izolacji: 4kV/60s
  • Stopień ochrony: IP43
  • Klasa izolacji: II
  • Klasa cieplna: Ta 40B
  • Wymiary: 95 x 136 x 76 (w x h x d)
Piszą, że AC.... ? Oczywiście na końcu, więc nie wiem, czy to się odnosi tylko do 20V, czy do wszystkich wartości napięć....