• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
c.d.
Budynek stacyjny od strony ulicy
IMG_20181109_092444.jpg
IMG_20181109_092516.jpg

Przejście do miasta pomiędzy budynkiem stacji a budynkiem wc który jest po remoncie
IMG_20181109_092555.jpg


Budynek od strony stacji
IMG_20181109_092624.jpg


Coś dla modelarzy pozostałości płotu betonowego
IMG_20181109_092631.jpg


Brak monitoringu powoduje że graficiarze działają bez obaw:mad:
IMG_20181109_092813.jpg

Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Kolejną stacją którą odwiedziłem w drodze powrotnej to Karwice lezące w km 167,217 lk 202 Gdańsk Główny - Stargard. Stacja zamieszkała jednak nie ma na stacji dyżurnego ruchu a wewnątrz nastawni urządzenia zostały zdemontowane. 9 XI 2018 r.

Droga dojazdowa od główniej drogi widok w kierunku Sławna
IMG_20181109_094359.jpg


... oraz widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_094405.jpg
IMG_20181109_094420.jpg


Peron drugi jest jedno krawędziowy. Widok w kierunku Sławna
IMG_20181109_094441.jpg


... oraz kierunek Koszalin
IMG_20181109_094447.jpg


Budynek stacyjny jest zamieszkały a jego stan techniczny jest przynajmniej dobry
IMG_20181109_094451.jpg

Z tych drzwi dyżurny już "nie wyjdzie"
IMG_20181109_094519.jpg


w prawo kierunek Sławno
IMG_20181109_094554.jpg


... oraz kierunek Koszalin
IMG_20181109_094618.jpg

... z EU07-1067 jadącą w kierunku Sławna
IMG_20181109_094722.jpg

IMG_20181109_095048.jpg
IMG_20181109_095125.jpg


Zarośnięta wyładowania przy której torów brak
IMG_20181109_095240.jpg


Jeszcze widok na budynek w całej okazałości
IMG_20181109_095316.jpg


A także wnętrze nastawni w której zdemontowano wszystkie urządzenia.
IMG_20181109_095354.jpg


Oraz krata z oknem pod nastawnią ta wystająca rura osłona cięgiel wychodzących kiedyś z nastawni.
IMG_20181109_095402.jpg


c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
c.d.
Budynek stacji od strony drogi
IMG_20181109_095431.jpg


... oraz droga dojazdowa
IMG_20181109_095624.jpg


Rampa a raczej jej pozostałości. Widok w kierunku Koszalina
IMG_20181109_095841.jpg


... oraz kozioł oporowy obok rampy. Na koźle cech brak.
IMG_20181109_095848.jpg
IMG_20181109_095911.jpg
IMG_20181109_095926.jpg


Czoło rampy posiada jakieś wgłębienia jakby w nich kiedyś były drewniane belki lub podkłady służące jako zderzak. Czoło rampy jest także szersze oraz po prawej stronie widać jakby najazd wykonany z betonu.
IMG_20181109_095951.jpg
IMG_20181109_095955.jpg


Koniec
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
No, ta stacja taka zapomniana chyba nie jest. ;) A czy tam jest nowa nastawnia, skoro stare urządzenia wewnętrzne zdemontowano, ale semafory i zwrotnice dalej działają?
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Kolejna stacja którą odwiedziłem 9 xXI 2018 r. to Sycewice która także znajduje się na linii kolejowej nr lk 202 Gdańsk Główny - Stargard stacja położona już w województwie pomorskim. Mimo ze stacja jest na lini kolejowej która jest czynna, wydaje mi się ze została zapomniana ponieważ tak jak w Karwicach oprócz stałych mieszkańców nic tam się nie dzieje. Dodatkowo używając słowa stacja to na wyrost ponieważ to raczej już tylko przystanek osobowy na którym zlikwidowano wszystkie dodatkowe tory oraz tak jak w Karwicach wszystkie urządzenia z nastawni zdemontowano. Automatyzacja niestety jest bezlitosna dla małych stacji :(, które zazwyczaj są degradowane do p.o.
Droga dojazdowa do stacji widok w kierunku Słupska
IMG_20181109_112330.jpg

Droga do nieistniejącej wyładowni kierunek Sławno
IMG_20181109_112333.jpg


Budynek stacji od drogi w lewo kierunek Słupsk
IMG_20181109_112355.jpg


Budynek z peronu w prawo kierunek Słupsk
IMG_20181109_112426.jpg


Kierunek Sławno
IMG_20181109_112433.jpg


Po drugim torze nie został żaden ślad. Jak się przyjrzeć to widać krawędź po peronie.
IMG_20181109_112442.jpg


... a w kierunku Słupska krawędź już dobrze widoczna. o podjazdach dla niepełnosprawnych zapomniano. Trzy pierwsze okna to mieszkania dwa kolejne to poczekalnia
IMG_20181109_112447.jpg


