• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zajezdnie i pętle tramwajowe.

KPEV1884

Aktywny użytkownik
#1
Zakładam ten wątek aby prezentować tu zajezdnie,pętle i ciekawsze przystanki tramwajowe.Pierwszą zaprezentowaną przeze mnie zajezdnią będzie największa,strategiczna zajezdnia w Łodzi która.....została sprzedana przez MPK i władze miasta Łodzi.Nowy właściciel ma zamiar uruchomić tu..... montaż aut campingowych.Jest to (była) zajezdnia z której można wyjechać w każdym kierunku miasta.W przypadku awarii lub wypadku, można kierować z niej tabor, który może ominąć większą część miasta, trafiając na właściwą trasę.Zajezdnia ma powierzchnie 26 tys. mkw. została wybudowana w 1928 roku i... nie jest wpisana do rejestru zabytków.Nowy właściciel może zrównać teren z ziemią, wiec warto upamiętnić ten zabytek.
Więcej na temat tej zajezdni tu: http://mkmlodz.webd.pl/zajdabrowskiego/dabrowskiego.htm
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
#2
wstawiam dwie fotki z telefonu ,przedstawiające zasłużony i wysłużony budynek dyspozytury na pętli OKĘCIE .W związku z oddaniem nowych pomieszczeń na obiekcie P&R AL.Krakowska jej czas jest chyba policzony :eek:
Zdjęcie0228.jpg
Zdjęcie0229.jpg
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
#3
wstawiam dwie fotki z telefonu ,przedstawiające zasłużony i wysłużony budynek dyspozytury na pętli OKĘCIE .W związku z oddaniem nowych pomieszczeń na obiekcie P&R AL.Krakowska jej czas jest chyba policzony :eek: Zobacz załącznik 151584 Zobacz załącznik 151585
Pamiętam z dość dawnych czasów, jak w oknie od strony tramwai były lampy typu kwadratowego z numerami tramwajów. Dyspozytor włączał ten który pierwszy odjeżdżał. Tan paten funkcjonował dopóki nie zrobili wspólnego jednego przystanku wyjazdowego z pętli.

Swoją drogą, ciekawe jak planują poprowadzenie torowiska w związku z planami tramwaju do Janek.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#6
Jak będę miał trochę wolnego czasu na jazdach to postaram się podskoczyć do Okrzei w Sosnowcu - fakt, trójkąt, a nie pętla - ale dawno nie widziałem tak klimatycznego miejsca w tematyce tramwajowej. Trójkąt upchnięty za średniej długości odcinku jednotorowym, dawniej obsługiwany N-kami, teraz jeżdżą tam solówki, pod gmachem dawnej fabryki kotłów jeden z nielicznych obsadzonych punktów regulatorskich. Olbrzymie wrażenie zrobił na mnie i reszcie grupy. Typowy śląsko-zagłębiowski klimat torów wciśniętych na styk w miejską architekturę, okolica już co najmniej nieciekawa, ale... warto się wybrać i zobaczyć. :) Szczególnie słynne tory kończące się w asfalcie, na których kursanci wpadali w panikę 'bo tory ukradli' :D
 
#9
Z racji opóźnienia w dostawie tramwajów dla Bydgoszczy, pierwszy egzemplarz nie dostał nawet homologacji (trochę dziwne skoro jest to stary testowy tramwaj po wymianie mordki i nadaniu innego VIN),
nadal jeżdżą tylko wozy techniczne...
DSC02630.JPG


DSC02631.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#10
Skoro Fordon, to zapewne chodzi o Bydgoszcz? ;)
Ktoś ocenił ten wpis "śmieszny", ale to wcale nie jest takie śmieszne, nie każdy musi wiedzieć, gdzie jest Fordon, tak jak ja mógłbym nieć problem, gdyby ktoś napisał Krzyki (nie znam Wrocławia za dobrze, zwłaszcza poza śródmieściem). A w wypadku np. Bielan informacja o tym, w jakim to jest mieście jest po prostu niezbędna. I o to mi właśnie chodziło, żeby podawać pełną informację.