• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.273 58 3
Drodzy koledzy Pawle i Jarząbku dzięki za radę jak mu powiedziałem żeby nie wchodził to tylko patrzył jak nie widzę i na szynę, na szczęście te szyny były zardzewiałe i nie były śliskie ponieważ sprawdziłem(y)
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Ostatnią stacją którą odwiedziłam na linii kolejowej nr 237 Lębork - Bytów była stacja Lębork - Dretowo która jest po remoncie i na chwilę obecna jest przystosowana do załadunku uzbrojenia na wagony kolejowe.
I do tego miejsca jest prowadzony ruch... Pociąg dojeżdża do ok km 3,400 i wpycha wagony na rampę czołową... Ruch jest bardzo sporadyczny... Od km 3,400 do 11,400 linia jest jedynie dozorowana... Bocznica Maszewo Lęb. - Cewice nie jest ekploatowana
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.273 58 3
Myślę, że jak pojedziesz na chrzciny, to przypomnisz sobie te dwa zdjęcia, które Tobie przesyłam i myślę, że w budynku parowozowni szyny pozostałe. Oczywiście 600 mm.
W Łomży nie byłem ostatnio ale kuzyn zrobił trzy fotografie parowozowni. W środku złomiarze nie zgodzili się na zdjęcia
I zdjęcia też jakieś małe zrobił
PART_1519406879287.jpeg
PART_1519406898167.jpeg
PART_1519406911900.jpeg
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Ta dobudówka to dawny magazyn, który był kiedyś konstrukcji szachulcowej. Ktoś kiedyś tam musiał to zburzyć i odbudować z pustaków. Konstrukcja dachu tej budowli wygląda na oryginalną - ile razy jestem tam służbowo to oglądam to. Dach musiał być dawno temu zdjęty i kładzony na nowo...
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
Cześć ma ktoś dostęp do zdjęć sprzed kilkunastu może kilkudziesięciu lat ze stacji Jelenia Góra Cieplice.
Zastanawiam się nad odtworzeniem układów torowych na makiecie.
Pozdrawiam,
Marek
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Cześć ma ktoś dostęp do zdjęć sprzed kilkunastu może kilkudziesięciu lat ze stacji Jelenia Góra Cieplice.
Zastanawiam się nad odtworzeniem układów torowych na makiecie.
Pozdrawiam,
Marek
Może to pomoże https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIABAB&usg=AOvVaw0aPIXsEYFOny-5_yzALWmo
Nie wiem jak daleko Kolega mieszka, ale trochę torów dodatkowych zachowało się w przejazdach kolejowych. Pomoże też strona DolnyŚlask.org-czy coś takiego.
 

kobik21

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
Bywam tam mniej więcej raz w roku w Cieplicach.
W wakacje lata temu często bywałem na tej stacji i pamiętam zieloną lokomotywę SM 03 która jeździła do Fampy.
Znam ta stronę ale wydaje mi się że ten układ torów był trochę inny . Spróbuje poszukać na tej stronie Dolnyslask.org
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.273 58 3
Dzisiaj wracając z Gdańska postanowiłem odwiedzić dwie stacje na lk nr 234 Gd. Wrzeszcz - Stara Piła.
Pierwsza z nich to Leźno
Widok w kierunku Gdańska
IMG_20180408_154331.jpg

Widać pozostałości peronu który był konstrukcja drewniano - betonowa z dodatkiem szyn
IMG_20180408_154338.jpg


Budynek godpodarczy
IMG_20180408_154407.jpg


Widok w kierunku Starej Piły
IMG_20180408_154413.jpg
IMG_20180408_154421.jpg


Budynek stacyjny ma wyremontowany dach i jest oczywiście zamieszczały
IMG_20180408_154423.jpg


Po bocznym torze zostały tylko podkłady - kierunek Gdańsk
IMG_20180408_154440.jpg

... kierunek Stara Piła
IMG_20180408_154448.jpg


Budynek gospodarczy jest łady z ta wieżyczką
IMG_20180408_154451.jpg


kier. Stara Piła
IMG_20180408_154523.jpg



C.d.
Wiadukt drogowy od strony Gdańska
IMG_20180408_154656.jpg


Wskaźnik W4 jeszcze stoi i jest w dobrym stanie
IMG_20180408_154929.jpg


Takie oto lampy są na słupach oświetleniowych
IMG_20180408_154952.jpg


Widok w kierunku Starej Piły
IMG_20180408_155005.jpg
IMG_20180408_155032.jpg

Budynki stacyjne z drugiej strony
IMG_20180408_155118.jpg
IMG_20180408_155137.jpg
IMG_20180408_155156.jpg


