• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zaplanowanie skrzyżowania

Reakcje
0 0 0
#2
Tutaj nie ma czego analizować. System bezkolizyjny do rozrysowania w ciągu kilku chwil. Spojrzyj sobie na sytuację z Twojego najbliższego skrzyżowania, ustal drogę z pierwszeństwem przejazdu i podporządkuj odpowiednie pasy zgodnie z zasadami ruchu drogowego...
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#4
Ten przystanek to tak trochę w dziwnym miejscu. Zawsze się będzie tworzył korek.
Nie mam szans ominąć stojący autobus nie łamiąc przepisów ;)
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#7
OFFTOP - Padłem, jak wziąłeś Konigshutte za miasto niemieckie.. :D

Przystanek zdecydowanie załatwiłby ruch ba skrzyżowaniu, poza tym raczej pasowałaby linia bezwzględnego zatrzymania niż przerywana, co sądzicie..?
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
#8
osama591 napisał(a):
Skrzyżowanie może wyglądać jak na poniższym rysunku.
Żle narysowałeś przykład. Bardzo rzadko występują takie skrzyżowania dróg równorzędnych.
W realu byłby nadany kierunek główny. Podałeś link, z rysunków 8.2.5 jest najbliższy prawdzie.
Prawo i lewo skręt, można w nim umieścić. Przystanek tylko z wysepką.
Po za tym autor słabo nakreślił temat.
 
Reakcje
0 0 0
#9
LUKASZdiy napisał(a):
skrzyżowanie ma posiadać sygnalizacje świetlną
Właśnie dlatego linie zatrzymania są warunkowe. Kwestię pierwszeństwa regulują znaki pionowe. Nie jest konieczne powtarzanie linii zatrzymań. Co innego gdyby były na przykład nieco odsunięte od skrzyżowania przejścia dla pieszych, ale ich nie ma. Łukasz ma gotowe naklejki, pewnie Fallera, a ja bym chciał zachęcić jego do wykonania niewielkim nakładem pracy i środków typowo polskiego oznakowania.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
194 2 0
#11
Wrzucę swoje 3 grosze.
Skąd pomysł na umieszczenie znaku "P-17 linia przystankowa"? Takie oznaczenie stosuje się gdy środek komunikacji miejskiej zatrzymuje się w oddaleniu od krawędzi jezdni i kierowcy innych pojazdów muszą wiedzieć gdzie się nie zatrzymywać, by pasażerowie mogli wsiąść/wysiąść przechodząc przez ten pomalowany zygzakowato odcinek. W tym przypadku jego umieszczenie tutaj jest bezcelowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
#12
No, to teraz ja dorzucę swoje 3 grosze:

Po pierwsze, całkowicie zgadzam się z uwagą kolegi Pawła Piotra dotyczącą umieszczenia przystanku. Autobus tam stojący będzie blokował oba skręty z ulicy "pionowej", a więc w niekorzystnej sytuacji praktycznie całkowicie ruch na skrzyżowaniu.

Po drugie, nie przekonuje mnie ostatnia uwaga kolegi briana-82. Nie wiem, co mówi o tym teoria, ale praktyka świadczy o czymś innym: te zygzaki stosuje się teraz wszędzie, także tam, gdzie autobus staje tuż przy krawężniku. Jak rozumiem, celem jest zaznaczenia odcinka, na którym żaden inny samochód nie powinien się zatrzymywać, bo w każdej chwili może podjechać autobus. Jest to zresztą określone w kodeksie drogowym: zatrzymywanie się na przystanku jest zabronione i ten zygzak oznacza właśnie strefę zabronioną. Nie zgodziłbym się więc ze stwierdzeniem, że umieszczenie tego oznakowania jest w tym wypadku bezcelowe.

Nawiasem mówiąc, wydaje mi się, że to oznaczenie jest w Polsce stosunkowo nowe, więc jeżeli kolega Łukasz odwzorowywałby jakieś dawniejsze czasy, np. epokę IV, to nie należy tych zygzaków stosować.