• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapory kolejowe

#3
To jest serwo stosowane w modelach lotniczych i samochodach. Sam mam teki 4 w samolocie.
Takie cudo podłącza się do odbiornika, który sterowany jest nadajnikiem. W środku jest zwykły mały silniczek. Nie jest tam silnik krokowy. oprócz silniczka i systemu zębatek też układzik sterowania na płytce elektronicznej.
 
OP
OP
pepej

pepej

Znany użytkownik
#4
grzesiek90 napisał(a):
To jest serwo stosowane w modelach lotniczych i samochodach. Sam mam teki 4 w samolocie.
Takie cudo podłącza się do odbiornika, który sterowany jest nadajnikiem. W środku jest zwykły mały silniczek. Nie jest tam silnik krokowy. oprócz silniczka i systemu zębatek też układzik sterowania na płytce elektronicznej.
czyli do sterowania zapór powinno pasować :)

czy na tym trzecim przewodzie pojawiają sie jakieś impulsy ? czy też podanie napięcia na ten przewód ustawia serwo w pozycji 0 ?
 
#5
tego nie wiem, ale jak mamy drążek od nadajnika to jeśli przesuniemy go do przodu to serwo wychyla się w prawo a jak w tył to w lewo. W pozycji 0 ustawia się jak drążek jest po środku, czy jak go puścimy. Taki drążek w środku wygląda jak potencjometr.
 
#6
Serwa takie mają wewnątrz układ zębatek zwiększających moment i redukujących prędkość obrotową silniczka. Dodatkowo na osi na której osadzony jest krzyżak zammontowany jest potencjometr z układem pozycjonujący serwo. Co do sterowania to z tego co pamiętam to jest tak jak pisał kozak, a na trzeci kabel podaje się impulsy. Sterując szerokością impulsu zmienia się wychylenie kątowe z pozycji zerowej.
Dokładnie opisane jest to na stronie: http://www.henryk.mbapp.com/servo/servo.html
 

andrzejc

Nowy użytkownik
#7
Na ten trzeci przewód podaje się impulsy co 20 ms, o długości zależnej jak chcemy wychylić
serwo. Położenie środkowe to impuls o długości 1.5 ms, wychylenie w jedną stronę to impuls
o długości 1 ms, a w drugą 2 ms.
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
T M M
#8
wystarczy ze rozlozysz serwo i podlutujesz sie do silniczka uzyskujesz wtedy 360 stopniowy silniczek o malej predkosci i duzym momecnie obrotwym
ja serwem bede napedzla obrotnice
 
OP
OP
pepej

pepej

Znany użytkownik
#9
andrzejc napisał(a):
Na ten trzeci przewód podaje się impulsy co 20 ms, o długości zależnej jak chcemy wychylić
serwo. Położenie środkowe to impuls o długości 1.5 ms, wychylenie w jedną stronę to impuls
o długości 1 ms, a w drugą 2 ms.
hmm
Czyli wynika z tego, że zasilanie podawane jest cały czas.
Impulsem strujemy elektronikę , która kręci załącza silnik
oraz, że serwo ma tylko 3 pozycje - bez położeń pośrednich :roll:

Ciekawe czy można to rozebrać i wywalić tą elektronikę ? :?:
 
#11
Ma położenia średnie. Zmieniając długość impulsów w zakresie 1-1.5ms mamy zakres wychylenia w jedną stronę, a zmieniając w zakresie 1.5-2ms mamy wychylenie w drugą stronę. W aparturach zdalnego sterowania własnie tak się to odbywa. Wychylając wolant, proporcjonalnie wychyla się ramię serwa. Żeby zatrzymać serwo w jakimś położeniu trzeba podawać impulsy o danej długości w odstępach 20ms.
Żeby serwo mogło wykonywać obrót o 360 stopni, trzeba go rozebrać i usunąć blokadę i wywalić potencjometr, bo on blokuje ruch na pełnym obrocie.
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
T M M
#16
serwo jest idealne wystaczy wybebeszyc elektronike podlutrowac sie pod silnik i dziala jak marzeniespokojnie ruszy od 1,5 V moznadowolnie sterowac predkoscia zamykania
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 11

Podobne wątki