Niestety Stara Piła będzie musiała poczekać:( ponieważ potrzeba fizjologiczna syna zmusiła do powrotu do domu. Nie mogłem go przekonać ze do krzaków jest bliżej.:mad:
Jeszcze będę musiał drugi wiadukt w Leźnie obejrzeć ponieważ jest ciekawszy konstrukcyjnie (ten od strony Starej Piły)
 
Ostatnio edytowane:

kecyrf

Użytkownik
Reakcje
6 0 0
Ja ostatnio będąc w Gostyniu poszedłem obejrzeć stary już dworzec.
Widok od ulicy:
f20180506_122733.jpg


Widok od strony peronów:
f20180506_122922.jpg



Ale najlepsze spotkało mnie na koniec. W miejscowej cukrowni odbywało się manewrowanie za pomocą poczciwej SM04:

Mało tego druga taka stała z boku:
f20180506_123707.jpg


Podsumowując był to udany wypad na stację.
 

Załączniki

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.273 58 3
Weekend majowy w Wolsztynie po paradzie 30 kwietnia odwiedziłam stację Nowa Wieś Mochy na lk 359 Leszno - Zbąszyń
Widok w kierunku Wolsztyna
20180430_141643.jpg
20180430_141731.jpg


Klimatyczne perony jednokrawędziowe
IMG_20180430_135559.jpg
IMG_20180430_135612.jpg
IMG_20180430_135626.jpg


Budynek stacyjny
IMG_20180430_135653.jpg
IMG_20180430_135728.jpg


Mechanizmy sterowania ruchem
IMG_20180430_135746.jpg


Dawna lampiarnia ?
IMG_20180430_135810.jpg


Podstawa zwrotnika z 1915
IMG_20180430_135853.jpg


Kierunek Wolsztyn
IMG_20180430_135929.jpg


Widok w kierunku Błotnicy
IMG_20180430_140052.jpg
IMG_20180430_140100.jpg
IMG_20180430_140224.jpg


Budynek WC szczelnie obrośnięty krzakami
IMG_20180430_140322.jpg


Przypuszczam że to dawny budynek pracowników stacji ze ścianą obłożoną dachówką z łupków
IMG_20180430_140357.jpg


c.d.n.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.273 58 3
c.d.
Kolejny mieszkalny budynek koejowy
IMG_20180430_140410.jpg
IMG_20180430_140500.jpg


Budynek stacyjny od strony ulicy
IMG_20180430_140559.jpg


Łupki z elewacji
IMG_20180430_140616.jpg


Budynek gospodarczy
IMG_20180430_140638.jpg


... oraz inne zabudowania stacyjne
IMG_20180430_140650.jpg


Widok w kierunku Błotnicy
IMG_20180430_140729.jpg
IMG_20180430_141041.jpg


Co to za urządzenia ?
IMG_20180430_141120.jpg
IMG_20180430_141128.jpg
IMG_20180430_141147.jpg


Nastawnia NM 1
IMG_20180430_141244.jpg


Kierunek Błotnica
IMG_20180430_141314.jpg
IMG_20180430_141320.jpg


Czuć klimat z dawnych lat:)
IMG_20180430_141333.jpg
IMG_20180430_141337.jpg


Koniec
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Pozwolę sobie na mały wtręt, stacja klimatyczna jak wiele w tym regionie, pozornie nic się nie zmienia, ale jednak czegoś brakuje.ó
Spójrzcie na ciemniejszą plame na murze na wysokości komina.

IMG_20180430_140559.jpg


Kiedyś był tu żeliwny zlew i tabliczka której nie zdjęliśmy bo to działająca stacja, siara co nie, a trzeba było.

DSC_0201.JPG


Cieszę się że szukasz , obserwujesz i dzielisz się z nami..(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Przyciski szynowe "Neptun". Przejeżdżający pociąg powoduje połączenie styków przez rtęć pod wpływem wzrostu ciśnienia w rurce. Urządzenie reaguje na nacisk koła na szynę, wprawdzie nie jest tak dokładne, żeby mogło liczyć przejeżdżające osie, ale wystarcza do zarejestrowania faktu przejazdu taboru.