1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapory kolejowe

Dyskusja w 'Elektryka' rozpoczęta przez użytkownika pepej, 8 Kwietnia 2008.

  1. pepej

    pepej Znany użytkownik


  2. kozak

    kozak Administrator

    2 przewody są do zasilania a jeden do pozycjonowania.
  3. grzesiek90

    grzesiek90 Nowy użytkownik

    To jest serwo stosowane w modelach lotniczych i samochodach. Sam mam teki 4 w samolocie.
    Takie cudo podłącza się do odbiornika, który sterowany jest nadajnikiem. W środku jest zwykły mały silniczek. Nie jest tam silnik krokowy. oprócz silniczka i systemu zębatek też układzik sterowania na płytce elektronicznej.
  4. pepej

    pepej Znany użytkownik

    czyli do sterowania zapór powinno pasować :)

    czy na tym trzecim przewodzie pojawiają sie jakieś impulsy ? czy też podanie napięcia na ten przewód ustawia serwo w pozycji 0 ?
  5. grzesiek90

    grzesiek90 Nowy użytkownik

    tego nie wiem, ale jak mamy drążek od nadajnika to jeśli przesuniemy go do przodu to serwo wychyla się w prawo a jak w tył to w lewo. W pozycji 0 ustawia się jak drążek jest po środku, czy jak go puścimy. Taki drążek w środku wygląda jak potencjometr.
  6. pyro

    pyro Użytkownik

    Serwa takie mają wewnątrz układ zębatek zwiększających moment i redukujących prędkość obrotową silniczka. Dodatkowo na osi na której osadzony jest krzyżak zammontowany jest potencjometr z układem pozycjonujący serwo. Co do sterowania to z tego co pamiętam to jest tak jak pisał kozak, a na trzeci kabel podaje się impulsy. Sterując szerokością impulsu zmienia się wychylenie kątowe z pozycji zerowej.
    Dokładnie opisane jest to na stronie: http://www.henryk.mbapp.com/servo/servo.html
  7. andrzejc

    andrzejc Nowy użytkownik

    Na ten trzeci przewód podaje się impulsy co 20 ms, o długości zależnej jak chcemy wychylić
    serwo. Położenie środkowe to impuls o długości 1.5 ms, wychylenie w jedną stronę to impuls
    o długości 1 ms, a w drugą 2 ms.
  8. LUKASZdiy

    LUKASZdiy Użytkownik

    wystarczy ze rozlozysz serwo i podlutujesz sie do silniczka uzyskujesz wtedy 360 stopniowy silniczek o malej predkosci i duzym momecnie obrotwym
    ja serwem bede napedzla obrotnice
  9. pepej

    pepej Znany użytkownik

    hmm
    Czyli wynika z tego, że zasilanie podawane jest cały czas.
    Impulsem strujemy elektronikę , która kręci załącza silnik
    oraz, że serwo ma tylko 3 pozycje - bez położeń pośrednich :roll:

    Ciekawe czy można to rozebrać i wywalić tą elektronikę ? :?:
  10. Czesław Turko

    Czesław Turko Użytkownik

    Idealnie wręcz wzorcowo z napędem szlabanów poradził sobie "whosho".
  11. pyro

    pyro Użytkownik

    Ma położenia średnie. Zmieniając długość impulsów w zakresie 1-1.5ms mamy zakres wychylenia w jedną stronę, a zmieniając w zakresie 1.5-2ms mamy wychylenie w drugą stronę. W aparturach zdalnego sterowania własnie tak się to odbywa. Wychylając wolant, proporcjonalnie wychyla się ramię serwa. Żeby zatrzymać serwo w jakimś położeniu trzeba podawać impulsy o danej długości w odstępach 20ms.
    Żeby serwo mogło wykonywać obrót o 360 stopni, trzeba go rozebrać i usunąć blokadę i wywalić potencjometr, bo on blokuje ruch na pełnym obrocie.
  12. pepej

    pepej Znany użytkownik

    może jakiś link ? :D
  13. gbbsoft

    gbbsoft Aktywny użytkownik

    Czy o to chodzi?

    http://wiki.gbbkolejka.pl/show_image.php?id=197

    http://wiki.gbbkolejka.pl/show_image.php?id=196

    :D
  14. xendx

    xendx Nowy użytkownik

    Tylko silnik już nie z LEGO bo za głośno chodził.
    :)
  15. pepej

    pepej Znany użytkownik

    Już to gdzieś widziałem :D trzeba przyznać pomysłowe, ale po pierwsze trzeba mieć zestaw lego technic, a po drugie pozwolenie dziecka na zdekompletowanie :roll: Serwo taniej wyjdzie :D
  16. LUKASZdiy

    LUKASZdiy Użytkownik

    serwo jest idealne wystaczy wybebeszyc elektronike podlutrowac sie pod silnik i dziala jak marzeniespokojnie ruszy od 1,5 V moznadowolnie sterowac predkoscia zamykania
Podobne tematy
Forum Tytuł Data
Elektryka Sterowanie zaporami przejazdu kolejowego 24 Września 2011

Udostępnij