W nastawni także pustki
IMG_20181109_112521.jpg

Kierunek Sławno
IMG_20181109_112545.jpg


Tylko trawa została
IMG_20181109_112610.jpg


Zabudowa przy stacyjna widziana z peronu.
IMG_20181109_112614.jpg

c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
c.d.
Budynek stacji zza torów
IMG_20181109_112656.jpg


Wnętrze nastawni przez zbita szybę (to nie ja szyba już była zbita)
IMG_20181109_112723.jpg
IMG_20181109_112728.jpg

Wnętrze poczekalni
IMG_20181109_112758.jpg
IMG_20181109_112804.jpg


Na budynku który znajduje się pomiędzy droga nr 6 a torami widać dobrze nazwę stacji to także dawna zabudowa mieszkalna stacji.
IMG_20181109_113012.jpg


Jeszcze zdjęcie z mapy google ukazujące stację we wrześniu 2008 r.
Sycewice wrzesień 2008.jpg

Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
W trakcie wycieczki 25 XI 2018 r. także wjechałem na stację
Kostroga na lk nr 237 Lębork - Bytów w km 23,600
Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_110522.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_110525.jpg


Rampa pozostała widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_110540.jpg


Jeden z budynków mieszkalnych został. W prawo Bytów.
IMG_20181125_110545.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_110604.jpg


Kierunek Lębork
IMG_20181125_110609.jpg

te doły to nie wiem po czym zostały
IMG_20181125_110641.jpg


Kierunek bytów
IMG_20181125_110644.jpg


... ponownie kierunek Lębork
IMG_20181125_110700.jpg


Budynek jest cały ale niezamieszkały.
IMG_20181125_110735.jpg
IMG_20181125_110749.jpg


Kamienna droga pozostała kierunek Lebork.
IMG_20181125_110756.jpg


A w bazie kolejowej jest budynek zdjęcie z 1976.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=7468&ed=0&okno=galeria&photoid=3280
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Druga stacja a raczej była, stacja jaka odwiedziłem to Czarna Dąbrówka. Która jeżeli miała by tory to był by tam fajny klimat:).
Wzdłuż drogi dojazdowej do stacji są wkopane takie kamienne słupki różnych kształtów.
IMG_20181125_114824.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_114831.jpg


Wiadukt drogowy nad dawną linia kolejową.
IMG_20181125_114842.jpg


Jedyny kawałek szyny znaleziony przy wiadukcie cech brak. To szyna wąskotorowa o wys ok 10 cm.
IMG_20181125_114914.jpg


Wjazd od strony Lęborka
IMG_20181125_114945.jpg


Cały teren torowisk i peronów zagospodarowany. Widok w kierunku Bytowa.
IMG_20181125_115024.jpg


Widok w kierunku Lęborka.
IMG_20181125_115035.jpg


Na części słupków zostały takie stalowe okucia, chyba do łańcuchów
IMG_20181125_115112.jpg


Z budynkami stacyjnymi w kierunku Bytowa.
IMG_20181125_115250.jpg


Budynek stacyjny widok w kierunku Lęborka.
IMG_20181125_115254.jpg
IMG_20181125_115304.jpg


... oraz drugi budynek mieszkalny.
IMG_20181125_115332.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_115419.jpg

Od strony stacji jest dużo drzew i zdjęcia niewiele by pokazały.

P.S. Został jeszcze Bytów:) ze spora ilością cech kilka chyba ciekawych:). Ale to jutro.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Nadszedł czas na Bytów, który 25 listopada był ostatnią stacją która odwiedziłem. Stacja na pewno zapomniana kiedyś dość duża stacja, teraz popada w zapomnienie.:( Na chwile obecna odbywa się tylko ruch towarowy. Ale Bytów jest w planach kolei metropolitalnej i jest kwestią czasu jak ruch pasażerski zostanie przywrócony.
Budynek stacji przejęła Gmina. Widok w kierunku Korzybia
IMG_20181125_122512.jpg


Budynek gospodarczy w tym samym kierunku.
IMG_20181125_122556.jpg


... oraz widok w kierunku Lęborka.
IMG_20181125_122613.jpg


Wiadukt jak zwykle się dobrze prezentuje. Widok w kierunku Lęborka i Lipusza
IMG_20181125_122616.jpg


Niue wiem co jest w tym budynku.
IMG_20181125_122657.jpg


Widok w kierunku Korzybia i Miastka po torach ani śladu w głębi parowozownia.
IMG_20181125_122706.jpg


Zabudowa stacji od strony Lęborka
IMG_20181125_122716.jpg


... oraz widok spod mostu w kierunku Lipusza
IMG_20181125_122735.jpg
IMG_20181125_122746.jpg


Widok z peronu w kierunku Miastka. na peronie widać tylko pozostałości po wiacie. Została tylko niewielka ilość torów
IMG_20181125_122756.jpg


Ponownie widok w kierunku Lipusza.

