K
Zanim zacznę opisywać co tworzę, muszę uczynić pewną deklarację.
Nie umiem pisać.
To znaczy umiem pisać, bo jakoś skleciłem temat i te trzy zdania.
Niestety nie umiem pisać historii.
Piszę rozwlekle. Zdania mi się rozłażą do jakichś monstrualnych rozmiarów, mam skłonność do dywagowania.
Temat główny zwykle mi się rozmywa w sprawach trzeciorzędnych.
Jednym słowem horror, terror i marmolada.
No to trzy słowa.
Umiem za to grzebać w kwitach.
I z tego grzebania w kwitach powstało jak w tytule.
Opis składa się dwóch części: liniowej i stacyjnej.
Część liniowa czyli opis linii składa się z następujących tabel.
1. otwarcia, zamknięcia, zawieszenia ruchu towarowego
2. ilość torów i ich prześwit
3. zarządy kolejowe
4. planowa obsługa trakcyjna i prędkości szlakowe
5. sposób prowadzenia pociągów
6. wykaz budowli inżynieryjnych
7. stałe ograniczenia prędkości na linii
8. wypadki i wydarzenia na linii
9. wykaz przejazdów strzeżonych
10 wykaz koszarek i budek dróżników
11 wykaz dozwolonych prędkości pociągów z pługami odśnieżnymi
12 wykaz odcinków na których konieczna jest wymiana lub uzupełnienie podsypki
13 wykaz typów szyn leżących na torach głównych
14 łącznice
15 koleje wąskotorowe
16 numery tabel w rozkładach jazdy
17 numery zeszytów służbowych rozkładów jazdy
18 wykaz planowego zestawiania składów i obsługi przez lokomotywy
19 wykaz posterunków ruchu, punktów eksploatacyjnych oraz budowli inżynieryjnych wraz z kilometrażem
Część stacyjna składa się opisu posterunków i punktów występujących w pozycji 19 wedle schematu jak poniżej.
Do tego jest mapa z przebiegiem linii.
Zdjęć jest niewiele bo około 20.
Kłopot z materiałem fotograficznym jest duży ze względu na prawa autorskie i pokrewne.
Niestety nie trafiłem na speca który byłby mi w stanie opowiedzieć jak sobie z tymi prawa radzić.
Ci którzy potrafili winszowali sobie o wiele za dużo za swoje usługi.
Forma opisu jest przaśna lub surowa, to zależy od punktu widzenia.
Czarno-biała broszura z mnóstwem tabelek, stron około 60 razem z okładkami.
Całość pisana czcionką 9 z wyłączenie wykazu planowego zestawiania składów i obsługi przez lokomotywy który jest pisany czcionką 8 a i tak wyszło ponad 7 stron.
Nie będę ukrywał, że najlepiej opracowałem okres powojenny.
Z przyczyn oczywistych czyli braku kwitów okres wcześniejszy jest opracowany tak sobie.
Okres od końca XX w. do współczesności pozostawiam lepszym i młodszym ode mnie.
Jeżeli mój opis przypadnie P.T. publiczności do gustu to opiszę w podobny sposób linię z Lublina do Rozwadowa.
A następnie z Rejowca do Bełżca, a następnie ...
Również nie będę ukrywał, że kwitów mam sporo na całą byłą Wschodnią DOKP.
Całość powinna się ukazać w ciągu 2-3 tygodni.
To chyba wszystko.
Gdyby było coś niezrozumiałego to proszę o pytania.
Bądźcie zdrowi.
ksiezyc_nad_gieesem ...
Nie umiem pisać.
To znaczy umiem pisać, bo jakoś skleciłem temat i te trzy zdania.
Niestety nie umiem pisać historii.
Piszę rozwlekle. Zdania mi się rozłażą do jakichś monstrualnych rozmiarów, mam skłonność do dywagowania.
Temat główny zwykle mi się rozmywa w sprawach trzeciorzędnych.
Jednym słowem horror, terror i marmolada.
No to trzy słowa.
Umiem za to grzebać w kwitach.
I z tego grzebania w kwitach powstało jak w tytule.
Opis składa się dwóch części: liniowej i stacyjnej.
Część liniowa czyli opis linii składa się z następujących tabel.
1. otwarcia, zamknięcia, zawieszenia ruchu towarowego
2. ilość torów i ich prześwit
3. zarządy kolejowe
4. planowa obsługa trakcyjna i prędkości szlakowe
5. sposób prowadzenia pociągów
6. wykaz budowli inżynieryjnych
7. stałe ograniczenia prędkości na linii
8. wypadki i wydarzenia na linii
9. wykaz przejazdów strzeżonych
10 wykaz koszarek i budek dróżników
11 wykaz dozwolonych prędkości pociągów z pługami odśnieżnymi
12 wykaz odcinków na których konieczna jest wymiana lub uzupełnienie podsypki
13 wykaz typów szyn leżących na torach głównych
14 łącznice
15 koleje wąskotorowe
16 numery tabel w rozkładach jazdy
17 numery zeszytów służbowych rozkładów jazdy
18 wykaz planowego zestawiania składów i obsługi przez lokomotywy
19 wykaz posterunków ruchu, punktów eksploatacyjnych oraz budowli inżynieryjnych wraz z kilometrażem
Część stacyjna składa się opisu posterunków i punktów występujących w pozycji 19 wedle schematu jak poniżej.
Do tego jest mapa z przebiegiem linii.
Zdjęć jest niewiele bo około 20.
Kłopot z materiałem fotograficznym jest duży ze względu na prawa autorskie i pokrewne.
Niestety nie trafiłem na speca który byłby mi w stanie opowiedzieć jak sobie z tymi prawa radzić.
Ci którzy potrafili winszowali sobie o wiele za dużo za swoje usługi.
Forma opisu jest przaśna lub surowa, to zależy od punktu widzenia.
Czarno-biała broszura z mnóstwem tabelek, stron około 60 razem z okładkami.
Całość pisana czcionką 9 z wyłączenie wykazu planowego zestawiania składów i obsługi przez lokomotywy który jest pisany czcionką 8 a i tak wyszło ponad 7 stron.
Nie będę ukrywał, że najlepiej opracowałem okres powojenny.
Z przyczyn oczywistych czyli braku kwitów okres wcześniejszy jest opracowany tak sobie.
Okres od końca XX w. do współczesności pozostawiam lepszym i młodszym ode mnie.
Jeżeli mój opis przypadnie P.T. publiczności do gustu to opiszę w podobny sposób linię z Lublina do Rozwadowa.
A następnie z Rejowca do Bełżca, a następnie ...
Również nie będę ukrywał, że kwitów mam sporo na całą byłą Wschodnią DOKP.
Całość powinna się ukazać w ciągu 2-3 tygodni.
To chyba wszystko.
Gdyby było coś niezrozumiałego to proszę o pytania.
Bądźcie zdrowi.
ksiezyc_nad_gieesem ...
Załączniki
-
157,9 KB Wyświetleń: 47
-
84,7 KB Wyświetleń: 50