• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Cd - stacja Każmierz..

Na zachodniej elewacji wiszą ogromne banery - na szczęście nie reklamowe:

IMG_3105.JPG


IMG_3106.JPG


IMG_3107.JPG


IMG_3108.JPG


Widok budynku stacji od podjazdu:

IMG_3109.JPG


Klimatycznie podniszczony napis na murze

IMG_3110.JPG
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
To ja dorzucę dwie następne z tej linii ....
No bo stracę motywację aby i tam dojechać rowerem... :eek:
To by domknąć temat Kaźmierza. Jeszcze trochę retro:

IMG_3113.JPG


IMG_3114.JPG


Widać, że budynek stacji jest dość dobrze zabezpieczony. W środku była urządzona wystawa i nic nie sprawiało wrażenia jakby głównym sposobem wykorzystania wnętrza były pijackie spotkania. Na wystawie różne Retro przedmioty ale trafiły się i kolejowe -np. latarnia zwrotnicowa. Swego czasu ktoś chciał robić piec kaflowy - @Adam66 ?? @hugwa ?? Tutaj jest niezły prototyp:

IMG_3117.JPG


IMG_3118.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Będą, będą ... :)

E, tam.;) Tak szukałeś. :( Trzeba było kogo spytać, tylko kto w Łomży zna ... szwedzki? ;)

Myślę, że jak pojedziesz na chrzciny, to przypomnisz sobie te dwa zdjęcia, które Tobie przesyłam i myślę, że w budynku parowozowni szyny pozostałe. Oczywiście 600 mm.

Zobacz załącznik 505872


Zobacz załącznik 505873
Kadr z filmu o Myszynieckiej wąskotorówce Łomża w głębi po prawej widać lokomotywownię o której pisał kolega Jarząbek , po lewej linia normalnotorowa widok w kierunku Śniadowa
Łomża lata 60.jpg
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Tym razem nadal czynna stacja - Złotów (zdjęcia - wrzesień 2017). Może być ciekawym motywem modelarskim:

IMG_3241.JPG


Na stacji - tuż przy peronach dwie wieże wodne o zupełnie różnej konstrukcji :

IMG_3233.JPG


IMG_3235.JPG


IMG_3232.JPG


oraz:

IMG_3244.JPG


Miłośnicy wież wodnych mogliby na horyzoncie jeszcze umieścić jedna "miejską" wieżę - widoczna na środku - ponad bilboardem:

IMG_3236.JPG


cdn...
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Złotów - ciąg dalszy:

Dwa różne typy wiat nad przejściami podziemnymi pod torami:

IMG_3237.JPG



Ślusarskie detale przy wiacie i płotku oddzielającym tory:

IMG_3238.JPG


No i wiata peronowa - z zupełnie innej epoki - dysonans jakich mało ...


IMG_3240.JPG


jesień, perony, semafory, tarcze ...

IMG_3242.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Ponieważ 6 stycznia było "Trzech Króli" to wypadało by jakąś 'kolędę " wykonać a więc udaliśmy się (z dziećmi) na wycieczkę.
pierwszą stacją jaką odwiedziliśmy to stacja Rozłazino na km 88,878 linii kolejowej nr 229 Pruszcz Gdański - Łeba. cała linia kolejowa oczywiście nieczynna:( stan infrastruktury ogólnie mówiąc kiepski, sam budynek stacyjny zamieszkały więc przynajmniej jeszcze jest w miarę zadbany. Tory zarośnięte semafory brak peron będzie go widać na zdjęciu.
Widok w kierunku Lęborka
IMG_20180106_110131.jpg


Widok w kierunku Linii
IMG_20180106_110136.jpg


Budynek stacyjny
IMG_20180106_110149.jpg


... i chyba dawne WC
IMG_20180106_110152.jpg


Do krawędzi peronu trawa jest koszona
IMG_20180106_110218.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20180106_110233.jpg


... oraz budynek od strony ulicy
IMG_20180106_110252.jpg


... kierunek Linia na torach stoją ule
IMG_20180106_110318.jpg


Torowisko jest ale...
IMG_20180106_110323.jpg


budynek od ulicy.
IMG_20180106_110426.jpg


budynek dawnego WC ? z drugiej strony
IMG_20180106_110429.jpg


tory w kierunku Lęborka
IMG_20180106_110626.jpg
IMG_20180106_110832.jpg


... i widok w kierunku Lini z wiaduktu
IMG_20180106_110837.jpg


Wiadukt z góry
IMG_20180106_110922.jpg


... oraz z poziomu ulicy
IMG_20180106_111027.jpg


c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d
Z bliska wiadukt ogólnie w dobrym stanie
IMG_20180106_111045.jpg


... ale widać nacieki solne
IMG_20180106_111051.jpg


... a tu i ówdzie zaprawa jest wypłukana
IMG_20180106_111104.jpg


.. a i stalaktyty się zaczynają robić
IMG_20180106_111113.jpg


... z drugiej strony brakuje kawał korony muru oporowego
IMG_20180106_111207.jpg


Wiadukt z drugiej strony po lewej jest droga dojazdowa do stacji.
IMG_20180106_111218.jpg


