• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ZAGADKA- amerykański wagon z wymalowanym polskim orłem

D

Dariusz

Gość
#3
Jedno co mozna powiedziec to to, ze ten wagon z orlem to jeden z 10 wagonow superdome nalezacych do Milwaukee Road (niektorzy podaja 11 ale jeden sie spalil i na jego miejsce zbudowano kolejny). Milwaukee sprzedalo kanadyjczykom (Canadian National) pare sztuk a reszte oddalo Amtrakowi podobnie jak inni przewoznicy. Na zdjeciu widac drugi inny superdome zbudowany przez Budd (Wagony Milwaukee budowal chicagowski Pulmann)
Wagonow superdome bylo bardzo malo i do czasow Amtraku uzytkowaly je tylko 4 transkontynentalne spolki (Milwaukee Road, Santa Fe, Great Northern i Southern Pacific). Jeszcze jeden wagon nalezal do Burlington Route ale jezdzil w pociagu Great Northern pomalowany w barwy Great Northern.
Nie wiadomo kto namalowal orla na tym wagonie z Milwaukee Road. Trzeba by trafic do zrodla zdjecia. Zwroccie uwage, ze na tym zdjeciu wagony sa odstawione (albo do kasacji albo na sprzedaz).
 
D

Dariusz

Gość
#5
SINYOU napisał(a):
Wagonu nie skasowano (to byl 57) i dzis ma go Ontarion Northland w Kanadzie:
"To Amtrak 9381 (leased at inception, then purchased by Amtrak), to private owner "Allen" (1978) as "Silver Garden" restaurant in Portland OR - later named "Warsaw Express" (2nd owner), (1985) Westours - car numbered WTMC 557 but not rebuilt. Car sold to Transcisco in 1991, reposessed after bankruptcy and moved to storage on Washington Central, then purchased 5/94 (800067). rebuilt as WCRC 152 for service on "Atlantic Clipper" dinner train on the NYS&W (which never happened). Car sold 5/97 to BC Rail as BCR 152 "Stardust" for the Pacific Starlight Dinner Train. Car had the "Temple Treatment" i.e. fluting added to lower car sides. Operation shut down and car listed for sale late 2002. Sold to Ontario Northland 2/2004 as ONT 900 and moved east on rear of 'Canadian' 4/2004 with entire dinner train consist. In service on the Ontairo Northland 6/2004."
To tlumaczy dlaczego tam byl nasz orzel.
Wagon byl knajpa w Portland Oregon. Pierwsza knajpa "Silver Garden" zbankrutowala i kupil ja kolejny wlasciciel (moze Polak) nazywajac wagon Warsaw Express.
Te superdome z Milwaukee, ktore do dzis istnieja juz nie trafia na zlom. To sa chodliwe wagony i zaraz sie znajdzie kupiec jak tylko ktos sie bedzie chcial ich pozbyc.
 

Załączniki

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Dariusz a może ktoś inny: Jak to jest z nadawaniem numerów lokomotywom i wagonom w USA i kanadzie. bo nijak nie mogę tego zrozumieć.
 
D

Dariusz

Gość
#7
xdamian napisał(a):
Dariusz a może ktoś inny: Jak to jest z nadawaniem numerów lokomotywom i wagonom w USA i kanadzie. bo nijak nie mogę tego zrozumieć.
O tym decyduje dana spolka. Tu nie ma zadnej uniwersalnej reguly.
Kiedys nawet o oznakowaniu lokomotyw decydowala spolka (ten sam parowoz na 2 roznych spolkach mogl miec inne oznakowanie).
Pennsy miala bardzo skomplikowany system nie majacy nic wspolnego z oznaczeniem producenta (zwlaszcza oznakowania diesli) np:
AP20 to bylo ALCO PA
AFP20 ta sama lokomotywa ale przystosowana do obslugi przewozow towarowych. Zeby bylo ciekawie to zarowno kabinowe jak i bezkabinowe klasyfikowano tak samo.

BP60a to Centipede na samym poczatku gdy prowadzil sklady pasazerskie. Po obnizeniu mocy i przeznaczeniu lokow jako pomocnicze do popychania skladow zmieniono im oznaczenie na BH50.
ALCO C628 to na Pennsy byl AF27
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 10
Koleje w Polsce 14
Koleje w Polsce 9
Koleje w Polsce 17
P
Koleje w Polsce 27

Podobne wątki