IMG_20181125_122800.jpg
IMG_20181125_122857.jpg


Parowozownia służy jako garaż w środku stała ciężarówka.
IMG_20181125_123031.jpg


Plac przed parowozownią
IMG_20181125_123052.jpg


... oraz za parowozownią
IMG_20181125_123607.jpg
IMG_20181125_123633.jpg

c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
c.d.
Widok w kierunku Korzybia i Miastka. Dobrze nie sprawdzianem i nie doszedłem do przepustu pod torami przez który przepływa Boruja.
IMG_20181125_124008.jpg


Dwa budynki po prawej kiedyś były budynkami pracowników stacji.
IMG_20181125_124450.jpg
IMG_20181125_124730.jpg
IMG_20181125_124821.jpg
IMG_20181125_124826.jpg


A to chyba kiedyś była lampiarnia.
IMG_20181125_124859.jpg
IMG_20181125_124911.jpg


Na stacji działają drezyniarze.
IMG_20181125_125035.jpg
IMG_20181125_125039.jpg


Wyładowania jak widać działa.
IMG_20181125_125147.jpg

Rampa widok w kierunku Miastka
IMG_20181125_125456.jpg


... i w kierunku Lipusza
IMG_20181125_125500.jpg


W głębi budynki to pozostałości po parowozowni ? Bo z góry na mapie widać taki zarys.
IMG_20181125_125603.jpg


Tory przy magazynach to już dawno zostały zdemontowane.
IMG_20181125_125608.jpg


Rampa przy magazynach to zlepek starego budownictwa i PRL -owskiej fuszerki
IMG_20181125_125640.jpg
IMG_20181125_125835.jpg


c.d.n.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
Mimo braku ruchu pasażerskiego stacja wygląda bardzo dobrze i nie jest obrazem nędzy i rozpaczy. Fajnym motywem modelarskim jest ta rampa z obu stron toru tworząca jakby mały "rampowy" wąwóz no ij można zgodnie z oryginałem całkiem pokaźny wiadukt - kratownicę nad torami przeprowadzić.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
c.d. Wędrówki po stacji w Bytowie

IMG_20181125_125837.jpg


Budynek stacji od ulicy
IMG_20181125_125945.jpg


... oraz z wiaduktu.
IMG_20181125_130013.jpg
IMG_20181125_130026.jpg


Budynki z drugiej strony (od strony Lipusza)
IMG_20181125_130046.jpg


Wjazd na stację od strony Lipusza, Lęborka
IMG_20181125_135706.jpg
IMG_20181125_135722.jpg


Po lewej stronie są jakieś pozostałości po rampie - wyładowni.
IMG_20181125_135726.jpg
IMG_20181125_135743.jpg


Tor do Lęborka zakończony Kozłem oporowym.
IMG_20181125_135812.jpg


... a z boku torowisk jest betonowy kanał z wzmocnieniami z góry
IMG_20181125_135945.jpg


Słupek hektometrowy z linii do Lęborka ?
IMG_20181125_140048.jpg


Rampa - wyładownia z bliska
IMG_20181125_140109.jpg

... oraz widok w kierunku stacji
IMG_20181125_140113.jpg


Budynek po lewej do prawdopodobnie fragment parowozowni ale nie sprawdzałem do końca bo jakiś facet łaził op torach i mnie obserwował.
IMG_20181125_140305.jpg


Chodzi Mi o to miejsce. Dla mnie wygląda jak wachlarz
Bytów.jpg


p.S. przepraszam ze ociągam cie ze wstawianiem zdjęć ale mam tak napięte ostatnio terminy że "nie ma czasu taczki załadować":confused:
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
A może kolega w swoim archiwum znajdzie jakaś fotografię tej parowozowni
Przecieniasz mnie niestety. Nie wiem jak jest teraz, ale ponad 30 lat temu, kiedy tam łaziłem, ślady po szopie były całkiem wyraźne. Stał też jeszcze żuraw wodny. A do zajezdni dla wittfeldów prowadziły jeszcze wówczas tory, zaś na samym budynku był umieszczony wszechobecny zakaz fotografowania.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Przecieniasz mnie niestety. Nie wiem jak jest teraz, ale ponad 30 lat temu, kiedy tam łaziłem, ślady po szopie były całkiem wyraźne. Stał też jeszcze żuraw wodny. A do zajezdni dla wittfeldów prowadziły jeszcze wówczas tory, zaś na samym budynku był umieszczony wszechobecny zakaz fotografowania.
A możne wiadomo kiedy parowozownię zburzono ?