Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
... oraz z Golczewa. Po rozkopaniu linii 420 w pobliżu Płot z powodu powodu budowy S6 nie wygląda to zbyt optymistycznie.
Wcześniej chociaż odbywały się na tej linii przejazdy techniczne, a teraz zaczyna to wszystko powoli zarastać.
W 1964 roku oddano mosty kolejowe na Odrze i Parnicy dzięki czemu po 19 latach od zakończenia wojny ponownie połączono bezpośrednio Szczecin Główny ze stacją Szczecin Port Centralny. Zastanawiałem się jak do tego momentu były realizowane połączenia m.in. z Gryfina.
Ciekawość zwyciężyła . Sprawdziłem - kursy realizowane były ze Szczecina Podjuchy przez posterunek odgałęźny Widok (obecnie nie istnieje), Szczecin Zdroje do Szczecina Dąbie. Tam następowała zmiana czoła pociągu i skład ponownie jechał przez Szczecin Zdroje, Widok w kierunku Szczecina Głównego.
Poniżej fragment rozkładu jazdy pociągów z 1950 roku.
Przy okazji wyjazdu naszego klubu na "II Warsztaty Modelarskie w Kamieniu Pomorskim" wyskoczyliśmy na małe zwiedzanie stacji kolejowej znajdującej się w tej miejscowości.
Paskudny budynek dworca.
Na stacji.
Dawna lokomotywownia.
W poszukiwaniu cech. Nic ciekawego nie znaleźliśmy - Huta Kościuszko 1959 rok.
Odcinek izolowany?
Z pozytywnych rzeczy - dawny magazyn kolejowy na rampie zyskał nowe przeznaczenie.
Zastanawiam się jeszcze nad koiecznością zastosowania takiego rozwiązania akurat w tym miejscu. Po co to złącze wstawiano na tor prowadzący do rampy przy magazynie kolejowym?
Wpis połączony automatycznie:
Połczyn Zdrój - obraz nędzy i rozpaczy.
Wiadukt na ul. Chopina.
Widok w kierunku stacji.
Wpis połączony automatycznie:
Dobino - dawna linia 410
Toporzyk - dawna linia 410
Wpis połączony automatycznie:
Jankowo Pomorskie
Bocznica do PZZ-tu została odcięta od istniejącego układu torowego.
Bramy kolejowe zostały zamurowane.
Wpis połączony automatycznie:
Pozostałości linii wąskotorowej Stara Dąbrowa - Drawsko Pomorskie Wąskotorowe.
Linia zlikwidowana na odcinku Ińsko - Drawsko Pomorskie Wąskotorowe.
Stargard (Szczeciński) Wąskotorowy. Z roku, na rok wygląda to coraz gorzej.
Resztki po zlikwidowanej bocznicy do elewatorów.
Garaż dla drezyny, która może poruszać się po krótkim odcinku torów.
Wpis połączony automatycznie:
Przejazd na ul. Brzozowej.
Zaasfaltowany przejazd na ul. Sportowej.
Przejazd na ul. Wojska Polskiego.
Przejazd na ul. Orzeszkowej. Tor po prawej prowadził do magazynów.
Tor w lewo prowadził do Stargardu (linia normalnotorowa), w prawo do Żarowa (linia wąskotorowa).
Przejazd na ul. Podleśnej.
Wpis połączony automatycznie:
Linia została przerwana, Stargard Wąskotorowy został odcięty od stacji Stargard.
Nieczynna kładka nad torami prowadząca do dawnych zakładów naprawczych ZNTK.
Trudno odpowiedzieć na takie pytanie nie znając układu torowego i schematu urządzeń srk, ale mogę się domyślić, że w tym miejscu kończy się odcinek izolowany (torowy lub zwrotnicowy) od strony stacji, dalej jest już pewnie tylko tor boczny, bez obwodów torowych (bez kontroli niezajętości).