• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

Szwed1978

Znany użytkownik
#1
Będąc w Łomży u rodziny na weselu nie omieszkałem odwiedzić stacji kolejowej na której obecnie odbywa się ruch towarowy ok 1 pociąg w tygodniu. Ja załapałem się na stojące węglarki załadowane drewnem.
Widok z przejazdu kolejowego przy nastawni al. marszałka J. Piłsudskiego na stację
Obraz 001.jpg


Nastawnia i widok w kierunku Śniadowa
Obraz 002.jpg


także widok z toru trzeciego idąc od al. Legionów w kierunku stacji
Obraz 003.jpg


Nastawnia
Obraz 004.jpg


Jak widać sporo drzewa jest wywozone wagonami
Obraz 005.jpg


Torowisko i plac ładunkowy widok w kierunku ul. Gen. W. Sikorskiego
Obraz 006.jpg


Widok w drugą stronę
Obraz 007.jpg


Węglarki załadowane drewnem
Obraz 008.jpg


Torowisko jest po części wyremontowane i ten zapach nowych impregnowanych podkładów
Obraz 009.jpg
Obraz 010.jpg

Obraz 012.jpg
Obraz 013.jpg


Widok na plac na którym zdemontowano suwnice (w kier. ul. Sikorskiego)
Obraz 015.jpg


Widok w kierunku Śniadowa po lewej stronie zarośnięty tor przy peronie
Obraz 016.jpg


I widok w kierunku ul. gen. W. Sikorskiego jak widać torowisko jest odchwaszczone
Obraz 017.jpg


Ale tor przy peronie już nie
Obraz 018.jpg


cdn.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Szwed1978

Znany użytkownik
#2
Ciąg dalszy wizyty w Łomży

Peron widok w kierunku ul. Gen. Sikorskiego
Obraz 019.jpg

Tymi krzakami zarośnięty jest tor
Obraz 020.jpg


Widok w kierunku ul gen. Sikorskiego. Wokół stacji znajdują się firmy handlujące opałem i złomowisko
Obraz 021.jpg


Zbliżam się do końca torów przy ul. Sikorskiego
Obraz 022.jpg


I jeszcze widok w kierunku Śniadowa
Obraz 023.jpg


Po prawej stronie są także tory które są przy peronie
Obraz 024.jpg
Obraz 025.jpg


Niewyraźne ale widać zakończenie wyremontowanego toru kozłem oporowym
Obraz 032.jpg


Po lewej znajduje się peron
Obraz 026.jpg
Obraz 027.jpg


Koniec torów a kozioł oporowy to biały samochód?
Obraz 028.jpg
Obraz 029.jpg


Na środku placu znajduje się także torowisko po lewej widać fundamenty po suwnicy po prawej jest ten wyremontowany tor
Obraz 030.jpg
Obraz 031.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
#3
I ostatnia porcja zdjęć z Łomży

Widok w kierunku Śniadowa
Obraz 033.jpg
Obraz 034.jpg


Torowisko przy złomowisku
Obraz 035.jpg
Obraz 036.jpg



Obraz 037.jpg
Obraz 038.jpg
Obraz 039.jpg
Obraz 040.jpg


Widok na rozjazd ...
Obraz 041.jpg


..kozioł oporowy kończący jeden tor
Obraz 042.jpg
Obraz 043.jpg


i na koniec jeszcze raz wagony
Obraz 044.jpg
Obraz 045.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
#5
Dziękuję za przyjęcie nowego wątku. Można tu wrzucać zdjęcia i nie tylko grafikę wszystkich stacji o których wiele osób nie ma najmniejszego pojęcia
 

Kriegslok

Znany użytkownik
#11
7.jpg
Osowo Lęborskie (ex Osowo, ex Wussow) na linii Lębork - Bytów, 25 września 1986. Właścicielami tej miejscowości były niegdyś m.in. znane pomorskie rody Wejherów, von Somnitzów oraz niejaki Oberbaurat Kochius z Berlina.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
#13
Dawna stacja Leźno koło Gdańska w tym czasie dwa razy na dobę oglądała jeszcze kościerskie parowozy przejeżdżające z pociągami do i z Kokoszek. Tor po lewej, z którego powstało to zdjęcie (Ty42-117, 13.04.1990 r.), stanowił początek chyba kilometrowej bocznicy prowadzącej przez pola do stacji transformatorów znajdującej się niedaleko drogi krajowej 7. Widoczny w tle widukt to również DK nr 7, a ok. 1,5km dalej w kierunku Gdańska (tj. na prawo) 4 lata później miała wydarzyć tragiczna katastrofa autobusu PKS, która kosztowała życie 32 osób.
447.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
#16
Dzisiaj jadąc do Wdzydz Kiszewskich zatrzymałem się na stacji Żukowo Zachodnie. Bardzo fajna klimatyczna stacyjka z rampą bocznica i dwoma peronami jedno krawędziowymi. Odczuwałem nawet wrażenie ze jest to stacja w górach szkoda że tylko czasami tamtędy coś jeździ. Widać ze główny tor jest z lekka wyślizgany a wiec czasami tamtędy coś przejeżdża
Widok w kierunku Kartuz
Obraz 270.jpg
Obraz 271.jpg


Drugi tor częściowo jeszcze widoczny
Obraz 272.jpg
Obraz 273.jpg
Obraz 274.jpg

Widok w kierunku Starej Piły
Obraz 275.jpg
Obraz 276.jpg


i ponownie kierunek Kartuzy - Somonino
Obraz 277.jpg
Obraz 278.jpg


kierunek Stara Piła
Obraz 279.jpg


Zdjęcie zrobione z bocznicy
Obraz 280.jpg

oraz widoczna szyna z bocznicy
Obraz 281.jpg


Kierunek Somonino - Kartuzy
Obraz 282.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
#17
C.d.
Budynek stacyjny (kierunek Stara Piła)
Obraz 289.jpg


kierunek Kartuzy
Obraz 283.jpg


i w drugą stronę
Obraz 284.jpg


i ponownie Kartuzy
Obraz 285.jpg


Jak widać główny tor jest w miarę zadbany i odchwaszczony
Obraz 286.jpg
Obraz 287.jpg
Obraz 288.jpg
Obraz 290.jpg
Obraz 291.jpg
Obraz 292.jpg


Bocznice dwie przy rampie całkiem zarośniete
Obraz 293.jpg

Widok budynku od strony ulicy
Obraz 294.jpg
Obraz 295.jpg
 
#19
Dawna stacyjka Lębork-Drętowo (ex Finkenbruch), 10 marca 1989 r. Widoczna dość duża ilość miału była rezultatem stosunkowo częstego wówczas rozładunku węgla na tamtejszej bocznicy. Głównym jego odbiorcą była - jak się zdaje - pobliska jednostka niebieskich beretów.
37.jpg