• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Zapowiedź BR 41

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
757 12 1
#1
Na stronie SNM można przeczytać ciekawą zapowiedź nowego modelu BR 41:

http://www.spurnull-magazin.de/neuheiten/lokomotiven/neuer-hersteller-bringt-br-41-in-messing/

Co ciekawe, nie jest to zapowiedź żadnej znanej firmy czy manufaktury, tylko inicjatywa właściciela niemieckiej sieci antykwariatów, prywatnie kolekcjonera taboru w skali 0, który uznał, że zacznie produkować modele kolejowe. Podobno wszystko jest dobrze zorganizowane, ma zapewnione finansowanie, udział profesjonalnych projektantów itd. Model ma być w skali 1/45, elektronika najprawdopodobniej w oparciu o produkty Lenza, generator dymu, lokomotywa ma się wpisywać w łuki o promieniu 950mm (czyli "Lenzowe" łuki R1 mogą być zbyt ciasne dla parowozu), opcjonalnie sprzęgi Lenz (czyli już standard w skali 0), planowane są wersje DB, DR i DRG, czyli parowóz z powodzeniem będzie nadawał się na przeróbkę na Ot1. Przewidywana cena to 2500-3000 euro. W tym wszystkim jest tylko jedno "ale" - są to plany pasjonata, z których niekoniecznie musi cokolwiek wyjść. Dla mnie jest to tylko ciekawostka. Jak na możliwości mojej "kolei podłogowej" jest to parowóz stanowczo zbyt duży, BR 38 i BR 55 to absolutne maksimum, cokolwiek większego będzie wyglądać groteskowo.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#2
Rzeczywiście w realu jest troszkę długi. I za tą cenę jaka jest tutaj sugerowana dało by się zakupić BR 50 oraz BR 89 Lenza. A co sądzisz o BR 50, o jego długości na Twoją kolej podłogową?.
 
OP
OP
HMG

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
757 12 1
#3
BR 50 nie kupię dokładnie z tego samego powodu - zwyczajnie jest zbyt duży, z trzema wagonikami wyglądał by niepoważnie. A do kupna za prawie 2 tysiące euro modelu do gablotki jakoś nie mogę się przekonać. Zresztą moim zdaniem w zapowiedziach Lenza znajdują się dużo ciekawsze parowozy (BR 38 - Ok2, BR 55 - Tp4 oraz BR 74 - OKi2), które chciałbym widzieć w mojej na razie bardzo jeszcze skromnej kolekcji.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#4
Tylko zauważ że BR50 nie został zaprojektowany aby mieć na haku 3 wagony, tylko 10 razy więcej. On pięknie wygląda ciągnąc długi skład wagonów towarowych, ja pamiętam takie składy z różnymi rodzajami wagonów towarowych z końca lat 60 i początkach lat 70. Dlatego też z tego powodu ten piękny parowóz zagościł w mojej skromnej kolekcji.