... oraz obok wiaduktu jest przepust cieku wodnego pod nasypem kolejowym
IMG_20180106_111314.jpg
IMG_20180106_111328.jpg

c.d.n.
[DOUBLEPOST=1515344826,1515344456][/DOUBLEPOST]c.d.
są dwa przepusty jeden pod drogą a drugi pod nasypem kolejowym
IMG_20180106_111348.jpg


drogo da stacji
IMG_20180106_111446.jpg


pozostałości po barierkach zabezpieczających przed zjechaniem w rów odwadniajacy
IMG_20180106_111507.jpg


jeszcze ściana dawnego WC ?
IMG_20180106_111618.jpg


Oraz widok z drogi do Dzięcielca
IMG_20180106_112159.jpg

Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Kolejną stacją podczas "kolędowania" była stacja Cewice w miejscowości Kamieniec na Linii kolejowej nr 237 Lębork - Bytów. Dzięki temu że linia biegnie do bazy wojskowej i lotniska Siemirowice to jest czynna, tzn odbywa się na tej linii ruch towarowy zazwyczaj eszelony do bazy wojskowej. Linia jest wyremontowana ( http://gryf24.pl/2014/01/02/wyremontowali-linie-kolejowa-ale-pojezdzi-nia-tylko-wojsko/ ) . Szkoda że powojnie linia nie została odbudowana w całości. Po cichu liczyłem na jakiegoś eszelona:gwizd:

Widok w kierunku Lęborka
IMG_20180106_125414.jpg


o... oraz w kierunku Bytowa
IMG_20180106_125417.jpg


w tle widoczny tor do JW
IMG_20180106_125423.jpg


tor do JW
IMG_20180106_125529.jpg


kierunek Bytów
IMG_20180106_125544.jpg


W lewo Lębork , w prawo JW
IMG_20180106_125555.jpg
IMG_20180106_125619.jpg


Budynek zamieszkały aczkolwiek z dachu odpada opierzenie drewniane
IMG_20180106_125646.jpg


Początek toru do JW
IMG_20180106_125710.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20180106_125734.jpg
IMG_20180106_130320.jpg
IMG_20180106_130336.jpg


... i w kierunku Lęborka
IMG_20180106_130401.jpg


Kierunek Bytów
IMG_20180106_130451.jpg
IMG_20180106_130520.jpg
IMG_20180106_130614.jpg


c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Widok w kierunku Lęborka w lewo tor do zakładów cementowych.
IMG_20180106_130642.jpg


Kozioł oporowy betonowy
IMG_20180106_130732.jpg


... oraz wykonany z szyn
IMG_20180106_130929.jpg


Widok z kozła oporowego
IMG_20180106_131037.jpg
IMG_20180106_131104.jpg


Zmierzamy w kierunku bramy zakładu cementowego
IMG_20180106_131153.jpg
IMG_20180106_131246.jpg
IMG_20180106_131404.jpg

IMG_20180106_131433.jpg
IMG_20180106_131515.jpg


IMG_20180106_131520.jpg
IMG_20180106_131602.jpg
IMG_20180106_131844.jpg


Podejrzewam że ten budynek mógł być lokomotywownią na terenie zakładu
IMG_20180106_131924.jpg


widok w kierunku Lęborka
IMG_20180106_131953.jpg


... a tu był chyba kiedyś peron ?
IMG_20180106_132039.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Budynek stacyjny z drugiej strony
IMG_20180106_132059.jpg


Jeszcze raz widok w kierunku Lęborka i JW spore zagęszczenie słupków hektometrowych
IMG_20180106_132129.jpg


Jeden z podkładów uległ biodegradacji
IMG_20180106_132212.jpg


... oraz pęknięta szyna
IMG_20180106_132231.jpg


Tor do JW widok w kierunku stacji
IMG_20180106_132349.jpg


... oraz w kierunku JW
IMG_20180106_132434.jpg
IMG_20180106_132438.jpg
IMG_20180106_132526.jpg
IMG_20180106_133007.jpg


Przeliśmy kawałek po bocznicy do JW ale nie doszliśmy do bramy bo syn podobno była zmęczony.
Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Wracając do domu jeszcze zahaczyłem o stację Osowo Lęborskie po stacji zostały tylko zabudowania które są zamieszkałe w dobrym stanie. Peron został rozebrany podczas remonty linii i na chwilę obecna nigdzie nie ma peronów z bocznicami to jest różnie. Wiadukt przy stacji także po remoncie.
Widok w kierunku Cewic
IMG_20180106_134703.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20180106_134707.jpg


Budynek stacyjny jest zadbany
IMG_20180106_134717.jpg


Budynek gospodarczy
IMG_20180106_134720.jpg


Z tyłu stacji jest także budynek mieszkalny
IMG_20180106_134735.jpg


Stacja od frontu
IMG_20180106_134745.jpg


... ma doklejony jakiś paskudny dobudówek
IMG_20180106_134820.jpg


Ostatni element wagonu wykorzystany jako dach garażu
IMG_20180106_134846.jpg
IMG_20180106_134852.jpg


Widok od strony drogi
IMG_20180106_135022.jpg
IMG_20180106_135034.jpg
IMG_20180106_135037.jpg


Wyremontowany wiadukt z lewej jest droga dojazdowa do stacji
IMG_20180106_135158.jpg


Wiadukt od strony drogi wojewódzkiej
IMG_20180106_135259.jpg

Koniec
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Ostatnią stacją którą odwiedziłam na linii kolejowej nr 237 Lębork - Bytów była stacja Lębork - Dretowo która jest po remoncie i na chwilę obecna jest przystosowana do załadunku uzbrojenia na wagony kolejowe.

Budynki stacyjne odizolowane od torów
IMG_20180106_135946.jpg


Rampa ładunkowa
IMG_20180106_135950.jpg
IMG_20180106_140005.jpg
IMG_20180106_140009.jpg
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Nie pozwól młodemu wchodzić na główkę szyny, o wypadek nietrudno jak jest sucho, a mokre są szczególnie zdradliwe, ucz go od młodego bezpiecznego życia.:)

Czekamy na dalszy ciąg.